וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-MG ZS EV המחודש: המנצח בקרב מחירי החשמליות

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 18:35

MG היא יבואנית החשמליות הראשונה שפירסמה מחירון לדגמי 2024, וה-ZS EV המחודש אפילו הוזל בניגוד למגמה. איפה זה מציב אותו בדרבי הקרוסאוברים הסיניים מול BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C?

MG ZS EV. אודי עציון,
להיט המכירות של השוק עד לפני שנתיים התעדכן והתאבזר/אודי עציון

מחיר: 159 אלף שקל
מתחרים: BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C
אהבנו: אבזור, ישיבה גבוהה, גלגל רזרבי, תמורה למחיר
לא אהבנו: מרווח רגליים מאחור, דגם ותיק
ציון: 8/10

בימים הקרובים יפרסמו יבואני הרכב את מחירוני דגמי 2024 שלהם, כשתשומת הלב תהיה למחירי החשמליות. איך תשפיע העלאת מס הקנייה מ-20% ל-35% על המחיר לצרכן, עד כמה יצליחו היבואנים להקטין את ההתייקרות באמצעות מו"מ עיקש עם היצרן, או ויתור על חלק מהרווח שלהם. רובם ישחררו עד סוף השנה ממכס את המכוניות הלא מכורות כדי ליהנות מהמיסוי הישן, מה שיעכב את הקפיצה במחירים.

ויש כבר מי שכבר פירסמו כמו יבואנית MG לובינסקי, מחירי מותג החשמליות-נטענות שלו אף הוזלו, בנימוק רשמי של הנעה מהיצרן, שלא מן הנמנע שיש מאחוריה גם מלאי גדול שטרם נמכר. כך או כך, מחירי ה-ZS EV הוזלו ב-5,000 שקל ל-159 אלף שקל, לפני הנחת מזומן בסך 2,000 שקל.

ה-ZS הוא אחד הדגמים החשמליים הוותיקים בארץ, ונחת אצלנו ב-2020 לאחר שלפני כן נמכר עם מנוע בנזין. הוא היה הרכב החשמלי הנמכר באותה באותה שנה ועד אמצע 2021, כאשר נעקף בידי נחשול טסלה מודל 3 החדשה.

ב-2021 הוא אמור היה לבצעי קאמבק עם הגעת גרסת מתיחת הפנים, שכללה שדרוג סוללת ה-45 קוט"ש ל-70 קוט"ש, ושיפור טווח הנסיעה הרשמי הקצר בהתאם, מ-263 ל-440 ק"מ. אבל בעיות אספקה הנחיתו אותו אצלנו רק השנה, ובמספרים גדולים רק מהקיץ.

איפה עומדת הגרסה המעודכנת מול שני הקרוסאוברים החשמליים הסינים הקרובים אליו במחיר והצעירים בכמה שנים, BYD אטו 3 (מ-165 אלף שקל) וג'ילי גיאומטרי C פרו 480 (מ-160 אלף שקל)?

MG ZS EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
החזית האטומה החדשה מצליחה להצעיר את הג'יפון הוותיק/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: מתיחת הפנים העניקה ל-ZS EV חזית חדשה, אטומה ומודרנית, שהצעירה אותו. אבל אין לו את העיצוב המעודכן והמודרני יותר שיש למתחרים. מה שיש לו, כקרוסאובר ותיק זה גובה: 1.65 מטר, לצד 4.32 מטר אורך, 1.81 מטר אורך ובסיס גלגלים של 2.58 מטר. הוא גבוה ב-4 ס"מ מה-BYD, וב-7 ס"מ מהג'ילי, אבל מעט יותר צר ובסיס הגלגלים שלו קצר ב-12 ס"מ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
MG ZS EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת נהג ותיקה, וככה קיבלנו פתחי מזגן עליונים וכפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים. דווקא לטובה/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: סביבת הנהג כוללת כעת מסך מולטימדיה של 10.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', סידור מודרני מבעבר ובניגוד למתחרים יש גם כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים. איכות החומרים טובה מבעבר, מה שמורגש בוילון הנגלל האוטם טוב יותר את האור מחלון השמש הפנורמי. מנגד ההגה עדיין לא מתכוונן לעומק.

MG ZS EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
מרווח הרגליים אצל המתחרים עדיף, אבל יש מקום ונוח להכניס מושב תינוק/מערכת וואלה!, אודי עציון

מושב אחורי: הישיבה גבוהה וכך גם המרווח, גם במושב האחורי, אם כי לאטו 3 ולגיאוטרי C יש מרווח רגליים עדיף. מאחור נוספה גם יציאת מזגן. נפח תא המטען גדול יחסית, 448 ליטר, ומתחתיו יש ל-MG אביזר מתבקש שיש למעט מאוד חשמליות: גלגל רזרבי מקורי.

MG ZS EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
448 ליטר נפח. עדיין תחרותי/מערכת וואלה!, אודי עציון

האבזור כולל גם חישוקי 17 אינץ' קלים, מצלמות 360 מעלות, טעינה אלחוטית לנייד, כוונון חשמלי למושב הנהג, חיישני רוורס, מפתח חכם, מראות חשמליות, שלושה שקעי USB וריפודי עור שמעניקים הרגשה מלאכותית. יש גם אפשרות V2L, לטעינת מכשירי חשמל ורכבים חשמליים אחרים מסוללת ה-MG.

MG ZS EV
גלגל רזרבי חשמלית. אודי עציון, מערכת וואלה!
לפחות חרדת תקרים לא תהיה: ה-ZS הוא אחד הרכבים החשמליים הבודדים עם גלגל רזרבי/מערכת וואלה!, אודי עציון

האבזור הבטיחותי כולל בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעת רכב בשטח מת ואור גבוה אוטומטי. יש התרעה על סכנת התנגשות בנסיעה לאחור, אבל אין בלימה נגד התנגשות ברוורס, שיש כבר לחשמליות צעירות יותר.

MG ZS EV. אודי עציון, מערכת וואלה!
מסיטי הרוח והמדרגה אינם סטנדרטיים. התנהגות הכביש מסגירה את הגיל/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים: מתיחת הפנים כללה שידוג ההספק מ-143 ל-156 כ"ס. הביצועים טובים, אם כי המתחרות זריזות יותר, פתאום 0-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, שבעידן הבנזין היו כמעט בגדר מכונית ספורט, נחשבות איטיות. ועדיין, לא תתקשו לעקוף בכל מקום, גם במצב eco.

צריכת חשמל: בשלושת ימי המבחן נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 18 קילוואט ל-100 ק"מ, שתספיק ל-360-370 ק"מ בחיים האמיתיים בנהיגה לא מאומצת מדי שכלה גם שימוש במצב הטעינה מחדש החזק ביותר מהשלושה. נתון טוב בכ-20 ק"מ משל אטו 3, אבל פחות טוב בכ-50 ק"מ מהג'ילי. הטעינה המהירה שודרגה לקצב של 93 קילוואט, דומה ל-BYD, וטוב משמעותית משל הג'ילי (70 קילוואט), האיטית ל-11 קילוואט.

התנהגות ונוחות: הגיל מורגש קצת יותר בהתנהגות הכביש. נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, וזווית הגלגול בסיבובים גדולה מדי. זה רכב בטוח, שמזדרז לשדר לנהג הממהר בסיבובים: Don't, הרבה לפני שהוא מתקרב למגבלות האחיזה. מרווח גחון של 17 ס"מ מעניק קצת יותר שקט נפשי בנסיעת שבילים, ביחד עם הגלגל הרזרבי.

MG ZS EV. אודי עציון,
עם ביצועים כאלה רוב החשמליות האחרות לא יראו אותו מהזווית הזאת הרבה זמן/אודי עציון

השורה התחתונה: ה-ZS EV עומד בתחרות, גם בזמן שייתכן שהיורש שלו יושק כבר ב-2024. על הביצועים הפחות חזקים והתנהגות הכביש הוא מפצה בישיבה ג'יפונית יותר, באבזור נדיב ובגלגל רזרבי שמפחית חרדות תקרים. בניגוד לג'ילי, וכמו BYD, MG ובעלת הבית שלה SAIC ידעו להפוך את המותג לאחד שכולל יותר מדגם אחד, כך שלא מדובר באיזה סטארט אפ חשמלי. ההתייקרות הצפויה במחירי המתחרים תשפר את התמורה לכסף

על הצד הטכני: EV MG ZS

מנוע: חשמלי, 156 כ"ס, 28.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה. הנעה קדמית
סוללה (קוט"ש): 70
קצב טעינה מהירה מירבי: 93 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.32
רוחב (מטר): 1.81
גובה (מטר): 1.65
בסיס גלגלים (מטר): 2.58
תא מטען (ליטר): 448
משקל עצמי (ק"ג): 1,685

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות): 8.6
מהירות מרבית (קמ"ש): 175
טווח משולב: 440 ק"מ
טווח מבחן: 370 ק"מ

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים מ-2019
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, שמירה על נסיעה במרכז הנתיב, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
5 שנים או 150 ק"מ על הרכב, 8 שנים או 150 אלף ק"מ על הסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully