וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמנו יד על הקוריאנית שעושה לגרמניות בית ספר

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 3:16

הכירו את ג'נסיס G80 החשמלית, המכונית שדורסת שתי הנחות יסוד בתעשיית הרכב; שיצרניות יוקרה אמיתיות מגיעות מגרמניה ושמכונית חשמלית טובה חייבת להיות כזו מהבסיס

ג'נסיס G80e. קינן כהן
"אה, זה חשמלי?" ה-G80 לא מסגירה בקלות את ההנעה השונה שלה/קינן כהן

מתרגשים ממותגים ושמות מפוצצים? לבריאות שיהיה לכם, אם יש דבר אחד שחברות בעידן החדש לימדו אותנו זה שהאייקונים הגדולים אולי מציעים מוצרים מתקדמים ומצוינים, אבל הפער בפרמיה שהם דורשים במחיר תמורת הסמל הוא הרבה פעמים מלכודת פראיירים קלאסית. קחו את ג'נסיס, עד לפני כמה שנים דגם מהודר מאוד של יונדאי שהציע את המנועים החזקים שלה, הנעה אחורית והמון אבזור אבל לא היה בשום פנים ואופן איום או אפילו חשש על הרדאר של יצרניות היוקרה. כיום, בגל הנוכחי של המוצרים שלה, היא נועצת בכל סגמנט מכוניות שצריכות לגרום לשמנה וסלתה של תעשיית הרכב לעמוד בצד הכביש ולהתבייש. G70 היא אחת הספורט סדאן הקומפקטיות הכי מהנות לנהיגה, כנ"ל לגבי ה-GV70 בסגמנט הקרוסאוברים, GV80 גורם למתחרים שלו לחפש תירוצים למה הוא מציע את מה שיש לו במחיר הזה והם לא וה-G80 עושה את אותו הדבר למכוניות הסאלון.

אבל עכשיו לאותה G80 יש גם גרסה חשמלית, לגמרי, שמנסה לעשות מה שאף יצרנית לא ממש הצליחה - להוכיח שמכונית חשמלית על בסיס מכונית בנזין יכולה להיות טובה באופן משכנע.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
החרטום האטום הוא הרמז היחידי פחות או יותר/קינן כהן

חיצונית זה רק הגריל והאין פתח תדלוק שמסגיר את השוני בין ה-G80 electrified לבין האחת מונעת הבנזין. די התרגלנו שמכונית חשמלית מרשימה אותנו בעיצוב חללי ויוצא דופן שמדגיש את החדשנות שלה, אבל האם דווקא בקרב רוכשי הסאלון-סדאן יש כאלו שיעדיפו את ההופעה הסולידית שלה על פני למשל המופע האקסטרווגנטי של מרצדס EQE או טסלה מודל S למשל? להערכתי התשובה היא כן. זה אפילו יוצר סיטואציות כאלו של הפוך על הפוך "אה, זה חשמלי לגמרי?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'נסיס G80e. קינן כהן
סביבת הנהג כמעט זהה לחלוטין לזו של גרסת הבנזין/קינן כהן

תא הנוסעים שלה זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-G80 בנזין, כמעט כי בכל זאת מנופי העברת ההילוכים פה מוחלפים בשליטה על הבלימה הרגרנטיבית, העץ במכונית המבחן הספציפית הזו עשוי רהיטים ממוחזרים ובמראה טבעי ולא מבריק, מושבי העור צבועים בצבע טבעי, ללא תהליך העיבוד הבזבזני במים ועתיר הכימיקלים, ריפוד הגג מבקבוקים ממחוזרים.

הנדסת האנוש פה טובה מאוד עם מזיגה בין תפעול במסכי מגע וכפתורים פיזיים, על החוגה בקונסולה המרכזית נראה שאפשר לוותר. זו גישה ששונה מאוד מעודף התחכום המאולץ לעיתים שמכוניות חשמליות נראה שחייבות להציג. מה שכן, בשל מימדי התא ומסך המולטימדיה שממוקם לרוחב קשה להגיע לפינה הרחוקה מהנהג בלי להישען קדימה. היא אכן בין היחידות שפורסות את 14.5 האינצ'ים של מסך המולטימדיה בסידור הזה.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
עם 3 מטרים בבסיס הגלגלים, אין פה בעיית מקום מאחור/קינן כהן

חוץ מזה יש כאן תועפות אבזור מסחררות דעת, מתצוגה עילית, לעיסוי במושבים שמתכווננים לכל רוחות השמים, אוורור וחימום, בקרת אקלים לשלושה אזורים, מערכת שמע של Lexicon עם 17 רמקולים, סגירה רכה לדלתות, סריקת כביש לבולמים האדפטיביים - חכו אני רק מתחמם. אבל מעבר לאבזור שהוא בסוף רשימת מכולת, אני רוצה לספר לכם על שני דברים שמבהירים משהו על תא הנוסעים בג'נסיס. בין המושבים הקדמיים לקונסולה המרכזית של ה-G80 יש כרית בד קטנה במילוי ספוג. ואל יקל הדבר בעיניכם, יען כי רק מי שאיבד עט, חשבונית חשובה, כיפה או נפל לו הטלפון הנייד לרווח בין המושב לקונסולה יודע שזה בעצם פורטל ליקום מקביל בו נמצאים כל החפצים שמקום מנוחתם לא נודע - אבל ב-G80 יש שם כרית שמונעת את זה. הדבר השני קשור לעוד זווית של ההקפדה על רמת החומרים פה, הפלסטיק בחלק הפנימי של תא האחסון בדלת, שלקח לי שנייה להבין את זה, אבל זה בערך סוג החומר שיונדאי משתמשת בו לחלק העליון של תאי הנוסעים במכוניות העממיות שלה.

גם אבזור הבטיחות פה מלא, מ-10 כריות האוויר, שלל הבקרות המקובלות והפחות מקובלות, כמו הופעה של ה"שטח המת" בלוח המחוונים כאשר מאותתים (בואו, זה גימיק, אבל כזה שלפחות לא מזיק). קיצר, חוץ מכיפת ברזל יש הכל.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
מארז הסוללות גוזל שטח בתא המטען ומצמצם אותו עוד יותר/קינן כהן

במושב האחורי אפשר להשתרע בנינוחות של מכוניות פאר של ממש, עם 301 ס"מ בבסיס הגלגלים המרווח פה הוא לימוזיני בהחלט, שני מבוגרים יקבלו פה זמן איכות בנסיעה כולל קונסולת שליטה במולטימדיה והווילון האחורי החשמלי. הביקורת היחידה קשורה לקו הגג שמתחיל לרדת מעט מוקדם ומביא לצורך בכיפוף ראש מעט מוגזם בכניסה.

באופן טבעי מכוניות סדאן משלמות מחיר במבנה תא המטען. וגם כאן הפתח הוא מצומם יחסית, בעל סף הטענה גבוה ולאלו מצטרפת נגיסה משמעותית בנפח שלו על ידי הסוללות, כך שהנתון הסופי הוא כזה שאפילו משפחתיות קומפקטיות יסתכלו עליה מלמעלה - 354 ליטרים. המחיר של הסבת פלטפורמה מבנזין לחשמל.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
לוח המחוונים החצי דיגיטלי הוא רק במכונית המבחן, בשאר המכונית הוא דיגיטלי מלא/קינן כהן

על ההנעה של ה-G80 החשמלית שני מנועים חשמליים - קדמי ואחורי שיכולים לעבוד במשולב, או במצב מנוע אחורי בלבד במצב הנהיגה החסכוני. ההספק שלהם הוא 370 כ"ס ויש להם 71.4 קג"מ, הזמינות שלהם והאופן המיידי בו היא מתרגמת לחיצה על הדוושה משכיחה בקלות שמדובר בחתיכת מכונה כבדה עם 2.2 טון על המשקל.

ואחרי הזנקה או שתיים שלה במצב ספורט מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ואחרי שמגלים שגם במצב קומפורט היא לפעמים מגיבה באופן חד ומהיר מדי לדוושה, או בולעת בקלילות אגבית עליות שמאתגרות מכוניות בנזין, אני מוצא את עצמי מעדיף את המצב השלישי ECO בזמן נהיגה מנהלתית, ומעביר לאחרים לפני יציאה לעקיפה או בכביש המפותל. ההנעה האחורית במצב הזה היא בונוס.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי/קינן כהן

ההגה בעל משקל טוב מאוד, התחושה כאשר מפנים אותו והתגובות של המכונית להפניה שלו מצוינות. הוא מאפשר להכניס אותה בדיוק לתוך הפניה ולנווט את 5 המטרים שלה בקלות, לא משנה עם זה בעיר או בכביש מפותל.

מה שכן, היא לא מהמכוניות שמעלימות את המשקל או הגודל שלהן כאשר נהוגים אותן מהר. יש המון אחיזה וביטחון, קשה מאוד לערער אותה או להוציא אותה מהשלווה שלה, אבל אלו שוב ה-2.2 טון שפשוט מאוד מקשים לקבל פה מכונית שתפתה מישהו להרקיד אותה בין עיקולים.

אחרי שמבינים את זה אפשר להתפנות לנהוג אותה כמו שנוהגים מכונית סאלון, ברכיבה על גלי המומנט, ניהוג אגבי שלה בין פניות ובעיקר ניצול של מערכת בלימה רגרנטיבית יעילה מאוד בת 4 מצבים, החזק בהם מייתר לחלוטין את דוושת הבלם.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
גג סולרי, הרבה חשמל זה לא מביא, אבל הזדמנויות לשיחה דווקא כן/קינן כהן

יכולות צבירת המהירות שמאוד מאוד מרשימה הופכים אותה לאחת החשמליות האלו שבהן אתה מגלה שאתה מגיע לפנייה מסוימת הרבה מעל למהירות הראויה וזו שאתה מורגל להגיע איתה לכאן. האופן שבו המספרים ממשיכים להסתחרר במד המהירות מנותק לחלוטין מהשקט בו היא חותכת את האוויר.

הבולמים האדפטיביים, בשילוב המצלמה שסורקת את הכביש קדימה ומתאימה את השיכוך עושים עבודה מצוינת בסידור נוחות נסיעה מעולה, חברו לזה מערכת בידוד רעשים אקטיבית ושמשות כפולות ויש פה חשמלית שמצליחה להיות תא אטום לרעשי חוץ. ואלו, יחד עם העיסוי במושבים הנוחים בפני עצמם הופכים אותה למכונית שרמת הנוחות שלה והיכולת לכסות מרחקים עולה על יכולותיה מבחינת טווח נסיעה בפועל.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
הגג שיורד מוקדם מפריע לכניסה למושב האחורי/קינן כהן

לצד פורשה וטסלה, ליונדאי (חברת האם של ג'נסיס) יש היום את אחת המערכות החשמליות הטובות יותר מבחינת יכולות טעינה. עם יכולת לטעון בעמדות של 350 קילוואט, למרות שאלו לא בנמצא כיום בישראל, אבל בראיה צופה פני עתיד זו בהחלט יכולת שהיא בונוס במכונית.

במהלך המבחן נמדדה ל-G80 המחושמלת צריכה ממוצעת של 4.6 ק"מ לקוט"ש, המשמעות היא טווח נסיעה של קצת יותר מ-400 ק"מ גם כאשר אלו כוללים נהיגה מהירה מאוד ורחוקה מחסכונית. אחרי פרק נהיגה מנהלתית ועם 5.5 ק"מ לקוט"ש אפשר כבר להסתכל על כ-500 ק"מ של טווח אמיתי.

אגב צריכות ואנרגיה, יש לה פאנל סולרי על הגג, לא מדובר בהרבה יותר מגימיק. את מה שתטענו בו בעמידה בשמש תוציאו על האנרגיה לקרר את תא הנוסעים. למי זה טוב? לא לכם (מעבר למשהו מגניב להשוויץ בו), אלא לג'נסיס שבמכפלות של מאות אלפי מכוניות יכולה להצהיר על מיליוני קילוואט תאורטיים שנחסכו.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
ותודה לדונקרוולקה, לשעבר המעצב של בנטלי על הקווים האלו/קינן כהן

סיכום

עם ה-G80 המחושמלת ג'נסיס בהחלט מוכיחה שאפשר להסב מכונית בנזין לחשמל עם מינימום פשרות ברמת הביצוע (נפח תא המטען) ומקסימום תמורה ברמת הביצועים. אבל תאוצה מ-0-100 והשחזת צמיגים בפניות היא לא הסיבה שבגללה קונים מכונית סאלון. אבל גם במקומות שמכונית כזו צריכה להיות טובה, כלומר, נוחות נסיעה ומרווח היא עושה עבודה מצוינת ולמעשה, למעט הפשרה של 100 ליטרים פחות בתא המטען - אין חיסרון של ממש בבחירה בגרסת החשמל. גם טווח של בין 400 ל-500 ק"מ בעולם האמיתי הוא כבר לגמרי מספר שהופך אותה לבת לוויה ראויה ללא פשרות של ממש.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
איך תזהו אותה מאחור? אין אגזוזים/קינן כהן

כך שברמת המכונית עצמה, היא בהחלט מדלגת בקלילות למעמד של התואר "מצוינת". הסוגייה האחרת שהמכונית הזו צריכה להישקל מולה היא נושא המחיר. זה של ה-G80 עומד על 499 אלף שקלים, שהם 60 אלף שקלים יותר מגרסת הבנזין. התשובה לשאלה האם היא טובה יותר ב-60 אלף שקלים מגרסת הבנזין היא שלא ממש. אבל השאלה הרלוונטית אליה נוגעת פחות לכסף עצמו כמו לשאלה כמה שווה לכם החוויה, הביצועים העדיפים בה והאם אורח החיים שלכם תואם את זה שדורשת מכונית חשמלית, אם התשובה חיובית לשאלות האלו - אז גם בחשמל - אם יש לכם את הסכום אז ג'נסיס G80 היא המלצת קניה מובהקת.

ג'נסיס G80e. קינן כהן
גם בחשמל היא עסקה מעולה/קינן כהן

על הצד הטכני: ג'נסיס G80 חשמלית

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
סוללה: 87.2 קוט"ש
הספק (כ"ס): 370
מומנט (קג"מ): 71.4
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (ס"מ): 501
רוחב (ס"מ): 193
גובה (ס"מ): 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 301
תא מטען (ליטרים): 354

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.9 שניות
מהירות מירבית: 225
טווח (מבחן): 415 ק"מ

מתחרות:
מרצדס EQE

מחיר:
499 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully