וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נסיס GV70 EV בנהיגה ראשונה: בראשית בראתי חשמלית

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 4:43

הקרוסאובר הקוריאני קיבל גרסה חשמלית, עם תאוצה מ-0 ל-100 ב-4.2 שניות, והפך הרבה יותר מהר, שקט וידידותי לסביבה. אבל יש לזה מחיר בתחום משמעותי אחד

ג'נסיס GV70 EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
פרחים בשדה וחשמל בגלגל: ג'נסיס היו עדינים מאוד בשינויי העיצוב במעבר לגרסה נטולת הזיהום מהאגזוז/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 469 אלף שקל
ציון: 8.5/10
אהבנו: ביצועים, אבזור, איכות, שירות
לא אהבנו: טווח, מחיר, התנהגות כביש

זה לקח להם כמה חודשים מעבר למתוכנן, אבל לג'נסיס יש כבר שלוש מכוניות חשמליות בהיצע. יותר מאשר ללקסוס או לוולוו, כמו לאודי, אבל עדיין פחות מאשר למרצדס ולב.מ.וו.

בניגוד לשאר שמות מותגי היוקרה שהזכרתי, ג'נסיס הוא כנראה היחיד שאתם כרגע מגרדים בראש ותוהים מתי פיל קולינס עבר לייצר מכוניות. ג'נסיס היא הלקסוס של יונדאי. חטיבת יוקרה צעירה שצמחה במהירות מתוך יצרן מכוניות עממיות.

לקוריאנים אין את ההיסטוריה העשירה של הגרמניות על המסלול ועל הכבישים והם לא ממלאים מוזיאונים במכוניות קלאסיות נחשקות, עגלגלות ועתירות ניקלים.

כדי להתגבר על זה עבדו ביונדאי כמו שאנחנו רגילים מהם, בסבלנות וביצירתיות: לקח להם כמעט עשור להתחיל לייצא את דגמי ג'נסיס, אחרי שסיימו לכייל ולהתגלח על הדור הראשון, שנמכר רק בדרום קוריאה. במקביל הם שלחו ציידי ראשים לגרמניה ושבו עם מעצבים, מהנדסים ואמני כיול מתלים, מב-מ-וו ושות'. ללמוד מהטובים ביותר.

ברשימה למעלה לא הזכרתי את אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, שמתקשה להתרומם, אחרי ניסיונות משונים כמו לשים את הסמל שלה על מרצדס ישנה, ב-Q30 שנמוגה במהירות. יונדאי עשו את הכל לבד, בהשקעות גדולות, ועם הרבה מחשבה על הטווח הארוך. ללמוד מטעויות של אחרים זה גם חשוב.

כאשר הושקה ג'נסיס בישראל לפני שנתיים היא עשתה את זה עם דגמי בנזין שריריים שהיו מפתיעים ברמת האיכות והירידה לפרטים שלהם וגם מהנים מאוד, אבל בעידן של התחממות גלובלית הם היו פוליטיקלי קורקט כמו ח"כ אלמוג כהן. 'חכו', הם הבטיחו, החשמליות בתנור.

ואכן, אחרי שנתיים בלבד ג'נסיס נמצאת בהתחשמלות מואצת, עם הקרוסאובר GV60 שמתחרה במרצדס EQA ובטסלה מודל Y, עם הגרסה החשמלית ל-G80 סדאן שמתחרה במרצדס EQE וכעת עם גרסה חשמלית לקרוסאובר GV70, שנחתה לאחרונה בישראל ומתחרה בב.מ.וו iX3 בעצמה הגרסה המחושמלת של X3.

ג'נסיס GV70 EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת נהג איכותית וקלה לתפעול, חוץ מחוגת תפעול המולטימדיה שנראית כמו חוגת הגיר וממוקמת בצמוד/מערכת וואלה!, אודי עציון

ה-GV70 החשמלית נראית כמו גרסת הבנזין, אלא אם זיהיתם את הגריל שהפך אטום ובתוכו מסתתר פתח שקע הטעינה, את האגזוזים שנעלמו ואת הפגוש הקדמי שעוצב מחדש. היא לא מנסה לגזור קופון חיצןני על המהפך הירוק. אותו גריל דרמטי שהועתק מבנטלי, אותם קווים עגלגלים שמאפיינים את כל דגמי חטיבת היוקרה הצעירה.

גם תא הנוסעים כמעט זהה, מלבד מתג ה-BOOST שנוסף בתחתית ההגה, ומנהרת הגיר שהונמכה מאוד מאחור. תא המטען קוצץ ב-30 ליטר ל-503 ליטר ומתחתיו אין גלגל רזרבי, אבל נוסף אחד קטן בנפח 22 ליטר מלפנים, מנצל, אך לא מספיק את היעלמות מנוע הבנזין.

הישיבה אינה מהגבוהות, אבל המרווח טוב, מלפנים וגם מאחור, שם עדיין סובל נוסע שלישי ממושב קצר יותר משל האחרים. חבל שקיפול המושב האחורי מתבצע בשיטה האמריקאית, דרך ידיות בתא המטען, מה שמקשה על הרמה המושב בחזרה ומיקומו בזווית הנכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'נסיס GV70 EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
המושב האחורי מרווח יותר מאשר בגרסה הבנזין, בזכות היעלמות ממנהרת הגיר/מערכת וואלה!, אודי עציון

התפעול נוח מלבד השימוש בחוגה עגולה לתפעול המולטימדיה עבור מי שלא רוצה להשתמש במסך המגע, ועלול להתבלבל עם חוגת ההילוכים שמתחתיה. האבזור עדיין נדיב. גרסת הבסיס שקיבלנו למבחן, EV אדישן (469 אלף שקל) כוללת מולטימדיה עם מסך 14.5 אינץ' התומכת באפל קארפליי ואנדואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12.3 אינץ', מושבים וקדמיים והגה מתכווננים חשמלית, ריפודי עור, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת הלקצ'רי (499 אלף שקל) משדרגת לחישוקי 20 אינץ', סטריאו Lexicon עם 14 רמקולים במקום 9, מערכת להפחתת רעש כביש ובקרת קלים תלת אזורית.

גרסת האולטימייט (519 אלף שקל) מוסיפה כוונון חשמלי משודרג לכסא הנהג, מושבים אחוריים מחוממים, ריפודי עור נאפה ותצוגה עילית.

אבזור הבטיחות מלא, זו אחת המכוניות הבודדות עם ציון 8 בדירוג הבטיחות הישראלי, ו-5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. יש חבילת בטיחות אקטיבית מלאה, כולל בלימת חירום בנסיעה לאחור, הסטת הגה כשמנסים לעבור לנתיב שיש בו רכב שאולי לא ראיתם, ומניעת פתיחת דלת כשאתם עלולים לפתוח אותה על רכב אחר או על רוכב אופניים.

ג'נסיס GV70 EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
יש מצב שטח, עם בחירה בין מצבי שלג, בוץ וחול. אבל כמה מבעלי ה-GV70 יורדים איתה מהכביש? ועוד בלי גלגל רזרבי?/מערכת וואלה!, אודי עציון

את מנוע ה-2.5 ליטר טורבו של גרסת הבנזין עם 304 כ"ס מחליפים שניים חשמליים, אחד בכל ציר, עם *490 כ"ס, תיכף נדבר על הכוכבית, תיבה אוטומטית עם הילוך בודד, וסוללת 77.4 קוט"ש.

הכוכבית במקומה כי לאוטו הזה יש שני הספקים. הבסיסי עומד על 435 כ"ס, ואז הוא עגלה עם 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. המחוזק מגיע ל-490 כ"ס, וזמין בכל פעם לעשר שניות אחרי לחיצה על כפתור הבוסט שעל ההגה, מה שמקצר את התאוצה הקלאסית ל-4.2 שניות. גימיק? לגמרי, האוטו הזה מספיק מהיר גם במצב הרגיל. צעצוע ילדותי ומהנה ששם את קולות הפלוצים שמציעה טסלה בפרופורציות? לא נכחיש.

יש גם בחירה בין 3 מצבי נהיגה, חסכוני, נוח וספורט, כשגם בראשון לא יחסר לכם כוח, ובספורט הוא יהיה קצת מוגזם לעתים, מלווה בהחלקת צמיגים. בכל מקרה זה רכב שעוקף בכל מקום והרבה יותר מהר משחשבתם, עם ביצועי על נוסח טסלה.

ג'נסיס GV70 EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
החלק האחורי העגלגל מעוצב כאילו נמס קצת בחום, אבל בהחלט ספורטיבי/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבל ביצועים באים על חשבון טווח. היצרן מדבר על 19 קוט"ש ל-100 ק"מ במשולב, אנחנו השגנו 21.7 קוט"ש בשיוט רגוע ב-100-110 קמ"ש, ו-23 קוט"ש ל-100 ק"מ בסיום המבחן. וזה אומר ש-400 ק"מ זה הרף העליון האמיתי של טווח הנסיעה. זה לא מעט, אבל מרכב במחיר הזה ציפינו ליותר.

ה-GV70 EV מסוגלת לטעימה מהירה בקצב על של 350 קוט"ש, שלא מוצע בארץ. בעמדות 150 קוט"ש הנפוצות יותר תזדקקו לכ-30 דקות כדי למלא את הסוללה מ-20 ל-80 אחוז.

הגרסה החשמלית צוידה גם במתלים אדפטיביים שנועדו להתמודד עם משקל שצמח ל-2.3 טון. זה עובד חלקית, במצב נוח ה-GV70 EV סביר על שיבושים עירוניים ונכנע לכביש גלי. זה מקרין גם על התנהגות הכביש שפחות ספורטיבית באופיה מאשר בגרסת הבנזין, עם ריסון גוף פחות מדויק בפניות, והיגוי עוד יותר חסר תחושה.

ג'נסיס GV70 EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
אתגר רציני לגרמנים. אבל למה תג מחיר שמזכיר אותם?/מערכת וואלה!, אודי עציון

בשורה התחתונה מדובר על תמונות ראי לטסלה. חשמלית, אבל עם תא נוסעים עשיר, עם רמת שירות גבוהה, שכוללת טיפולים חינם לשלוש שנים ואיסוף הרכב למוסף, ואיש שירות אישי שזמין כל הזמן בטלפון, לעומת אפליקציה שצריך לריב איתה על תורים למוסך. עמדת טעינה כלולה במחיר, אבל חבל שאין גם דיל של הנחה באחת מרשתות הטעינה לבעלי ג'נסיס, כפי שמוצע בחלק מהשווקים באירופה.

ה-GV70 החשמלית היא הגרסה הטובה ביותר של עצמה: חזקה, עכשווית, סופר מאובזרת ושימושית, בלי להתפשר על האיכות ואווירת היוקרה. אבל תוספת מחיר של יותר מ-100 אלף שקל לעומת גרסת הבנזין הופכת אותה לכדאית פחות. ג'נסיס היא הצעירה שמתחרה בגרמניות היקרות, אבל אם היא תגזים במחירים, הלקוחות עלולים לבדוק מה מציעים מותגי היוקרה הסיניים שהגיעו לארץ בעקבותיה.

על הצד הטכני: ג'נסיס GV70 EV

מנוע, הנעה: שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה
הספק/מומנט: 71.4/489
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 77.4 קוט"ש

ממדים:
אורך (מ'):
4.72
רוחב (מ'): 1.91
גובה (מ'): 1.63
בסיס גלגלים (מ'): 2.88
תא מטען (ליטר): 503
תא מטען קדמי (ל'): 22

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
4.2
מהירות מירבית (קמ"ש): 235
טווח משולב (יצרן): 455 ק"מ
טווח משולב (מבחן): 400 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי
: 5 מ-5 כוכבים (2022)

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת" במראה ובצילום וידיאו בלוח המחוונים בזמן איתות, זיהוי תמרורים, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעת שכחת ילדים

זיהום אוויר:
קבוצה 1 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ. 7 שנים או 150 אלף ק"מ למערכת ההיברידית.

מתחרים:
מרצדס EQC, ב.מ.וו iX3, לקסוס RZ

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נסיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully