וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פורד מכריזה על טנדר פלאג אין

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 15:27

הטנדר הבינוני המשותף של פולקסווגן ופורד נכנס לראשונה לעולם הפלאג אין עם גרסה היברידית נטענת שקע. הבסיס הוא מנוע ה-2.3 ליטרים ועם טווח חשמלי של כ-45 ק"מ

פורד ריינג'ר. אתר יצרן
בקרוב גם בשקט על השביל - פורד ריינג'ר/אתר יצרן

טנדרים בנזין ראינו, גם חשמליים הם לא אירוע שיוצא דופן, דיזל בטח שאנחנו מכירים, אבל טנדרים עם הנעת פלאג אין או הייבריד? זה אירוע נדיר מאוד שלא לומר לא קיים בכלל, או יותר נכון לא היה קיים עד כה, כאשר פורד הציגה הבוקר באופן סופי על הצגת הריינג'ר גם בגרסת הפלאג אין.

הייצור עצמו יתחיל רק ב-2024 וגם לא כל הפרטים הטכניים אודות הגרסה החדשה נחשפו, אבל ממה שכן נאמר וגם ממה שלא נאמר, ניתן כבר לשרטט קווים לדמותו של טנדר הפלאג אין הזה. אבל השאלה המעניינית יותר היא למה לא בחרה היצרנית לצייד את האח הקטן במנוע חשמלי כמו ה-F-150 לייטנינג הגדול. את התשובה העניק מאט ריילי, מנהל האסטרטגיה של פלטפורמת הריינג'ר: "זה יקדם שימוש של נהיגת שטח ללא תלות בתשתית טעינה והוכחה כי הריינג'ר יכול להיות מוצר גלובלי שיעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים".

פורד ריינג'ר. אתר יצרן
ללא פשרה בכושר ההעמסה או הגרירה/אתר יצרן

אז מה הסיפור של הריינג'ר פלאג אין? על בסיס הטנדר המוכר, אח תאום שפותח במשותף עם פולקסווגן אמארוק, מצרפת היצרנית יחידה חשמלית למנוע ה-2.3 ליטרים מוגדש הטורבו שלו (בישראל משווק רק מנוע ה-V6 דיזל באמארוק). בפורד לא משחררים פרטים אודות ההספק, המומנט וגודל המנוע שלו, אבל אמרו שהוא יאפיל על זה של מנוע הבנזין. האם זה אומר שהוא יהיה חזק גם מ-392 הסוסים של הגרסה הלא מוגבלת של הריינג'ר ראפטור (292 סוסים בזו שבישראל)?

בעוד הטווח החשמלי עומד על 45 ק"מ, בשילוב היחידה ההיברידית הצפי הוא לטווח כולל של 600 ק"מ לתדלוק/חשמול.

מה שהם כן אמרו הוא שכושר ההעמסה של טון בארגז וכושר הגרירה של 3.5 טונות יישמר גם בגרסה הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פורד ריינג'ר. אתר יצרן
יהיה חזק יותר מגרסאות הבנזין הבכירות?/אתר יצרן

תוספת המשקל של הסוללות (ייתכן ואלו יהיו סוללות ה-14.4 קוט"ש שיש בקוגה פלאג אין) והמערכת ההיברידית, דרשו גם חיזוקים לשלדה ולבולמים ואלו בתורם הביאו את פורד, כך לפחות היא מצהירה לכייל מחדש את ההיגוי.

עוד בדגם, האפשרות להפעיל כלי עבודה בשטח תוך שימוש בכוח הסוללה דרך שלושה שקעי חשמל, כנראה שזו תהייה אחת מהנקודות האטרקטיביות ביותר של הטנדר הזה עבור מי שנאלצים לבצע עבודות תחזוקה במקומות מרוחקים יחסית, או טיילים בקמפינג ויפטור אותם מהצורך לקחת גנרטור איתם ועדיין לשנע את הרכב לשטח וחזרה בלי תלות בטעינה.

כאמור, תחילת היצור צפויה ב-2024 ותחילת השיווק בשלהי אותה שנה או ראשית 2025. ביבואנית פורד לישראל הצהירו בעבר כי בכוונתם להביא לפה את הריינג'ר, והוא צפוי לנחות כאן בעוד מספר שבועות. באשר לגרסת הפלאג אין, זו תישקל בחיוב עם הגעתה לייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully