וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרידה מתקרבת: סוזוקי תפסיק למכור באירופה את הג'ימני ב-2024

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 12:21

היצרנית היפנית צפויה להחליט שלא לעדכן את הג'יפון הקטן כך שיעמוד בתקנות בטיחות חדשות שיכנסו לתוקף ביוני הבא, ולהמשיך את הייצור לשווקים אחרים. מכשירי תנועה תצטייד במלאי שיאפשר את מכירתו בארץ גם ב-2025

מבחן דרך: סוזוקי ג'ימני החדש. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אין עוד רכב שטח עם יכולות כאלה במחיר כזה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

בשנה שעברה השיקה סוזוקי גרסת 5 דלתות מוארכת לג'ימני, והעלתה תקוות שהיצרנית היפנית תמשיך לפתח את הג'יפון הקטן אך הקשוח שלה. אחד מרכבי השטח האחרונים במחירים עממיים, בתקופה שבה מושקים עוד ועוד רכבי שטח יקרים או יוקרתיים, כמו פורד ברונקו או אינאוס גרנדיר.

אבל הג'ימני המוגדל, שיכול היה להיות פתרון מוצלח למשפחות מטיילות, מיוצר רק בהודו, ולא יקבל תקינה אירופית, תנאי למכירתו בישראל. סוזוקי כבר אינה משווקת את רכביה בצפון-אמריקה, כך שאין לו גם תקינה אמריקאית או קנדית שגם היו מאפשרות את מכירתו בארץ.

כעת מתברר שגם ימין של הג'ימני 3 דלתות קצובות, לפחות מבחינתנו. ביוני 2024 יכנסו לתוקף תקנות בטיחות חדשות של האיחוד האירופי, שכוללות חובת התקנת מנעול אלכוהול, המונע מנהגים שיכורים לנהוג, מערכת זיהוי תמרורים, ומערכת תיעוד למצב הרכב בתאונה.

עם מכירות של כ-25 אלף דגמי ג'ימני בשנה באירופה כעת, סוזוקי נוטה שלא לבצע את ההשקעה הדרושה כדי שהג'יפון יעמוד בדרישות, כאשר ממילא הוא נדרש להשקעה גדולה יותר של מעבר להנעה היברידית כדי לעמוד בדרישות זיהום האוויר ההולכות ומחמירות ביבשת.

לכן הג'ימני ימשיך להיות מיוצר עבור שווקים אסיאתים ועבור אוסטרליה, ביפן ובהודו, אך שיווקו באירופה ייפסק בעוד פחות משנה.

מבחן דרך: סוזוקי ג'ימני החדש. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ג'ימני. יישאר מבוקש כמשומש/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, מסרה מתחילת השנה כ-520 דגמי ג'ימני. החברה מנהלת כעת מו"מ החברה צפויה לייבא מלאי גדול לשנה הבאה, כדי לאפשר את מכירתו גם ב-2025, לאור הביקוש היציב לדגם, שממשיך ליהנות גם ממחירי שוק גבוהים בשוק היד השנייה.

תקנות התעבורה מתירות ליבואנים למכור מכוניות כחדשות עד 12 חודשים ממועד הייצור שלהן. מאז פרוץ המלחמה אף התיר משרד התחבורה את מכירתן של מכוניות כחדשות במשך 13 חודשים לאחר הייצור, עד לסיום המלחמה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully