וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. באפס מאמץ

מקסים גולדשטיין

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 7:44

כבר שנים שפולו GTI היא לא הטובה, המהירה, המהנה או הזולה בקבוצה שלה. ועדיין, אחרי שרנו, פיג'ו, אופל וסיאט התקפלו עם הזנב בין הרגליים. היא נשארה פה כאופציה היחידה והיקרה מאוד

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
הדור השישי של הפולו מקבל גם הוא את גרסת ה-GTI/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

המבחן לפולקסווגן פולו GTI הוא מיותר. נכון לרגע כתיבת המבחן, הפולו הנבחנת נמצאת במצב מוזר בו לרכב הזה אין תחרות ישירה, לפחות לא בארץ.

המתחרות שהיו לה הפסיקו לרדת מפס הייצור ואנחנו נפרדנו מהרנו קליאו RS, מפיג'ו 208 GTI, מאופל קורסה OPC ומאיביזה קופרה. כן, אבארט ממשיכים לשווק את ה-500 אבל הפצפונת הזאת לא יכולה להתחרות בפולו GTI. לא מבחינת השימושיות ולא מבחינת איכות המוצר. יש מתחרה נוספת - מיני קופר S אבל זו מצידה יקרה בכ-80 אלף שקלים מהפולו הנבחנת.

בעצם, כל עוד דלק מוטורס לא מייבאים לארץ את פורד פיאסטה ST, שיווק יונדאי i20n הוא בגדר שמועה לא מבוססת וטויוטה יאריס GR היא רק חלום, פולקסווגן פולו GTI נמצאת לבד במשבצת הסופר מיני הספורטיבית.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
בפרופיל לא תבחינו בהבדלים/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

מה זה ומה נשתנה?

אחרי ההקדמה המסכמת, הגיע הזמן להבין מה זאת הפולו הזאת ומה השתנה במתיחת הפנים שהיא עברה. פולקסווגן פולו GTI היא סופרמיני מבית הקונצרן הגרמני בעלת מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו המייצר 207 כוחות סוס (תוספת של 7 סוסים מהדור היוצא), מומנט של 32.6 קג"מ על משקל עצמי גבוה של 1361 ק"ג. בנוסף, כמו כל מכונית ספורטיבית, הפולו עברה מקצה שיפורים בשביל ההתנהגות והחוויה.

למעשה, לא מדובר בדגם כל-חדש, שכן הפולו הנבחנת היא מתיחת פנים של הדור השישי של הפולו. אמנם בחנתי את הפולו GTI לפני 4 שנים אך הרבה דלק נשרף מאז ולצורך ריענון הזיכרון אני מצרף למבחן את חברי אביעד, בעלים של פולו GTI שנת 2019.

רוב השינויים הם קוסמטיים. חיצונית, הפגוש, פנסי החזית (עכשיו הם מסוג לד) ופס ה-GTI האדום עברו שינוי. כמו כן, גם הזנב עבר שינוי בעיקר בפגוש, פנסים אחוריים וכיתוב GTI שכרגע מתנשא לראווה באמצע תא המטען מתחת לסמל. אם השינוי העיצובי בחזית הוא שיפור או נסיגה עוד תלוי במתבונן, דווקא מאחור יש קונצנזוס שהשינוי מוצלח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
לצד אחת מבציר 2019 השינויים בולטים יותר/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

פנימית, השינויים העיקריים הם דשבורד בצבע אפור כהה במקום אדום בוהק ומעבר מכפתורים פיזיים בהגה ובמערכת המיזוג לכפתורי מגע כמו באחות הגדולה, הגולף. כמו שם, גם פה - פתרון לא נוח ומעצבן מאוד. גלגל ההגה עצמו הוחלף ועכשיו הוא שמנמן ונעים מאוד לאחיזה. מעבר לזה, מערכות הבטיחות האקטיביות שודרגו וכעת בפולו GTI אפשר למצוא את מערכת השמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וחניה אוטומטית.

אביעד וגם אני יצאנו ברגשות מעורבים. לכאורה השינויים במתיחת הפנים מרעננים את הרכב ומחדשים קצת את הדגם אבל צמצום הצבע האדום בתא הנוסעים מיתן את התחושה הספורטיבית. אבל מה שהפריע לנו יותר מהקוסמטיקה הוא הפרקטיקה - כפתורי המגע.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
האבזור שודרג, הביצוע הלך אחורה/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

בחולצת פולו וג'ינס

את העבודה כרכב ספורטיבי - יומיומי הפולו GTI האדומה עשתה על הצד הטוב ביותר. נוחה (יחסית לספורטיבית), מגיבה מהר ועם המון כוח זמין לנסיעות היומיומיות בפקקים לעבודה ולסידורים. אפילו מרווח הפנים ונוחות הנסיעה מצטיינים. התקנת 2 מושבי בטיחות מאחור (מושב תינוק ובוסטר) השאירו מקום מספק מקדימה.

מערכות הבטיחות האקטיביות עושות עבודה טובה מאוד, התחושה היא שהכיול שלהן נעשה בצורה מדויקת, והן משרות ביטחון בנהיגה. אציין רק שמערכת שמירת הנתיב אסרטיבית מידי בתיקונים שלה ומצאתי את עצמי נלחם בהגה יותר מהצפוי.

הפתעה הגיעה מהכיוון של אישתי. אחרי נהיגה בפולו GTI היא אמרה שהיא חד משמעית מעדיפה את הפולו הנבחנת על פני הסופרמיני הספורטיבית שיש לנו בבית כרגע (רנו קליאו RS). לדבריה, ה-GTI הרבה יותר מתורבת ונוחה לשימושים שלה.

את מבחן חולצת הפולו (חשבתי שאצליח להתחמק מהבדיחה העלובה) והג'ינס, כלומר חיי היומיום שלנו ה-GTI עוברת יפה.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
שני מושבי בטיחות ונשאר עודף/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

בחליפת מירוץ

דגמי קבוצת פולקסווגן מתאפיינים בעיקר בתת ההיגוי שלהם והתנהגות הכביש שאינה מהמוצלחות ברגע שהכביש מתחיל להתפתל. גם הפולו הנבחנת לא מצליחה לזרוח. במצב "ספורט" (אחד מ-4 מצבי נהיגה שניתן לבחור) השלדה לא מצליחה להתמודד עם פיתולים הדוקים ובקצב ומהיר מאוד אני מוצא את עצמי עם צמיגים רותחים וריח חזק של בלמים. ייתכן שחלק גדול מבעיות ההתנהגות ייפתרו עם החלפת הצמיגים, אבל רכב ההדגמה הגיע עם צמיגי מישלן פרמאסי 3 במידה 215/45/17, שלא מצליחים להתמודד עם הכוח הרב שיחידת ההנעה מספקת (כולל פרפורים מביכים בהילוכים ראשון ושני), לא מספקים מספיק אחיזה בכבישים המפותלים. לא ברור לי מדוע היצרנית מעמידה דגם עם יומרות ספורטיביות על צמיג בעל ייעוד משפחתי, אמנם בסעיף היומיומי צמיג זה מהווה יתרון אבל אנחנו ב-GTI! לא ב-ID3.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
שימושית למשפחה הקטנה/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

האצות ונסיעה מהירה בכבישים מהירים דווקא מחמיאים לפולקסוואגן הקטנה. הכוח קיים וזמין תמיד, הדחיפה מגיעה מאוד מהר ואפקט הסאונד בירידת ההילוך ממכר (אם כי הייתי מעדיף שיתלווה לו בקפייר קטן). בנוסף, מנועי קבוצת וואג ידועים כבעלי פוטנציאל שיפורים עשיר וכאן, עם הספק של "רק" 207 כ"ס נראה שיש עוד סוסים להפיק מהמנוע. מבחינת ההתנהגות בכבישים הציבוריים, גם עם ההנמכה של 15 מ"מ שאמורה לחדד את היכולות הדינאמיות, אי אפשר היה לאמוד את ההבדלים לפני ואחרי מתיחת הפנים, בטח כשהפערים קטנים.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
לא מהווה שיפור של ממש ביחס לגרסה שלפני מתיחת הפנים בהתנהגות/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

סיכום, הפעם מסכם

שוב חוזרים לסיכום. הפעם אשתדל להתייחס לרכב עצמו, ללא ניתוח (חוסר) המתחרים. כפי שניתן להבין מהמבחן, פולו GTI מהווה פשרה בין ספורטיבית למשפחתית קטנה. על הסקאלה הדמיונית בין רכב יומיומי לספורטיבי הפולו נמצאת יותר קרוב ליומיומי. מי שקם ב-4 לפנות בוקר כדי לטרוף את כבישי סדום ערד או נס הרים ישתעמם מהר מאוד. מי שרוצה בעיקר מכונית קטנה, שימושית, מהירה, מאובזרת ואיכותית הפולו עשתה את זה טוב מהאחרות בעבר ועושה את זה טוב גם בלי המתחרות.

ונשאר רק עניין המחיר, עם או בלי תחרות באולמות התצוגה השכנים - מדובר במכונית יקרה מאוד. היא נחתה פה בסוף יולי במחיר של 187 אלף שקלים ובינתיים בשקט בשקט קפצה כבר ל-190 אלף שקלים. אז כן, היא מאובזרת יותר מבעבר, עם יותר טכנולוגיות ומערכות בטיחות. אבל את הפואנטה של קטנה חמה והכי חשוב - נגישה - היא כבר מחמיצה.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו GTI. מקסים גולדשטיין, תמונות גולשים
נשארה רק היא/תמונות גולשים, מקסים גולדשטיין

על הצד הטכני: פולקסווגן פולו GTI

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,984 סמ''ק
הספק/סל''ד (כ"ס): 4,600/207
מומנט/סל''ד (קג"מ): 1,500/32.6

תיבת הילוכים: רובוטית, כפולת מצמד,7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
407
רוחב (ס"מ): 175
גובה (ס"מ): 143
בסיס גלגלים (ס"מ): 255
תא מטען (ליטרים): 305

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6.5 שניות
מהירות מירבית: 240 קמ''ש

מתחרות:
אין בישראל

מחיר:
190 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully