וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעות הקורבט בארץ הקודש

רמי גלבוע, השתתף במבחן: ג'וי בירן

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 1:08

שברולט קורבט היא אייקון מוטורי בן 70 שנים, אבל רק בדור הנוכחי היא קיבלה מנוע מרכזי כמו פרארי ולמבורגיני, ורק כעת מגיעה לישראל ביבוא רשמי. שווה 780 אלף שקל?

קורבט C8. דודי מוסקוביץ,
במצב 'ספורט' היא מהודקת ומוצקה, נטיית הגוף המינימלית אינה מסגירה את מהירות הנסיעה/דודי מוסקוביץ

מחיר: 785,000 שקלים (מבחן), 780,000 שקלים (בסיס)
מתחרים: דגמי בסיס של פורשה 911 ומקלארן, אודי R8, ניסאן GT-R (העולים כפליים עד פי שלוש)

אהבנו: מנוע אדיר, התנהגות כביש ומסלול, עיצוב, שימושיות יחסית
לא אהבנו: תא נוסעים צפוף, כניסה ויציאה, כולם מתבוננים בך

ציון: 9.5/10

עמדנו זה מול זו, נעצתי בה מבט חודר; "בואי נצא לסיבוב, נרקוד ונתרגש יחד, אין לך מושג איזו חוויה תהיה לך איתי" אמרתי לה בקול יציב ומשכנע, אבל עם פרפור קטן בשולי הבטן. האדמונית הישירה אלי את מבטה, חיוך קטן מבצבץ בזווית עיניה; "באמת? אתה תראה לי? אתה עוד לא יודע עם מי יש לך עסק" ענתה לי בביטחון השמור לאמריקנים צעירים וחזקים. האמת, היא הלחיצה אותי פתאום עם הפוזה הבוטחת שלה; "האם אני מסוגל באמת להתמודד איתה?" שאלתי את עצמי, והחלטתי שאולי כדאי להתייחס אליה ביותר רצינות מכפי שתכננתי מלכתחילה. בשקט ובחשאי, בלי שהיא תרגיש, סובבתי את חוגת מצבי הנהיגה ממצב Track הקיצוני ל-Tour המתון יותר; "לך תדע" חשבתי לעצמי, "אם היא תשחרר פתאום רסן, אולי עדיף לי להיעזר בשומרי הראש האלקטרוניים"?

עוד במדריך הרכב המיוחד לחגים של וואלה:
לנהוג בעוד אגדה: אחרי הכרות של 40 שנה, רמי גלבוע פגש את מרצדס G-קלאס החדש
אגדה חשמלית בדרך: אודי e-tron GT RS, מפלצת ספורט מפתיעה, במבחן ישראלי ראשון
מה שווה טסלה מודל Y המוזלת: האם יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק צריכים לחשוש?

קורבט C8. דודי מוסקוביץ,
הפרופיל מחודד ומוארך, המנוע המרכזי מקנה לה מראה ספורטיבי אפילו יותר/דודי מוסקוביץ

אני כבר לא בטוח שהדיאלוג הדמיוני הזה באמת התקיים, אבל כך הרגשתי כאשר הוצאתי את הקורבט 8C מחניית היבואן. זוהי מכונית מדהימה למראה, כוחנית, שרירית, מגולפת בכל קישוט אפשרי, כולל מכסה מנוע שקוף דרכו ניתן לצפות במנוע 8V הכביר. ה-C8 אינה מכונית חדשה; הדור השמיני של קורבט הוצג בארה"ב ב-2020, 150 אקזמפלרים כבר טפטפו לארץ בצינורות הייבוא המקביל. הסיבה למסיבה היא שהיבואנית UMI החליטה להצטרף לחגיגה, והיא עושה זאת ביג טיים: הקורבט מגיעה לארץ במפרט עשיר המתבסס על רמת גימור LT2 בתוספת חבילת ביצועי מסלול Z51, מנגנון להגבהת חרטום, חישוקים מושחמים, מושבי GT2 ועוד זוטות. במחיר 780,000 שקלים לגרסת Coupe, הקורבט של UMI זולה בקרוב ל-100,000 שקלים מהמחיר המקובל בסוכנויות הייבוא האישי (גרסת Convertible תעלה לכם 851,000 שקלים). ולפני שאתם מסתערים עלי בזעקות 'גזלנים' ו'גנבים', הרשו לי לומר לכם: ברמתה הספורטיבית ועם המרכיבים האקזוטיים של הקורבט C8, אלו מחירים סבירים ביותר - בוודאי בהשוואה למתחרות אירופאיות או יפניות העולות הרבה יותר, עד כדי פי שלושה. 'מעולם לא הבטחנו לכם קורבט בזול' אבל עבור הלקוחות המתאימים - זוהי עיסקה מאוד אטרקטיבית. רכב המבחן הגיע עם ריפודי עור אופציונאליים, מחירו 785,000 שקלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קורבט C8. דודי מוסקוביץ,
זה מה שהנהגים האחרים יראו בדרך כלל, ישבנה המחוטב שחולף על פניהם ברעם/דודי מוסקוביץ

עיצוב: לא אלאה אתכם בתיאור עיצובה של הקורבט, התמונות עושות זאת טוב ממני; בחיים האמיתיים נראה הפסל הקינטי עוד יותר סנסציוני, מפתה אותך עם קימורים וחיטובים עזים, כונסי אוויר רעבתנים מלפנים ובצדדים. אתה מציץ במנוע 8V מבעד לחלון הזכוכית מאחור, משתאה מקימורי הדופן המגולפת, מתמוגג ממכסה המנוע/מטען הענקי המתרומם מאחור. מעולם לא ראינו אקזוטיקה כזו דרומית לפרארי או למבורגיני, זוהי מכונית בעלת עיצוב קיצוני ומהפנט. מעצבי הקורבט לקחו אותה אל הצד המוחצן של הסקאלה, זוהי מכונית לאנשים שאוהבים תשומת לב, הרבה תשומת לב. הרבה. עידון אירופאי, מופנמות אלגנטית? בשביל זה תצטרכו לבקר באולמות תצוגה של יצרנים גרמניים, למשל.

קורבט C8. בני דויטש,
צפוף, מאובזר ואיכותי. התרגלתי לגלגל ההגה המשונה, שורת מתגי המיזוג מוגזמת ולא ארגונומית/בני דויטש

תא הנוסעים: מצחיק לראות שברכב המגודל הזה יש רק שני מושבים; זאת ועוד, בגובה 1.23 מטרים (35 סנטימטרים פחות מיונדאי i10...), הכניסה והיציאה מהקורבט מחייבות מידה של גמישות ואתלטיות - זה ממש לא אוטו לבטטות כורסא מגודלות. בפנים צפוף למדי, עם קונסולה מרכזית רחבה המפרידה בין שני הטייסים. קשה להשתחל פנימה אבל ברגע שהתיישבת במושבי הספורט, אתה בסדר; המושבים תומכים היטב בגופך, אם כי לא קל להגיע אל אבזמי חגורות הבטיחות או מתגי המושבים החשמליים. יש מעט מאוד תאי איחסון, ואין מאחור מושבים או רצפה להניח עליהם תיקים וחפצים. שמחנו לגלות שני תאי מטען בנפח כולל של 357 ליטרים: מלפנים זו אמבטיה שימושית ועמוקה, מאחור יש תא גדול לכל רוחב המכונית, מאחורי המנוע. תא המטען האחורי מתחמם מהמנוע הסמוך אליו, זה לא מקום טוב להעמסת מצרכים קפואים מהסופר. מצד שני, ניתן להכניס אליו את גג ה-Targa הפריק, בונוס לשעות הקרירות של הערב.

קורבט C8. בני דויטש,
בשנות השישים קיבלו האסטרונאוטים מכוניות קורבט, לקידום מכירות המותג. היום אתה עשוי לחשוב שאתה נוהג בחללית/בני דויטש

תא הנוסעים מתוחכם ואיכותי, למרות שאין פה אווירת פרימיום גבוהה. הצבעים השולטים הם שחור-אדום עזים עם מדפים דו-מפלסיים בעיצוב דרמטי, ריפודי עור וריקועי אלומיניום איכותיים. תנוחת הישיבה נמוכה כצפוי, התצפית קדימה ובאלכסון מוגבלת על ידי קורות A ומראות הצד. המראה השמאלית אינה מספקת כיסוי מספיק להערכת מצב מהירה לפני יציאה לעקיפה. לפני הנהג יש לוח מחוונים 12 אינץ' המספק שפע מידע ומימין צג מגע 8 אינץ' מדוייק ושימושי, המופנה כלפי הנהג. בין הנוסעים מזדקרת שורת מתגים להפעלת מזגן וחימום/קירור המושבים. אף אחד לא יחשוד בי שאני סולד ממתגים פיזיים אבל 17? שבעה עשר מתגים להפעלת המזגן? קצת הגזמנו. הישיבה במושב הימני צפופה יותר מאשר בשמאל, אין ידיות אחיזה לנוסע המבוהל.

הנהג בוחר במצב הנהיגה הרצוי בעזרת חוגה מיוחדת, מתגי העברת ההילוכים קצת מוזרים, אבל נוחים להפעלה. לוקח זמן להתרגל לעיצובו המוזר של גלגל ההגה; שברולט ניסתה לרבע את המעגל, ויצא להם הגה מוזר למראה. הוא נעים למגע ובהמשך נראה שהוא מדוייק מאוד ומהיר, אבל למה לא להשאיר אותו... עגול? רמת האיבזור כוללת קישוריות מלאה וחיבור שני טלפונים במקביל, מערכת צליל BOSE בשרנית, הנעה מרחוק שתאפשר לקרר את תא הנוסעים ביום לוהט, ועוד תפנוקים.

קורבט C8. אתר יצרן
חלון זכוכית ייעודי מאפשר לראות את ה-V8 מבחוץ כדי שכולם יהנו מהמנוע, לא רק אתה/אתר יצרן

ביצועי מנוע / צריכת דלק: לחיצה על START, מנוע ה-V8 מתעורר בנהמה רועמת וברטט המגביר את ההתרגשות, המיית משאבות ומפוחים מספקת צלילי רקע. המנוע הזה היה עוצמתי מאוד בטבילת האש שערכנו על מסלול המרוצים לפני שבוע, הגיע הזמן לראות איך הוא מתנהג על הכביש הציבורי. כמה מכות גז ממחישות לי שכאן הוא מרגיש עוד יותר חזק מאשר על המסלול. להפתעתי אני מגלה שגם עם בקרת המשיכה, המנוע מפרפר את צמיגי ה-305/30R20 האימתניים בקלות יתרה. חשבתי שהאלקטרוניקה תיתן לי תעודת ביטוח אבל לא; צריך להיזהר!

אני מגיע אל הכביש הראשי, לוחץ על הדוושה הימנית. נחרה אדירה בוקעת 40 סנטימטרים מאחורי ראשי, צליל מטורף המלווה בתאוצה מסחררת קדימה. מצמיד דוושה לרצפה ו-490 הסוסים משתוללים לי מאחורי האוזן, המנוע שואג בטירוף וטס קדימה עד שאני משחרר ומאיט קצת, מנסה להסדיר את הנשימה. 64.2 קג"מ בשרניים מתייצבים ב-5,150 סל"ד, משאירים לך רצועת כוח נדיבה לשעשועי כביש. המנוע הזה מדהים, לאוו דווקא בגלל עוצמתו הטהורה; הקורבט מאיצה ל-100 קמ"ש בכ-3.0 שניות מסחררות אבל יש חשמליות המגיבות מהר יותר, בועטות בגב חזק יותר. רק שכאן מתלווה לתאוצה שפע תחושות המרטיטות את ליבו של כל חובב נהיגה: השאגה המחוספסת, רעידת 8 הבוכנות, החלפות הילוכים המקפיצות את גופך... עם כל הכבוד לזמזומם המעודן של מנועים חשמליים, אין כמו התחושה של מנוע אטמוספרי כביר הנוהם לך חצי מטר מהאוזניים.

קורבט C8. בני דויטש,
במסלול או על הכביש, הקורבט היא מכונת ביצועים חלקה ומלוטשת, יש להרחיק מנהגים צעירים במשפחה/בני דויטש

ביומיים הקרובים אתמכר לצליל המוטרף הזה, קונצרט מכאני שאני רוצה לשמוע עוד ועוד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד בה אפשר לשלוט גם בעזרת מנופי הגה. התיבה מהירה וצייתנית, מורידה בבת אחת ארבעה הילוכים אם בא לך פתאום לצאת במחול. בהמשך אגלה עולם חדש ולא מוכר לי, במהירויות חוליגניות שאינן קיימות לנהגים 'רגילים'. כאשר הרקטה האדומה פותחת מבערים בזעקת פיסטונים, התנועה בכביש 6 נראית פתאום כמו הפקקים של איילון, מדהים.

אני בטוח שתצרוכת דלק היא הדבר האחרון המעניין את מי שנוהג בקורבט, אבל בכל זאת... בנהיגה בינעירונית נורמטיבית (100-130, תאוצות בריאות מדי פעם אבל לא משתוללים) ילגום המנוע ליטר בנזין לכל 4-5 קילומטרים. בנהיגה רגועה יותר תקבל 6-7 קמ"ל ובמהירויות חוקיות עשויה הקורבט עשיה להפתיע עם 8-9 קמ"ל, בין השאר הודות למנגנון היודע לנתק 4 מ-8 הבוכנות. קחו בחשבון שגם בנסיעה רגועה זה לא אוטו שקט - צליל המנוע מדליק אבל הוא עשוי לעייף לאורך זמן, יש רחש צמיגים. שיבושי הדרך מגיעים בקלות לאוזנייך אבל היי, לא קנית קורבט כדי להאזין לחמישית של בטהובן.

קורבט C8. רמי גלבוע
בניגוד למקובל בעולם Fake המודרני, כאן לכל כונס וספויילר יש ייעוד אמיתי/רמי גלבוע

בארצות הברית אפשר גם להזמין קורבט Z06 משופרת מאוד, גם היא עם V8 אבל בנפח 5.5 ליטרים המפיק 670 כ"ס ו-2.7 שניות מאפס ל-100; עבור תוספת הביצועים תשלם כ-60% יותר... ב-2024 תוצג הקורבט המחושמלת הראשונה בעולם; E-Ray החמושה באותו מנוע מרכזי ובנוסף, הנעה חשמלית לגלגלים הקדמיים. ה E-Ray מאיצה ל-100 ב-2.6 שניות וחשוב אף יותר, היא הקורבט הראשונה בעלת הנעת AWD שתשפר מהפכנית את אחיזת המכונית - לטוב או לרע, תלוי את מי שואלים.

התנהגות כביש / נוחות: ניתוח מדוקדק של התנהגות הכביש תוכלו לקרוא בכתבתו של קינן על יום המסלול בו בילינו לאחרונה; כמי שלקח אותה מהמסלול אל הכביש אני יכול לספר לכם, שלוקח זמן להתרגל למידותיה הגדולות. אני רגיל לנהוג ברכבי שטח רחבים יותר, אבל הם גם גבוהים ומורמים מעם. לוקח קצת זמן להתרגל למידותיה של הקורבט ולתנוחת הישיבה הנמוכה אבל אחרי זמן לא ארוך, אתה מכוייל למכונית ומתחיל ליהנות מהתנהגות הכביש המופתית שלה. כבר אמרנו שהיא מפרפרת בקלות יתרה, ועל הכביש לא הגזמתי; היא מאפשרת ליהנות מדריפטונים קצרים, לא העזתי הרבה יותר.

קורבט C8. רמי גלבוע
למעבר גדודיות או רמפה תלולה, אפשר להרים את החרטום בכמה סנטימטרים/רמי גלבוע

את כבישי הנהיגה האהובים עלי טרפה הקורבט בקצב מסחרר, שומרת על מרכב מיוצב ומבוקר, גם בפניות חדות ובבלימות בזק אלימות. עם משקל של 1,610 קילוגרם בלבד הקורבט ששה לשנות כיוון, מגיבה במדוייק לכל פקודת גז, היגוי או בלימה. זו מכונית בעלת יכולות גבוהות פי כמה ממה שירשה לעצמו נהג מתורבת על הכביש הציבורי - והיא מסוגלת להוציא את החוליגן שבתוכך תוך שניות ספורות. חוגה סיבובית בוחרת בין מצבי נהיגה Weather, Tour, Sport, Track . יש גם מצב Z קיצוני, לא ניסינו. מצב Tour התאים לי לרוב המצבים, כולל נהיגה מהירה. בקטעים מאתגרים אהבתי את מצב Sport המחדד את הפרמטרים - מושך יותר גבוה בכל הילוך, דוחף יותר חזק, מקשיח את הבולמים ואת פעולת ההגה. מצב Track היה קיצוני לנהיגה על אספלט ציבורי. למעט קומץ כבישים חדשים, הוא לא מתמודד טוב על גלי האספלט המשבצים את כבישי ישראל. לא התאהבתי בגלגל ההגה הכמעט-מרובע, אבל גיליתי שהוא די נוח ואפקטיבי מאוד - הוא מעניק לך שפע מידע, ישיר במידה שמאפשרת להתמודד עם כביש הררי בלי יותר מדי עבודת ידיים. יש לקורבט מערכת אלקטרונית שתסייע לך לשפר את זמני ההקפה על מסלול, אבל מצער לגלות שפצצת האנרגיה הזו אינה חמושה במערכות בטיחות מתקדמות; יש זיהוי מכוניות בשטח מת אבל אי אפשר לסמוך על בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וכיו"ב.

קורבט C8. בני דויטש,
הדור השמיני של קורבט הצטרף לשורות מכוניות העל, בין השאר הודות להעברת המנוע מהחרטום אל הירכתיים/בני דויטש

למרות שהקורבט מצויידת בבולמי זעזועים מגנטו-אדפטיביים, אתה לא יכול לצפות לנוחות נסיעה מופלגת - בוודאי לא עם צמיגי 245/35R19 הקדמיים ו-305/30R20 מאחור. במצבי הנהיגה הספורטיביים היא קשוחה ומתרסקת אבל במצב Tour היא מפתיעה לטובה, כבר פגשתי מכוניות סתמיות המטלטלות אותך יותר. צריך להיזהר מהגעה פתאומית לגדודיות אלימות, בוודאי תחת בלימה. למקרי קיצון יש מדחס אוויר המגביה את החרטום בכמה סנטימטרים. בהתחשב ביכולותיה הספורטיביות של הקורבט, היא בהחלט מאפשרת שימוש ידידותי בחיי היום יום.

קורבט C8. רמי גלבוע
המכסה האחורי מתרומם על בוכנות, חושף את המנוע ותא המטען/רמי גלבוע

השורה התחתונה

לקח ל-UMI שלוש שנים להביא לישראל את מכונית הדגל שלהם, אבל עכשיו אפשר לחגוג - ולקוות שגם יבואנים אחרים יציעו בישראל מכוניות קצה מלהיבות. הבשורה הגדולה ביותר היא לא רק יכולותיה הספורטיביות של הקורבט והופעתה המדהימה; חשוב לא פחות הוא מחירה, מחצית או אף שליש ממחיר חלופות ברות השוואה. רבים יאמרו ש-780,000 שקלים הוא מחיר שערורייתי למכונית דו מושבית - אבל אנחנו חושבים שזו הצעה יוצאת מן הכלל, עבור הלקוח המתאים.

'הלקוח המתאים' מחפש מכונית ספורטיבית קיצונית בעלת הופעה מוחצנת, הוא שמח לדעת שברשותו מכונית בעלת מנוע מרכזי. זה לא הלקוח הטיפוסי של פורשה או אודי, הוא מחפש הצהרה חיצונית המשתקפת בביצועי מנוע, הופעה, אפילו שאגת מנוע העלולה לסבך אותו עם השכנים. לקוחות רבים לא יגלו אי פעם את מגבלות הביצועים של הקורבט אבל יש כבר היום בעלי קורבט היוצאים ל'ימי מסלול' מאורגנים יותר או פחות, יש גם קבוצות פרטיזניות המתארגנות לפשיטה לילית על כביש הררי מבודד. אלה גם אלה ישמחו לדעת כי אחריות היבואן מכסה גם שימוש על מסלול המרוצים, בתנאי שבוצעו במכונית מספר הכנות המפורטות בספר הרכב.

קורבט C8. בני דויטש,
מכונת מסלול מושחזת או מכונית ספורט מהירה מדי לכביש?/בני דויטש

ההקפות על מסלול המרוצים המחישו לי עד כמה המכונית הזו מענגת ומשדרגת, למרות שהיא גדולה עלי, נהג נטול יומרות ספורטיביות קיצוניות; היומיים המדהימים בכבישי ישראל הראו לי עד כמה אפשר ליהנות מהקורבט גם בחיי היום יום, לחדד ולמתוח את מגבלות הנהיגה, בלי להפוך לפיגוע חוליגאני. זו מכונית מלהיבה וברוטלית אבל כן, אפשר לנסוע איתה גם לקניות - רק הישמרו שלא להניח את הבשר והירקות הקפואים בתא המטען האחורי!

שברולט קורבט C8 בישראלי. בני דויטש,
אגדה טעונה וסמלית שסוף סוף מגיעה גם לפה/בני דויטש

על הצד הטכני: שברולט קורבט 8C 'סטינגריי'

מנוע: בנזין אטמוספרי V8, מרכזי
הנעה: אחורית
נפח: 6,162 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 490/6,450
מומנט/סל"ד (קג"מ): 64.2/5,150
תיבת הילוכים: אוטומטית כפולת מצמדים, 10 הילוכים
הנעה: אחורית

מידות
אורך (מטר):
4.63
רוחב (מטר): 1.93
גובה (מטר): 1.23
בסיס גלגלים (מטר): 2.72
2 תאי מטען (ליטרים): סה"כ 357
משקל עצמי (קילוגרמים): 1,610

ביצועים
0-100 (שניות):
2.9
מהירות מרבית (קמ"ש): 296

תצרוכת דלק, יצרן (קמ"ל): 10.2 בין עירוני
תצרוכת דלק, מבחן (קמ"ל): 4.0 עד 8.5 בין עירוני

בטיחות: 4 כריות אוויר, זיהוי רכב ב'שטח מת', התראות בטיחות פסיביות בהתקנה מקומית.
אחריות: 3 שנים / 100,000 ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully