וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נועדו הנקודות השחורות על שמשת הרכב? הן לא סתם שם והתשובה מפתיעה

3.12.2023 / 0:01

הכירו את ה"פְריט", הנקודות השחורות שעל שמשת הרכב שלכם - והן לא שם רק כי הן יפות. מתברר שהן ממש חשובות, גם מסייעות לבטיחות הרכב וגםשומרות על החיים שלכם

למה יש נקודות שחורות על שמשת הרכב?/@movieclips93568

האם אי פעם שאלתם את עצמכם למה נועדו הנקודות השחורות שעל שמשת הרכב שלכם? סביר להניח שתהיתם לרגע בסוגיה הזאת והמשכתם הלאה. אלה מסוג הדברים שפשוט קיימים. אולם, מתברר שהן משרתות שלוש מטרות חשובות: מבנה, בטיחות ואסתטיקה. כן, הנקודות האלה - בין היתר - מגנות עליכם.

אז הכירו את ה"פְריט" - שמה הרשמי של אחת מהנקודות הקטנות האלה מסביב לקצה השמשה הקדמית של הרכב. הנקודות הכהות הבלתי ניתנות להסרה שמגיעות בתוספת "רצועת פְריט" שחורה וגדולה הן מאוד חשובות. הן חיוניות לשמירה על השמשה הקדמית המחוברת לרכב - משימה בהחלט גדולה עבור קו צבע שחור פשוט למראה, אבל זה למעשה פס די חכם ורב שימושי: לא רק שהצבע הקרמי המחוספס מספק משטח טוב יותר ואחיז יותר לאיטום האורתן המחבר בין החלון לבין מסגרת הרכב (שנקרא גם פוליאוּרֶתן), הוא גם מגן על הדבק הזה מפני האור האולטרה סגול שעשוי לשבור אותו.

"השמשה הקדמית המודרנית היא פלא של הנדסה, ואנחנו מעזים לומר שהיא אחד המרכיבים הכי לא מוערכים של הרכב. חלק מההנדסה הזו כולל את הדרך בה השמשה הקדמית מחוברת למסגרת", מסביר פוסט בבלוג של חנות הפחחות DeDona Tint and Glass, שבסיסה בצפון קרוליינה, "בעוד שהצד הפונה פנימה של הפְריט מאפשר לדבק להיקשר לזכוכית, הצד הפונה כלפי חוץ שלו משמש כמגן מפני קרינת UV על מנת להגן על הקשר הדביק, שאחרת היה נחלש על ידי חשיפה מתמשכת לאור שמש ישיר".

אתר Autoglaze הוסיף: "הם משתמשים באמייל השחור מחוץ לשמשה הקדמית כדי לחסום את קרני השמש האולטרה סגולות ולמנוע מהן מלהמיס את הדבק שמתחת לרצועה".

זה לא נגמר שם. הפְריט הוא גם רכיב בטיחותי: מטריצת הנקודות, כפי שידועה תבנית הכתמים הקטנים יותר המתמוססים במרכז הפאנל, מסייעת גם היא להפחית עיוות אופטי המכונה "עדשה". היא עוזרת לפזר את הטמפרטורה באופן שווה על פני כל השמשה הקדמית.

Autoglaze מסביר כי "רצועת הפְריט (השחורה המוצקה) מתחממת הרבה יותר מהר מהזכוכית של השמשה הקדמית", מה שעלול ליצור "עיוות אופטי". עיוות זה "גורם לקווים ישרים להיראות מעוקלים או כפופים פנימה לכיוון המרכז". עם זאת, הנקודות השחורות עוזרות לפזר את החום על השמשה הקדמית, ומכאן עוזרות להפחית את התופעה.

עוד ברכב:
האם קולה באמת מעלימה שריטות מהרכב - או שזה מסוכן?

כך תמנעו מהשמשה הקדמית שלכם להתכסות באדים בימים קרים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
@interestingengineering You probably noticed that a lot of car windows have those black dots on the edges but have you ever wondered why they are there? #cars#automobile#autodetails#carfacts#carlove#vehicle#driving #automotivedesign#car ♬ original sound - interestingengineering

לסיום, הפְריטים שם כדי - ובכן, להיראות טוב. הרצועה מכסה את הדבק המחבר את השמשה הקדמית למסגרת. מטריצת הנקודות גורמת למעבר עדין יותר בין רצועת הפריט לשמשה.

אז הנה לכם: הפְריט. לא רק דפוס נקודות חסר טעם עם שם מצחיק, אלא הישג גאוני של הנדסת רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully