וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת התחבורה הציבורית בשבת: "פגיעה באמון ושיקולים זרים"

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 21:59

התנועה לאיכות השלטון דורשת ממשרד התחבורה לחדש הפעלת הרכבת והאוטובוסים בסופי שבוע. רגב ממשיכה להאשים בביטול את משרד הביטחון והשמיטה את הפעלת התח"צ בשישי ושבת מרשימת פעילויות המשרד במלחמה

נוסעים בתחנת סבידור בשבת בצהרים. בני קוריץ/תמונת גולשים, עיבוד תמונה
נוסעים בתחנת הרכבת סבידור בשבת שעברה/עיבוד תמונה, בני קוריץ/תמונת גולשים

גם אחרי התקדים של הפעלת רכבות ואוטובוסים במשך ארבעה שבועות רצופים, לרווחת החיילים והאזרחים, לא מצאה לנכון שרת התחבורה מירי רגב להזכירו ברשימת פעילויות משרדה במלחמה שהופצה היום.

רגב, שהצליחה לעשות משהו שקודמתה, מרב מיכאלי חלמה עליו, ניסתה למען האמת להסתירו גם בזמן אמת על ידי הוראה למשרדה שלא לפרסם את הפעילות, וכך להפחית את מספר המשתמשים כדי שלא יוכח ביקוש לשירות שעורר את זעם המפלגות החרדיות השותפות בקואליציה, המתנגדות לו כבר שנים.

בראיון שהעניקה היום רגב ליעקב ברדוגו ודורון כהן ברדיו גלי ישראל, המשיכה רגב להאשים את משרד הביטחון בביטול השירות. "הרי אין תחבורה ציבורית בשבת אצלנו. מאז שהחלה המלחמה הפעלנו רכבות ואוטובוסים בהתאם להנחיות שקיבלנו ממשרד הביטחון, פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית. לקראת כל סוף שבוע עשינו הערכות מצב והשבוע קיבלנו ממשרד הביטחון מייל מסודר לפיו לא זקוקים יותר לשירות משרד התחבורה בנושא כי הסעות החיילים הסדירים והמילואימניקים נמצאות באחריות משרד הביטחון. שאלנו את אנשי משק לשעת חירום אם אנחנו נדרשים לסייע בתחבורה ציבורית, ולכן הפסקנו".

משרד הביטחון הבהיר גם היום כי מעולם לא ביקש ממשרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת במלחמה ומעולם לא ביקש ממנו להפסיק אותה.

רשימת פעילויות משרד התחבורה במלחמת חרבות ברזל שהפיץ המשרד. דווקא הפעלת רכבות ואוטובוסים בשבת נעלמה ממנו. משרד התחבורה,
רשימת הפעילויות של משרד התחבורה שהפיצה רגב. התחבורה הציבורית בשבת לא מופיעה, משום מה/משרד התחבורה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לרגב בדרישה לחדש את השירות. "לאור הצורך של אזרחי ישראל בתחבורה ציבורית במהלך השבת עקב מלחמת 'חרבות ברזל', אנו מתכבדים לפנות אליכם ולבקש כי תושב לאלתר הפעלת התחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע. הפעלת התחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע מאפשר לאנשי כוחות המילואים, אזרחים, וגם חיילים - לנוע בדרכים בשבת. זאת, כדי שיוכלו לבקר את יקיריהם, לסייע במערכי ההתנדבות אשר מפעילה החברה אזרחית, לשנע ציוד אשר נדרש בחזית ובעורף ולתרום למאמץ המלחמתי.

"מניעת צורך חיוני וחשוב זה בעת לחימה, מתוך שיקולים פוליטיים גרידא הינו בניגוד לחובות החלות על רשות מנהלית, וכן עשויים לפגוע פגיעה של ממש במאמץ המלחמתי. זאת ועוד. זריקת אחריות של משרד ממשלתי אחד על משרד ממשלתי אחר בעת קבלת החלטות אשר משפיעות על כלל אזרחי מדינת ישראל מוכת היגון והתדהמה מאז אותה שבת שחורה, מכרסמים באמון הציבור במנהיגיו בשעת המלחמה".

ומסכמים עורכי הדין תומר נאור ורותם בבלי דביר: "החלטת משרד התחבורה להפסיק לאלתר את התחבורה הציבורית בשבת ללא הודעה מוקדמת ובנימוק לפיו ההחלטה התקבלה על -ידי משרד הביטחון - שמתברר כלא מאומת, מעלה את החשש כי המשרד פועל בשרירותיות ומתוך מניעים זרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully