וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף קאדילק אסקלייד IQ: עובר לחשמל, נשאר מפלצת

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 21:46

אורך של קרוב ל-6 מטר, משקל של כמעט 4 טון, 750 כ"ס במצב תאוצה וטווח של כמעט 750 ק"מ מסוללת 200 קוט"ש: אחרי 24 שנה אייקון היוקרה החביב על ראפרים וטוני סופראנו עובר להנעה חשמלית ונשאר הכי גדול בסביבה

קאדילק אסקלייד IQ חשמלי/קאדילק

מה טוני סופראנו היה אומר על זה? המאפיונר הטלוויזיוני שקאדילק אסקלייד היה הרכב החביב עליו לא היה מזהה אותו עכשיו. קאדילק חשפה היום את האסקלייד IQ החשמלי, שיכנס לייצור בקיץ הבא בדטרויט, ויהיה השראה לדור חדש של ראפרים, סוכני ממשל בכירים ושאר מעריצי ה-SUV המגודל הזה.

האסקלייד המקורי הושק ב-1999 כתשובה לריינג' רובר, ללינקולן נביגייטור ולמרצדס M-קלאס. אף יצרן אירופי לא היה מעז להשיק רכב ענק ועל בסיס שלדת סולם, אבל הוא הוביל קאמבק של מותג היוקרה הדועך מבית ג'נרל מוטורס, שהתקשה עד אז להתמודד עם לקסוס הצעירה והמתחרות הגרמניות. האסקלייד הביא לו קהל שלא שקל בכלל לרכוש את דגמי הסדאן והיה רווחי מאוד.

בינתיים הוא עוד באולמות התצוגה:
נהיגה ראשונה באסקלייד 2023

קאדילק אסקלייד IQ חשמלי. קאדילק,
לנוסעים מאחור יש מסכי 12.6 אינץ', יותר ממה שיש לנהגים רבים ברכב שלהם/קאדילק

אבל ב-2023 גם קאדילק מדברת חשמלית, ומבינה שכלי רכב כמו אסקלייד הופכים להיות לא רלוונטיים באקלים הנוכחי, הפוליטי, התרבותי ומוכה המשבר המטאורולוגי. לכן האסקלייד IQ נחשף כעת, מבוסס על פלטפורמת האלטיום המשמשת את ההאמר EV וטנדר הסילברדו החשמליים.

גם בעידן החשמל האסקלייד החשמלי יישאר הכי גדול בסביבה: 5.70 מטר אורך, 2.17 מטר רוחב, 1.93 מטר גובה ובסיס גלגלים של 3.46 מטר, כמעט האורך של שברולט ספארק. הוא כל כך גדול שגם כאשר שבעת המושבים בשימוש עדיין השאר מאחור תא מטען בנפח של 670 ליטר ומלפנים באין מנוע עוד 345 ליטר. משקל? 3.855 טון וזה כשהוא ריק. חישוקים? 24 אינץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קאדילק אסקלייד IQ חשמלי. קאדילק,
תא המטען הקדמי, "רק" 345 ליטר. מאחור, גם עם 7 מושבים בשימוש, יש 690 ליטר נפח אחסנה/קאדילק

מסך? 55 אינץ'. רמקולים? 40. יש גם עץ חרוט בלייזר, צגי 12.6 אינץ' לנוסעים מאחור, לצד מושבי עיסוי ומגשים מתקפלים א-לה ביזנס.

סוללה? 200 קילוואט, שמספיקים לטווח של 725 ק"מ. טעינה איטית יכולה להתבצע בקצב של עד כ-20 קוט"ש. קאדילק לא מפרטת מה הקצב המירבי בטעינה מהירה, רק שהסוללה בנויה בטכנולוגיה של 800 וואט (שמספיקה ל-350 קילוואט - א"ע) ושהוא יכול לטעון 160 ק"מ בעשר דקות.

ביצועים? למנוע יש 680 כ"ס במצב הרגיל ו-750 לפרקי זמן קצרים לעקיפה, שמאפשרים 0-100 קמ"ש ב"פחות מ-5 שניות".

ראיית לילה ומסך 55 אינץ', גלגלים הפונים עם ההגה מאחור

גלגלים אחוריים הפונים עם ההגה מאפשרים רדיוס סיבוב של 12 מטר בלבד/קאדילק

בקאדילק מתגאים שארבעת הגלגלים פונים עם ההגה (האחוריים נגד כיוון הנסיעה), ומבטיחים רדיוס סיבוב של 12 מטר בלבד, נאה למשאית יוקרתית כזאת. יש גם מתלי אוויר שאמורים לספק נוחות נסיעה ברמת יוקרה.

מחיר? מ-130 אלף דולר לפני תוספות. כיום מחירו של אסקלייד בנזין מתחיל ב-81 אלף דולר, אבל עסקה ממוצעת בארה"ב מגיעה לכ-100 אלף דולר. בישראל מתחיל מחירו של האסקלייד בנזין ב-950 אלף שקל. עד שיגיע ה-iQ כבר יועלה מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-40% לעומת 83% לבעלי מנועי שריפה פנימית, כך שבארץ ההתייקרות אמורה להיות מתונה יותר, ועדיין תג המחיר צפוי לעבור את המיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • קאדילק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully