וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טיפת חשמל: החל שיווק גרסאות הספורט של i20 ו-i30

10.7.2023 / 23:27

אחרי ניסיון אחד לא מוצלח ושנים של "אולי", "נראה", ואז "כן" מהוסס, יונדאי מתחילה בשיווק גרסאות ה-N ל-i20 ול-i30 - הסוג שלא תקבלו מהעבודה

יונדאי i30N. אתר יצרן
יונדאי i30N כבר צברה ניסיון על מסלולי המירוצים/אתר יצרן

11 שנים אחרי שנוסדה ואחרי ניסיון קצר מועד לשווק כאן את גרסאות ה-N של ה-i30 בתצורת האצ'בק ופאסטבק, יונדאי מחזירה לישראל את דגמי חטיבת N, הזרוע הספורטיבית של היצרנית שאחראית לקחת את המכוניות שאתם מכירים מהליסינג וההשכרה ולהפוך אותן למשהו אחר לגמרי.

בעוד יצרניות שהיו ממיסדות הז'אנר כמו פיג'ו, רנו וגם פולקסווגן משמיעות קולות של צמצום הנוכחות בעולמות האלו, היצרנית הקוריאנית ממשיכה בהסתערות רבתי על הקטגוריה. לא רק במכוניות בנזין שמשתתפות בסבבי מירוצי מכוניות כביש וראלי, אלא גם עם גרסת N חזקה וביצועיסטית למכונית החשמלית שלה, האיוניק 5.

כעת, מתחילה היבואנית המקומית לשווק את שתיים ממכוניות החטיבה ה-i20 וה-i30 בשוק המקומי.

יונדאי i20N. אתר יצרן
ה-i20N תציע מתכון לסופר מיני חמה בפורמט הקלאסי/אתר יצרן

במקרה של ה-i20N מדובר במהדורה החמה של מכונית הסופר מיני של היצרנית, זו כבר עושה חיל במירוצי ה-WRC ולכביש הציבורי היא מגיעה עם מנוע 1.6 ליטרים מוגדש טורבו עם 204 כ"ס, המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומחובר לגלגלים הקדמיים שביניהם יש דיפרנציאל מוגבל החלקה.

עם 6.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, הביצועים אולי לא ירשימו מכוניות חשמליות שהפכו את נתון ה-0-100 לחזית הכל, אבל לא לשם מכוונת המכונית הזו. כאן ההשקעה היא באופן שבו היא מתנהגת בפניות ולא בין הפניות. וזו לא רק i20 עם מנוע גיבור, אלא מכונית שעבר חיזוק מבני של המרכב, בולמי זעזועים מונמכים, מוקשחים ובעלי גיאומטריה שונה, ועם מוטות מייצבים עבים יותר, הגה מהיר ובלמים גדולים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יונדאי i20N. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'/אתר יצרן

רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, מושבי ספורט משולבי עור-בד ועוד. מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ובלימה אוטומטית.

אחרי הוצאתן לגמלאות של הגרסאות החמות של פיג'ו 208 עם ה-GTI, סיאט ללא האיביזה קופרה ורנו קליאו עם הקליאו RS, נותרת ה-i20N עם מתחרה קרובה אחת פולקסווגן פולו GTI הנצחית. אולם ה-i20N מתייצבת עם תג מחיר נמוך משלה - 176 אלף שקל, לעומת 200 אלף שקל לפולו. זה אמנם לא מחיר של ספורטיבית צעירים קלאסית, אבל כנראה שביונדאי בונים על להיות זולים יותר מהמתחרה ועל זה שהיא החלופה היחידה למי שרוצה סופר מיני חמה בטעם של פעם.

יונדאי i30N. אתר יצרן
יונדאי i30N הילדים שלכם תמיד יהיו הראשונים בבית הספר/אתר יצרן

מעל ה-i20N נמצאת ה-i30N, שוב, אותו מתכון של מכונית קומפקטית מפולפלת ביצועים, כאן אחת שחוגגת כבר 6 שנים להצגתה. השינוי העיקרי בדור הנוכחי שגם אמור לתת לה סיכוי טוב יותר מאשר בסיבוב הקודם, הוא ציוד של הדגם בתיבת הילוכים כפולת מצמד בת 8 יחסי העברה בעוד הגרסה הקודמת ששווקה כאן הייתה רק עם תיבת 6 הילוכים ידנית.

מבחינת יחידת ההנעה אין שינוי, אותם 4 צילינדרים מוגדשים בנפח 2.0 ליטר שמספקים 280 כ"ס, ודרך דיפרנציאל מוגבל החלקה יניעו את הגלגלים הקדמיים. תיבת ההילוכים הזו גם עוזרת לה לגלח חצי שנייה בתאוצה ל-100 ביחס לגלגול הקודם, המספר הנוכחי - 5.4 שניות.

יונדאי i30N. אתר יצרן
עכשיו גם עם תיבת ההילוכים היא אוטומטית/אתר יצרן

על מנת לעמוד בנהיגה התובענית יותר של מכונית כזו, גם אצלה עוברים כל המכלולים השבחה. ההיגוי והמתלים עוברים כיול מחדש, יש בלמים מוגדלים (גם ביחס לדגם היוצא), הדפירנציאל מוגבל החלקה, ויש גם בקרת שיגור לטובת מיאוצי רמזורים מזדמנים.

מסך המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', הריפודים עם מעור ואלקנטרה, חלון שמש, משטח טעינה אלחוטית, חימום למושבים החשמליים הקדמיים ועד. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

מנעד המתחרות שלה רחב יותר וכולל את הפולקסווגן גולף GTI, אחותה קופרה לאון, רנו מגאן RS. מול המוניטין שלהן היא תנסה להתחרות עם מחיר של 270 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully