וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ אוונג'ר במבחן: האם ה-Jeep החשמלי הראשון הוא ג'יפ אמיתי?

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 19:22

אוונג'ר הוא רכב חשמלי מלוטש ועתיר כריזמה וכך גם צריך לבחון אותו, אל מול מתחרים עירוניים כמו פיג'ו e2008 או וולוו EX30 וסמארט 1. שטח טכני, דיונות, סלעים? בואו לא ניסחף

ג'יפ אוונג'ר חשמלי/ג'יפ
ג'יפ אוונג'ר 10. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
מרכב רבוע ומוגבה, המדגיש את מורשת המותג Jeep/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מחיר (רכב בסיס/מבחן): 220/190 אלף שקל
מתחרים: פיג'ו e2008 ואחיותיה, וולוו EX30, סמארט 1#
אהבנו: מראה חיצוני קשוח, טווח ונוחות נסיעה, מושבים קדמיים
לא אהבנו: מחיר, איכות חומרי דיפון, מרווח מאחור, יומרות שטח
ציון: 7.5/10

כמי שהמותג Jeep עושה לו ויברציות חיוביות, הכי קל היה לי לרדת על Avenger כעל Fake Jeep, רכב עירוני שאינו מצדיק את הלוגו המוטבע על חרטומו. אבל זה לא נכון ולא מקצועי, למרות שהיצרן והיבואן מנסים להצמיד לאוונג'ר דימויים של יכולות שטח לא מבוטלות, בחירה בין מצבי שטח שונים, ושאר מאפיינים שאינם קשורים לרכב המבחן - לפחות, עד להגעתה של גרסת 4xe במהלך השנה הקרובה.

בלי קשר לשאלה אם יש לנו כאן עכברון עיר או שועל ערבות, החסם העיקרי להצלחתו המסחרית של אוונג'ר בישראל יהיה תג המחיר הגבוה: 190 אלף שקל לגרסת הבסיס Longitude, כ-210 אלף שקל לדרגת הביניים Altitude ו-220 אלף שקל לרכב המבחן ברמת Summit. גרסת המבחן כוללת צביעה דו-גוונית, חימום מושבים, טעינה אלחוטית, מצלמה מתוחכמת ועוד.

ג'יפ אוונג'ר 06. רמי גלבוע,
ל"בייבי ג'יפ" יש מרווח גחון וזוויות מרכב הטובות בקטגוריה/רמי גלבוע

אוונג'ר הוא הגרסה של ג'יפ לרכב האורבנו-חשמלי של קונצרן סטלנטיס, המייצר תאומים חשמליים בעזרת זרועותיו המסועפות: פיג'ו e2008, סיטרואן e-C4, פיאט 600e ועוד, החולקים איתו את הפלטפורמה המוטורית ויחידת הנעה חשמלית. כל אחד מתאומים-למחצה אלה מנסה ליצור לעצמו בידול משל עצמו ובמקרה של ג'יפ, המשימה לא הייתה קשה במיוחד: שמור על שבכת 7-החריצים האייקונית מזה 75 שנים, עצב מרכב רבוע ומוגבה, וקיבלת את הג'יפ החשמלי הראשון.

ג'יפ אוונג'ר 09. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הדפנות מגולפות, חגורת פלסטיק שחור מחזקת את תחושת הג'יפאיות/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

עיצוב: בימים בהם רוב המכוניות מזכירות זו את זו, כאשר אני כבר לא מצליח להבדיל בין זרם המותגים המצטרפים אלינו כפטריות אחרי הגשם, טוב לראות יצרן המקפיד לשמור על ה-DNA העיצובי שלו. האוונג'ר מתהדר בחזית האייקונית של ג'יפ מאז 1942, שבעה חריצים אנכיים שאינם כונסים אוויר לשום מנוע, כי זהו אוטו חשמלי. אבל המראה מזכיר את הרנגלר, ואנו מוכנים לסלוח על כך שהפנסים הקדמיים אינם עגולים.

המרכב אינו מתהדר בקימורים אווירודינמיים, הוא רבוע וקובייתי יחסית, מתנשא למראה. תפיחות כנפיים וחגורת פלסטיק שחורה מחזקות את מראה המאצ'ו העירוני ואם עוד לא הבנתם שזהו Jeep, המעצבים פיזרו עליו שפע רמזים קטנים: כמה אימוג'ים של גריל 7-הצלעות, צללית של אסטרונום הצופה בכוכבים, איור של רכס הרים על החלון האחורי ו"תלמידים יקרים, מי יצליח למצוא את החיפושית שנצמדה לנו לגג?".

אוונג'ר הוא לא רק ה-Jeep הקטן ביותר, הוא גם קצר ב-22 סנטימטרים מפיג'ו 2008, אפילו ORA פאנקי קאט ארוך ממנו בכ-15 סנטימטרים. למאותגרי חניה זה עשוי להיות יתרון גדול, אחרים ישאלו למה האוטו הזה צריך לעלות 5,392 שקלים לסנטימטר? צמיגי 215/55R18 מוצבים בפינות המרכב ומעניקים לאוונג'ר הופעה קרבית, גרסת הבסיס נועלת צמיגי 215/65R16 העדיפים עלי.

ג'יפ אוונג'ר 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
מתחת לצג המולטימדיה פרוש פסנתר מתגים, לתפעול המזגן ועוצמת צליל/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

תא נוסעים: עבור היושבים מלפנים האוונג'ר מרווח להפתיע, מעוצב ומושקע ברוח התקופה. המושבים נוחים ותומכים, הכוונון ידני בלבד (מימין אין כיוון גובה). התצפית החוצה טובה, תחושת המרחב מוגברת על ידי קונסולה מרכזית נמוכה. במרכז הקונסולה נפער תא איחסון גדול ושימושי, היכול להכיל גם מצלמת רפלקס מקצועית. דשבורד צהוב נמתח לרוחב תא הנוסעים, הצבע נראה קצת תלוש ברכב המבחן הלבן (בגרסאות אחרות תקבלו אותו בגוון אפור שמרני יותר). מתחת לדשבורד מותקן מדף שימושי ונרחב, מצוין להנחת טלפונים, משקפיים ושאר אבזרי מסע. צג מולטימדיה 10.25 אינץ' נותן גישה לכל השימושים הרגילים, יש צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ולוח מחוונים 10.25 אינץ' לפני הנהג.

ג'יפ אוונג'ר 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
לא סטיישן, אבל נפח של 380 ליטר הם די והותר לרכב מהסוג הזה/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

שמחתי למצוא פסנתר מפסקים פיזיים המאפשרים שליטה אינטואיטיבית ברוב מערכות הרכב; פחות אהבתי את מפסקי העברת ה'הילוכים', הייתי מעדיף חוגה או מנוף הגה קטן. המפסקים ודיפוני הפלסטיק אינם איכותיים ובוודאי לא יוקרתיים כפי שהייתי מצפה ברכב עירוני קטן, העולה 220 אלף שקלים. ניתן להושיב שני מבוגרים מאחור, אם כי לא ברוחב לב.

תא המטען בגודל ראוי לסוג המכונית, 380 ליטר. בגרסת המבחן הוא נפתח חשמלית בהינף רגל. האוונג'ר לא יסיע שחקני כדורסל במושב האחורי אבל לזוג נוסעים קדמיים הוא מעניק סביבה נעימה מאוד.

ג'יפ אוונג'ר 16. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
המעצבים טרחו לקשט את האוונג'ר בשפע אייקונים חמודים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ביצועי מנוע וטעינה: לאחרונה הגענו לשלב בו מבינים היצרנים שלא כל משפחה צריכה ביצועים של מכונית-על, וגם 9 שניות מאפס ל-100 הן נתון תאוצה מספיק ביותר. כרכב עירוני-פרברים מסתפק האוונג'ר במנוע חשמלי בודד המניע את הגלגלים הקדמים, בהספק 156 כ"ס ומומנט 26.5 קג"מ; זה מעבר למה שיבקש בעלים טיפוסי של רכב כזה, אני הרגשתי מצוין גם בנסיעות ארוכות אליהן יצאתי. כבישים הרריים, עקיפות, האוונג'ר מהיר ונחרץ מבלי לרגש אותך בכל תאוצה. ניתן לבחור בין מצב 'רגיל', 'ספורט' או 'חסכוני'. במצב 'חיסכון' האוטו רגוע למדי, אבל ממש לא ישנוני. ב'ספורט' הוא מגיב היטב, גם במהירויות תלת ספרתיות עד 150 קמ"ש, המוגבלים אלקטרונית.

ג'יפ אוונג'ר 12. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
החרטום גדוש במערכות חשמליות, לא נשאר מקום לתא מטען קדמי/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

היצרן טוען לטווח מרבי של 395 קילומטרים אליהם לא הגעתי כמובן; בנסיעה בינעירונית רגועה (100-120 קמ"ש) נתן לי מצבר ה-54 קווט"ש 330-350 קילומטרים. בנסיעה תובענית יותר הוא יתקשה להגיע ל-250 קילומטרים, אבל נסיעה עירונית תגדיל את טווח הנסיעה.

בעמדת DC מהירה ניתן לטעון את האוונג'ר בקצב של 100 קילוואט, היצרן מצהיר על 24 דקות מ-20% ל-80% טעינה. זו התוצאה אליה גם הגענו במציאות, תוך 20 דקות הוספנו 50% לטעינת הסוללה. זה מספק, ובעמדה ביתית תיטען הסוללה במלואה תוך 5.5 שעות. המערכת החשמלית של אוונג'ר היא גרסה חדשה לחלוטין, שעוד לא מופיעה בדגמי סטלנטיס האחרים.

ניתן לבחור בין שתי רמות טעינה רגנרטיבית, הטעינה אינה מספיקה כדי לאפשר 'נהיגה בדוושה אחת'. לתחושתנו, המהנדסים רקמו כאן פשרה מצוינת בין גודל הסוללה ומשקל המכונית, תוך כדי שמירה על רמת ביצועים נאותה עבור קרוסאובר עירוני קטן. רמת הבטיחות טובה עם שמירת נתיב ובלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט גם בפקקים ו-6 כריות אוויר. עוד לא נערכו מבחני ריסוק.

ג'יפ אוונג'ר 01. דודי מוסקוביץ', מערכת וואלה!
האוונג'ר אינו מיועד לשעשועי כביש, אבל הוא יכול לענג גם בכביש הררי/מערכת וואלה!, דודי מוסקוביץ'

התנהגות ונוחות: בהתחשב בצמיגי 215/55R18 הספורטיביים ובסיס הגלגלים הקטן, חששתי מנסיעה קופצנית ולא נוחה. הופתעתי לטובה, האוונג'ר סופג היטב שיבושי אספלט, כולל גדודיות עירוניות ומהמורות מזדמנות. גם במהירויות בין עירוניות הוא נוח, לא מיטלטל יותר מדי. הצד השני של המטבע הוא שהאוונג'ר נוטה על צידו בפניות מהירות, יותר מהמקובל אצל חלק מהקרוסאוברים המודרניים - חלקם נוקשה עד כדי חוסר נוחות.

כמו בפרק מנוע-ביצועים-טווח, נראה לי שגם כאן הגיעו המהנדסים לפשרה טובה, התואמת את סוג השימוש המיועד לאוונג'ר. זה לא רכב ספורטיבי, אבל הוא יכול לשמור על קצב מהיר גם בכבישים מתפתלים. משקל ההגה קצת קל לטעמי וצריך גם להתרגל לבלמים, המוגברים על הצד הרגיש של הסקאלה.

ג'יפ אוונג'ר 15. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
בין מטעי הצפון גילינו את מיודענו קינן כהן עם מחלקת 'האמרים', וקבוצת לוחמים מקסימים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

כדי להוסיף למבחן האוונג'ר משמעות יותר רחבה, החלטנו להעמיס כמה קרטונים של שניצלים ועוגות ביתיות אותן אספנו ב"חמל פולג", קבוצה התנדבותית המשגרת מדי יום 800 באגט-שניצלים משובחים, לטובת לוחמים בקווי החזית (פרטים על "חמל פולג" והדרכים לתרום לו, בתחתית הכתבה). יעדנו היו לוחמי יחידת הניוד של חטיבה 3 בצפון ובה מיודענו היקר קינן כהן, שמאז פרוץ המלחמה עוסק במבחן ארוך טווח, לעתים תחת אש, לכלים צה"ליים אי שם.

בעוד דורית ואני מגיעים עם האוונג'ר והשניצלים, קינן הגיע עם ארבעה האמרים מזוודים עד הגג, שהפכו לביתו השני מאז 7 באוקטובר. היחידה הייתה ביום רגיעה בעורף, וכך יצא לנו לבלות כשעה וחצי עם קבוצת לוחמים מקסימים ואיכותיים. כמה טוב שיש לנו כאלה אנשים!

ג'יפ אוונג'ר 02. דודי מוסקוביץ', מערכת וואלה!
פוזה קרבית רגעית היא המקסימום אותו תוכלו להשיג עם ה-Jeep העירוני/מערכת וואלה!, דודי מוסקוביץ'

שטח: לא היינו מקדישים לאוונג'ר פרק 'שטח' נפרד אבל מכיוון שהיצרן והיבואן מנופפים ביכולות השטח שלו, ומכיוון שמערכת Selec-Terrain מאפשרת לברור בין מצבי בוץ, חול ושלג, רצינו לבדוק עד כמה הוא יכול להתרחק מהאספלט.

בשלב זה מגיע האוונג'ר עם הנעה קדמית בלבד, אבל יש לו זוויות מרכב טובות ביחס לקטגוריה; מרווח גחון של 20 סנטימטרים וזוויות גישה/נטישה של 32 מעלות, זוהי התחלה טובה לנסיעת שטח. בשבילים טובים עד משובשים הוא היה נוח מאוד ואפקטיבי, אבל בקרת המשיכה שלו אינה ברמה של אחיו הגדול רנגלר, כמובן. בקרת המשיכה מסרסת מהר את כוח המנוע, ולא מצאנו הבדל ממשי בין מצבי השטח. במצב 'חול' הוא אפילו לא טרח להתחפר...

זוויות המרכב נותנות לו יתרון אבל הוא בוודאי לא מתאים לדימוי השטח שמנסים להדביק לו. בשנה הקרובה אמורה להגיע אלינו גרסת 4X4 פלאג אין, זה כבר יכול להיות סיפור אחר לגמרי. נזכיר לעכברי השטח כי לאוונג'ר אין צמיג חלופי, זה יכול להביא לקטסטרופה גם בסיבוב שטח שגרתי. במקרה של תקר או קריעת דופן תיאלצו להסתפק בערכת התיקון, ושיהיה בהצלחה!

השורה התחתונה: ג'יפ אוונג'ר הוא רכב עירוני קטן אך קשוח למראה, הנושא על חרטומו את הלוגו הנכון. הוא נוח לנוסעיו וחסכוני בחשמל, והוא יכול לשמש גם לנסיעות בין עירוניות ארוכות. גם חובבי הגה יוכלו ליהנות על סיפונו, למרות שהמנוע אינו מכוונן לביצועים. תא הנוסעים מרווח ושימושי אך איכות החומרים לא תוכל להתחרות בטובים במתחריו (וולוו EX30, סמארט 1) - אבל מחירו הגבוה מציב אותו בדיוק מולם. בטווח המחירים של 190-220 אלף שקלים הוא יתקשה לכבוש טריטוריות גדולות, אבל יימצאו מספיק אנשים שירצו להצמיד את הלוגו Jeep לרכב השני במשפחה, או לרכב ראשון לזוג פנסיונרים שכבר גמרו עם הנסיעות מרובות הילדים.

ג'יפ אוונג'ר 04. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
דוהרים צפונה עם עוד משלוח שניצלים, מחמ"ל פולג/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

חמ"ל פולג הוא קבוצה של כ-100 מתנדבים הפועלים בבית משפחת קוצר ברמת פולג, מאז תחילת המלחמה. הקבוצה פועלת כל יום בין השעות 06:00-09:00, מטגנת ומסנדווצ'ת שניצלים איכותיים ומושקעים. הפעילות מסתייעת במתנדבים ובשכנים, חברים ובני משפחה. מתנדבים אחרים משנעים את ה'טעם של בית' ללוחמים בעזה ובשטחי כינוס, בעזרת נהגים כמוני ואחרים. כדי להמשיך את פעילותו המפנקת זקוק חמ"ל פולג לתרומות כספיות ולסיוע. אם בא לכם לעזור, אתם מוזמנים לתרום ב-Paybox, או לפנות ישירות אל רויטל קוצר 0523955300. לתורמים עסקיים, יש אפשרות לקבלה מוכרת ממס.
לכו על זה, זוהי דרך נהדרת לשמח חיילים קרביים, הלוחמים עבור כולנו!

על הצד הטכני: ג'יפ אוונג'ר Summit

מנוע: חשמלי, 156 כ"ס, 26.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, תמסורת ישירה, הנעה קדמית
סוללה (קוט"ש): 54
קצב טעינה מהירה מירבי: 100 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.08
רוחב (מטר): 1.77
גובה (מטר): 1.52
בסיס גלגלים (מטר): 2.56
מרווח גחון (ס"מ): 20
תא מטען (ליטר): 380 (1,053 בקיפול מושבים אחוריים)
צמיגים: 215/55R18
משקל עצמי (ק"ג): 1,595

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות): 9
מהירות מרבית (קמ"ש): 150
טווח מרבי יצרן: 395 ק"מ
טווח מרבי מבחן: 250-350 ק"מ

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי: טרם נבחן
בטיחות אקטיבית: 6 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), זיהוי רכב ב'שטח מת', זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית.

אחריות:
3 שנים או 100 ק"מ על הרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ על הסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully