וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספנג: G9 פרפורמנס: מבחן דרכים למנדרין החשמלי

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 14:48

בעיצומן של רוחות מלחמה נחת בארץ המותג Xpeng, המציע חשמליות בעלות יומרות גבוהות ותג מחיר בהתאם. לקחנו את הקרוסאובר שלו למבחן דרכים ועל הדרך, תרמנו קצת למאמץ המלחמתי

אקספנג G9 07. רמי גלבוע, מערכת וואלה
G9 הוא קרוסאובר מסיבי, בעל נוכחות מרשימה/מערכת וואלה, רמי גלבוע

מחיר: 365 אלף שקלים לגרסת פרפורמנס, 270 אלף שקלים לגרסת הבסיס
מתחרים: טסלה מודל Y, ב.מ.וו iX3, ג'נסיס GV70
אהבנו: ביצועי מנוע, מרווח פנים ואיבזור, טווח נסיעה וקצב טעינה, אחריות כוללת 7 שנים
לא אהבנו: נוחות נסיעה, בקרת שיוט ושמירת נתיב. לא זול
ציון: 8.5/10

בעוד התותחים רועמים ממשיך עמישראל לקנות מכוניות חדשות, אם כי בקצב נמוך בהרבה מאשר בזמנים רגילים. החשמליות ממשיכות להשתלט על השוק הישראלי, מתודלקות על ידי רצון הלקוחות להקדים את עליית המחירים הצפויה בתחילת 2024. כ-23% מהמכוניות שנמכרו בנובמבר היו חשמליות, שיעור חסר תקדים בשוק הישראלי.

על רקע זה נחת בארץ מותג סיני חדש, בעל יומרות גבוהות - Xpeng המכוונת לגזרת טסלה וצפונה, כולל רמיזות על תחרות ממשית מול מיטב תוצרת אירופה. האמנם? יצאנו למבחן עם ספינת הדגל G9 בגרסת Performance החזקה והמאובזרת ביותר. האם איכויות המנדרין הסיני מצדיקות תג מחיר של 365 אלף שקל? האם גרסת הביצועים היא המתאימה ביותר לשוק הישראלי? האם יצרני גרמניה צריכים להילחץ?

אקספנג G9 05. רמי גלבוע, מערכת וואלה
המרכב האירודינמי (מקדם גרר 0.272) מסייע להארכת הטווח הנסיעה/מערכת וואלה, רמי גלבוע

עיצוב: המפרט הטכני של אקספנג G9 מרשים מאוד, מה שקשה לי לומר על העיצוב החיצוני. זהו קרוסאובר גדול ובאורך 4.89 מטר ורוחב 1.93 הוא ארוך מטסלה Y ב-14 סנטימטר ורחב ממנו ב-5 ס"מ. למעשה הוא קרוב יותר בממדים לאלה של אודי Q8 איטרון ושל Voyah פרי, וגדול מב.מ.וו iX3. מידות אלה מעניקות לו נוכחות משמעותית אבל עדיין, עיצובו שגרתי למדי; אני מתקשה להתרגל לחזית האטומה של רוב החשמליות הנוכחיות, גם לא הצלחתי להתאהב בפנסי החזית המשולשים. גם ישבנו של G9 אינו יוצא דופן, למעט רצועת תאורה נרחבת וקורות הגג בעיצוב הייחודי. אני חייב לציין שדווקא אקספנג P7 בעל מרכב הסדאן מעוצב בקווים נחשקים ו'אירופאיים' יותר, לטעמי האישי מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אקספנג G9 08. רמי גלבוע, מערכת וואלה
במצב 'שטח' מתרומם ה-G9 ב-5 ס"מ. מרשים למראה, ללא ספק/מערכת וואלה, רמי גלבוע

תא הנוסעים: פתח את הדלת, ותגלה תא נוסעים מרווח ועשיר ביותר. מרחב הפנים מצוין, הריפודים ודיפוני הדלתות כוללים עור איכותי, משטחי אלומיניום מלוטש - רמת הייצור והתפירה מוקפדים ביותר. זהו עולם אחר מזה של מותגים סיניים עממיים, וגם מזה של טסלה. האיכות והפינוק ניכרים בכל פינה ומעל לכל נפרשים שלושה צגי מולטימדיה נרחבים השייכים לעולמות היוקרה.

אקספנג G9 02. אקספנג, מערכת וואלה
מרחב הפנים גדול ומפואר מאוד, אבל הארגונומיקה אינה מהטובות. גג השמש מחדיר חום/מערכת וואלה, אקספנג

רשימת האבזרים והפינוקים ארוכה מכדי להיכנס לכתבה זו; נציין כי הישיבה גבוהה ושולטת, כל המושבים מציעים שליטה חשמלית ועיסוי ב-6 מצבים. יש תפעול בפקודות קוליות, דלתות בסגירה רכה, ועוד. חמשת המושבים נראים מזמינים מאוד, אם כי הם לא ארגונומיים במידה לה הייתי מצפה ממותג המתיימר לאיים על מיטב תוצרת אירופה: המושב קצת נוקשה, המשענת לא תומכת כפי שיכולתי לצפות. גג השמש הפנורמי מעניק שמיים פתוחים אבל בהיעדר וילון פנימי, הוא יעביר פנימה חלק מהחום שבחוץ - אני לא בטוח כמה זה יהיה נחמד באוגוסט. המכונית מגיעה עם אפליקצייה המאפשרת לבדוק ולתפעל אותה מרחוק, כולל חניה אוטומטית לחלוטין, הדלקת מזגן לפני תחילת הנסיעה ועוד.

למרות גודש המולטימדיה, אקספנג לא הפקירה את לקוחותיה לחסדי האלקטרוניקה; יש שפע מתגים פיסיים לניהול מיזוג האוויר, מערכת הסאונד המצוינת, בקרת השיוט ושאר פעולות נחוצות. זה נותן מסלול שליטה אינטואיטיבי ובטוח, המוזנח על ידי יצרנים רבים. תפעול שלושת הצגים של אקספנג אינו תמיד ישיר ומיידי, ריבוי המתגים פותר לחלוטין את הבעיה.

אקספנג G9 15. אקספנג, מערכת וואלה
הצג הימני מיועד רק לנוסע.ת, השמאלי שימושי מאוד לנהג. גלגל ההגה קצת קטן/מערכת וואלה, אקספנג

מאחורי ההגה מותקן צג 10.25 אינץ' המונע את הצורך להציץ ימינה בזמן הנהיגה, כמו אצל טסלה. בנוסף נהנה הנהג מצג מולטימדיה מרכזי 15 אינץ' ומעבר לכך, הנוסע.ת מימין מקבל.ת עוד צג 15 אינץ' המאפשר לשלוט בעולם הדיגיטל, לצפות בסרטונים ולנהל את המשרד. הצג הימני בנוי כך שהנהג אינו יכול לראות את המוצג בו, זה חשוב לבטיחות.

אקספנג אינה מציעה צימוד אנדרואיד או אפל, ואתה מתבסס על מערכת עצמאית הכוללת ווייז, ספוטיפיי ועוד; המולטימדיה עוד לא הייתה מעוברתת לגמרי בזמן המבחן, כך שפגשנו כמה חריקות קלות. אבל הבסיס נראה טוב, והוא אמור להיות סגור עד ההספקות הראשונות.

אקספנג G9 04. רמי גלבוע, מערכת וואלה
שמחתי לנצל את 1,576 הליטרים של תא המטען, כדי להוביל ציוד ללוחמים ולמפוני הצפון/מערכת וואלה, רמי גלבוע

תא המטען: נרחב, עם נפח ראשוני של 660 ליטרים, עד 1,576 ליטרים כאשר המושבים האחוריים מקופלים; בחרטום יש תא מטען נוסף בנפח 71 ליטרים. כדי להרגיש שאני עושה משהו מועיל באמת קיפלתי את המושבים (בעזרת מתג חשמלי, כמובן), ונסעתי אל מרכז השילוח "המלאכים של ערן" במרכז 'אקספו' בתל אביב; העמסתי על ה-G9 עשרות שמיכות לחיילי גולני בצפון, ציוד תינוקות למפוני קריית שמונה המשוכנים בטבריה, קרטונים ושני רדיאטורים עבור קיבוצניקים מקסימים שמצאו מקלט בכפר הנופש 'כינר'. הלב נצבט לכל המפונים, שמחתי לסייע להם ולו במעט.

ביצועי מנוע וטעינה: אקספנג G9 מיובאת לישראל בשלוש רמות מינוע וגימור:
סטנדרט עם 313 כ"ס / 43.8 קג"מ וטווח עד 460 קילומטרים, ב-270 אלף שקלים.
לונג ריינג עם 313 כ"ס / 43.8 קג"מ וטווח עד 570 קילומטרים, ב-310 אלף שקלים.
פרפורמנס עם 551 כ"ס / 73 קג"מ וטווח עד 520 קילומטרים, ב-365 אלף שקלים.

אקספנג G9 14. אקספנג,
סוללת ה-98 קוט"ש מספקת 450-500 ק"מ של נסיעה בין עירונית. הטעינה מהירה מאוד/אקספנג

את רכב המבחן קיבלנו בגרסת פרפורמנס עם הנעה כפולה, בעלת מתלי אוויר מתכווננים. עם 551 כ"ס ו-73 קג"מ הוא חזק מטסלה Y המקבילה, אבל הוא גם שוקל 350 קילוגרם יותר; במיאוץ הרמזורים תהיה הטסלה מהירה ב-0.2 שניות, אבל גם ה-3.9 שניות של האקפסנג עוצמתיות ומהירות באופן קיצוני. מעך את הדוושה הימנית במצב ספורט, והג'אמוס הסיני יפתיע אותך בתאוצה מסחררת ועוצמתית. האמת היא שאין הרבה טעם לזנק מעמידה בתאוצה מלאה, זהו שעשוע קצר-מועד שאתה מפסיק איתו מהר מאוד. אוקיינוס הכוח יהיה אפקטיבי בזמן עקיפות המתרחשות כבזק, לא חשוב באיזו מהירות או באיזה שיפוע. רק הישמרו לכם ממצב 'ספורט' בכביש הררי, הוא לא מתאים לכל אחד - בטח אם במשפחה יש נהג צעיר שעוד לא רכש מיומנויות נהיגה גבוהות.

לפיכך ביליתי את רוב המבחן במצבי הנהיגה 'סטנדרט' או 'אקו' החסכוני בהם יש מספיק כוח, ומתלי האוויר פחות נוקשים (על כך בהמשך). בנסיעה בינעירונית נעה תצרוכת החשמל בין 20 ל-24 קוט"ש, המשקפים טווח נסיעה ריאלי של 400-500 קילומטרים. במהירויות חוקיות קיבלנו אפילו 18 קוט"ש, המשקפים אוטונומיה של כ-540 קילומטרים. מצבר 98 קוט"ש בטכנולוגיית סיליקון-קרביד (SiC) 800 מאפשר טעינה בקצב אולטרה מהיר של 300 קילווואט. בתחנה האולטרה מהירה בצומת מחניים (בהספק 175 קילוואט) הספיקו 24 דקות כדי להוסיף 400 קילומטרים לטווח הנסיעה. זה מאוד מהיר, אתה לא מספיק אפילו לגמור את ההמבורגר. יש מצב 'נהיגה בדוושה אחת', אהבתי. בחירת מצב הנהיגה ורמת הטעינה מתבצעות באמצעות מסך הדורש כמה נגיעות, הייתי מעדיף מתגים יעודיים.

אקספנג G9 10. רמי גלבוע, מערכת וואלה
: יש הנעה כפולה והגברת המרכב, אבל עם הצמיגים האלה ומרווח גחון צנום עדיף להישאר בכורכר מפולס/מערכת וואלה, רמי גלבוע

נוחות והתנהגות כביש: את נקודת התורפה של G9 פרפורמנס גיליתי על הכבישים המשובשים והקופצניים האופייניים למקומותינו. נוחות הנסיעה מצוינת בכביש משובח אבל ברגע שאתה מגיע לאספלט קרוע או גלי במקצת, המכונית קשוחה ומטלטלת מדי. מתלי האוויר אמורים לטפל בטלטולים טוב יותר אבל הם לא - גם במצב סטנדרט או 'אקו' הם לא מצליחים לפנק על פי יומרות היצרן, ובמצב ספורט הם ממש לא נעימים.

לפיכך נהגתי במצב ספורט משך דקות ספורות בלבד, ואת רוב הנסיעה ביצעתי במצב סטנדרט שבינינו, הוא מהיר ותזזיתי לחלוטין. אתה לא באמת צריך 3.9 שניות מאפס ל-100 על סיפונו של קרוסאובר גמלוני כזה, וסטנדרט העניק לי מספיק התרגשות והנאה. בלמי ה'ברמבו' סיפקו נשיכה טובה, ההיגוי קליל אך מדויק ונעים. גרסת פרפורמנס מציעה גם אופציית נהיגת שטח, המגביהה את המרכב ב-5 סנטימטרים; זה לא שיכנע אותי לרדת מהכביש.

עצמות עצה כפולות ומתלה רב-חיבורי מצטרפים למתלי האוויר, ומספקים התנהגות כביש מפתיעה לטובה; במשקל עצמי של 2,415 קילוגרם אתה לא מצפה להתנהגות חדה ומתגמלת אבל ה-G9 שש להיכנס לפניות הדוקות, תוך שהוא שומר על זווית גלגול מינימלית. נוקשות הנסיעה הטרידה אותי ובשיחה עם היבואן גיליתי שתוכלו להזמין את הפרפורמנס שלכם עם חישוקי 19-אינץ', במקום ה-21 שהורכבו על רכב המבחן. צמיגי 21-אינץ' נמוכי החתך אלגנטיים למראה, אבל הם ממש לא מפנקים את הגוף.

להשלמת התמונה יצאתי לסיבוב התרשמות קצר עם G9 בגרסת לונג ריינג. עם צמיגי 255/55R19 וקפיצי מתכת רגילים, גיליתי G9 נוח ומפנק הרבה יותר. איני יודע איך ירגיש פרפורמנס עם חישוקי 19 אינץ' אבל הייתי שוקל היטב, אולי לוותר בכלל על הגרסה הספורטיבית?

אקספנג G9 06. רמי גלבוע, מערכת וואלה
חישוקי ה-21 אינץ' ספורטיביים אבל פוגעים בנוחות. "עוד לא פגשתי לקוח שביקש להקטין את גודל החישוקים", אמר לי מנהל המותג והוא כנראה צודק, לצערי/מערכת וואלה, רמי גלבוע

מערך הבטיחות של G9 נרחב ומספק מאוד: שמירת נתיב ובלימה אוטונומית, זיהוי שטחים מתים וניטור עירנות הנהג, כולל שפע התראות על סטייה מנתיב ומצמוץ מיותר של הנהג - ניתן להשתיק חלק מההתראות, אבל לא טרחתי לנבור בתפריטים. יש שבע כריות אוויר וחמישה כוכבים מכובדים במבחן הריסוק הסיני, והשבוע זכה לציון זהה במבחן הריסוק האירופי. לא אהבתי את בקרת השיוט האדפטיבית, היא קופצנית יותר מהנדרש.

אקספנג G9 01. אקספנג,
תא הנוסעים מפנק ויוקרתי עם רמת ריפוד ודיפון גבוהה ביותר, התחושה טכנולוגית מאוד/אקספנג

השורה התחתונה: אקספנג מכניסה לישראל מותג סיני חדש המנסה להתחרות בטובים ביותר, במחיר אטרקטיבי יחסית לעושר המוצר ויכולותיו. הייתי מצמצם את הציפיות שהוא יהווה איום ממשי על האירופאים הבכירים אם כי לא צריך לשכוח, הוא גם זול מקרוסאובר חשמלי זהה ממדים כמו אודי Q8 איטרון בכ-200 אלף שקל ואף יותר.

ה-G9 פרפורמנס יקר בכ-80 אלף שקלים מהמתחרה הישיר טסלה Y פרפורמנס, פער שמצטמצם ל-45 אלף שקל בגרסאות הבסיס. אבל מידותיו גדולות יותר, ותא הנוסעים של ה-G9 מפואר ואיכותי יותר מזה של המתחרה האמריקני. האקספנג גם מגיע עם 7 שנות אחריות על כל המכלולים ושנה נוספת על המערכת החשמלית, זה משרה ביטחון באיכות מוצר.

אילו אותי שאלתם (ואתם כנראה לא...), הייתי ממליץ לבחור ב-G9 לונג ריינג' העולה 310 אלף שקלים; הוא נוח יותר מהפרפורמנס והביצועים שלו מספקים לגמרי, עבור בעל משפחה שהחליט לקנות SUV גדול. הטירוף החשמלי של תאוצות-על אינו מתאים לשימושים משפחתיים, ותחשבו גם על הבן החוזר הבייתה ממסיבה סוערת; האם אתם בטוחים שהוא צריך ויכול, לנהל בארבע בבוקר 550 כוח סוס?

כך או כך, היבואנית פריסבי (לשעבר קרסו) הזמינה 1,000 אקספנגים שיבטיחו לקהל את המחירים הנוכחיים, ללא עליית מיסים הצפויה בקרוב. אני משער שנראה לא מעט מהם על הכביש ואני שוב מציע - אם אתם בוחרים ב'פרפורמנס', כדאי לקחת אותו עם חישוק ה-19 אינץ' (ולא ה-21 של רכב המבחן).

על הצד הטכני: אקספנג 9G 'פרפורמנס'

מנוע: 2 מנועים חשמליים בהספק משולב 551 כ"ס, 73 קג"מ
העברת כוח: הנעה כפולה, מנוע קדמי ואחורי
סוללה (קוט"ש): 98
קצב טעינה מהירה מירבי: 300 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
489.1
רוחב (מטר): 193.7
גובה (מטר): 167
בסיס גלגלים (מטר): 299.8
תא מטען (ליטר): 660
מרווח גחון (ס"מ): 14.5 (19.5 במצב 'שטח')
צמיגים: 255/45R21 (אופציונלי 255/55R19)
משקל עצמי (ק"ג): 2,415

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות): 3.9
מהירות מרבית (קמ"ש): 200
טווח משולב: 520 ק"מ

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון ושמירה על נסיעה במרכז הנתיב, התרעה על פתיחת דלת בשטח לא פנוי

אחריות:
7שנים או 160 ק"מ על הרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ על הסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully