וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו X6 xDrive 30d: מחלקה ראשונה על גלגלים

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 12:44

בעולם חשמלי ומתחשמל בו כוחות סוס הפכו להיות זולים וזמינים, ה-X6 על 300 סוסיו ומנוע הדיזל שלו הוא כמעט דינוזאור, עד שמתחילים לנהוג ומגלים איפה הוא ואיפה האחרים

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
עדכוני העיצוב מתמקדים בחזית, פנסים, גריל וכונס אוויר המאכלס את מערכות הבטיחות/מערכת וואלה!, יואב פולס

מחיר: 790 אלף שקלים
מתחרים: אודי Q8, מרצדס GLE קופה, פורשה קאיין קופה, מזראטי לבנטה
אהבנו: תא נוסעים, עיצוב, מתלים, מנוע
לא אהבנו: מחיר
ציון: 9/10

אנחנו נוטים לחשוב על ב.מ.וו X6 כרכב חדש יחסית, עם זאת הדגם כבר חצה מזמן את גיל 15, תזכורת: הוא הוצג לראשונה כרכב קונספט בשנת 2007 תחת ההגדרה SAC - Sport Activity Coupe שהוא בעצמו הגדרה ל SUV Coupe כלומר SUV עם קו גג שיורד למטה בחלקו האחורי, כאילו הלבישו קו גג של רכב קופה 2 דלתות על מרכב של SUV.

למרות שאת הופעת הבכורה של תצורה כזו אפשר לייחס לסאנגיונג עם האקטיון, מי שהתקבעה כממציאת הקטגוריה, בטח בתחום היוקרה היא ה-X6 של ב.מ.וו, והשאר כבר היסטוריה או היסטריה כשיצרני פרימיום נוספים מחקים את המבנה הלא שגרתי לתקופתו. הדור הראשון של X6 החל להיות משווק עוד בשנת 2008 והציג לא מעט חידושים טכנולוגיים כסטנדרט. בשנת 2020 הושק הדור השלישי. ה-X6 הנבחן כאן הוא מהדור השלישי, אבל עם מתיחת הפנים המרשימה שעבר הדגם בתחילת 2024, שנגעה בעיקר בחזית הרכב עם יחידות תאורה חדשות וגריל קדמי מעודכן.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
הנדסת אנוש מעולה ופשוטה, הריפודים האדומים עשויים להיות מעט יותר מדי ללקוחות סולידיים, אם יש כאלו ל-X6/מערכת וואלה!, יואב פולס

עיצוב: העיצוב החיצוני כאמור מעודכן עם יחידות תאורה, גריל קדמי וכונס אוויר חדש שמאכלס את חיישני מערכות הבטיחות. צללית הקופה הייחודית שלו נאה למדי ובצבע האפור בטון הרכב נראה יותר קטן ממה שהוא באמת. עד כמה שזה נשמע לא סביר, ה-X6 נטול גימיקים צעקניים שיש על דגמים שונים היום כדי שייראו 'מרשימים'. מדובר בעיצוב הכי בוגר ובשל של ה X6 לדורותיו, ולמרות שהדעות על מהות עיצובי הקרוסאובר קופה חלוקות, מצאתי אותו בהחלט לטעמי.

תא נוסעים: הדבר הראשון שפוגש אותך בתא הנוסעים אלו הם צבעי ריפודי העור, שחור עם חום אדמדם, הרבה חום אדמדם. מכאן הדברים משתפרים משמעותית. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם מגוון תצוגות בהתאם למצבי הנהיגה הנבחרים, והגדרות הנהג. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 14.9 אינץ', כמובן עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. יש גם קונסולה מרכזית רחבה עם תא סגור ומשטח טעינה אלחוטי, ובמרכז הקונסולה לוח פיקוד לשליטה על כל מערכות הרכב עם בורר הילוכים, מתג ל-P, ומעצור יד חשמלי.

משמאל לנהג נמצאים מתגי בחירת מצבי נהיגה - אקו, קומפורט וספורט. תשכחו מהאקו. לא קניתם רכב כזה כדי לשים אותו על מצב אקו, ולידם מתג להנעה / דימום הרכב. בחלק הימני של לוח הפיקוד ממוקמת חוגה גדולה המשמשת כפיקוד למערכת ה iDrive-Touch השולטת למעשה על כלל מערכות הרכב, מבלי צורך להתאמץ ולמתוח את היד המלכותית לעבר מסך המולטימדיה. מתג נוסף הוא בורר מצבי הגובה של בולמי האוויר האדפטיביים, המאפשרים להגביה, להנמיך, להקשיח או לרכך את הרכב בהתאם לצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
למרות הגג המשתפל, המרווח מאחור טוב גם למבוגרים/מערכת וואלה!, יואב פולס

מול הנהג הגה שלושה חישורים שמנמן ונעים לאחיזה, מעט גדול מדי לטעמי. חלקים גדולים מהדשבורד, הקונסולה המרכזית וחיפויי הדלתות משולבים בציפוי עץ. עוד ראוי לציין כי הדברים 'נופלים' ליד בדיוק איפה שהיית מצפה שיהיו. לא עוד חפירה בתפריטים אינסופיים אלא ממש ממשק משתמש מצוין. מושב הנהג חשמלי כמובן, מאוורר ומחומם, עם מגוון כיוונונים מקובלים וגם כאלה שלא. הביקורת היחידה שיש לי לגבי המושב הוא שנהגים נמוכי קומה, שלא לומר מאותגרי גובה, וזה כולל כאלה בגובה 1.70 מטר, היה עדיף אם ניתן היה להגביה אותו מעט יותר. מעבר לזה מושב הנהג נפלא לא פחות, ובמצב ספורט מתכוונן וסוגר על הנהג כדי שלא ימרח מחוץ למושב בסיבובים חדים.

מרווח הפנים במושב האחורי משובח הודות לבסיס גלגלים נדיב של 2.975 מטר. למרות הגג המשתפל אחורה לא ניכרה מגבלת גובה לראש במושב האחורי, אלא אם אתה סנטר ב-NBA.

תא מטען: גדול ושימושי בנפח 580 ליטר, ואביזר קטן להמחיש את עומק המחשבה של ב.מ.וו. מתחת לרצפת תא מהטען נמצא גלגל רזרבי. הרמת הרצפה מגלה שהוא נתמך על ידי זרוע הידראולית המקילה על ההרמה, ושומרת עליו במצב מורם. סגירת הרצפה מלווה ב'קליק' מורגש והרצפה ממש ננעלת במקומה.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
580 ליטרים ורצפה עם מנגנון הגבהה הידראולי/מערכת וואלה!, יואב פולס

אבזור: ה-X6 xDrive 30d מאובזרת לעייפה עם הנעה כפולה, בולמי אוויר אדפטיביים, מערכת מולטימדיה מצוינת, תפעול המולטימדיה במחוות יד (זה עובד מצוין למרות שאתה מרגיש דביל מוחלט, בטח אם מסתכלים עליך מבחוץ), חישמול מלא למושבים הקדמיים, בקרת אקלים עם ארבעה איזורים, מצלמות 360, חניה אוטונומית בניצב או במקביל, מערכת שמע Herman Kardon, חישוקי 22' אינץ' ועוד ועוד.

מנוע וביצועים: על ההנעה אחראית תחנת כוח מונעת דיזל בנפח 3.0 ליטר, ומערכת עזר חשמלית היברידית קלה 48V. יחד מייצרים שני המנועים 298 כ"ס (מנוע הדיזל 286 כ"ס) ו 68.3 קג"מ (מנוע הדיזל 66.3 החל מ-1500 סל"ד). תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים, עם אפשרות העברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה. התאוצה הרשמית ל-100 עומדת על 6.1 שניות, בדרך למהירות מירבית של 233 קמ"ש.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
כשזה מתקרב מאחור, אתה מפנה את הדרך/מערכת וואלה!, יואב פולס

צריכת דלק: צריכת הדלק, אם זה רלוונטי לרכב מסוג זה, היתה מפתיעה לטובה. הצריכה הרשמית עומדת על 13.7 ק"מ לליטר. בפועל, לאחר 36 שעות עם הרכב, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-12 ק"מ לליטר, וזה לא פחות מנפלא לרכב כזה, בטח בהתחשב בסגנון הנהיגה והלחיצות האגרסיביות על הדוושה בנהיגה. נהיגה חסכונית ב-X6 כלומר, נסיעה מתונה במהירות 100 קמ"ש, בלי האצות חזקות ובלי גז-ברקס כל הזמן, הניבה צריכה של מעל 17 ק"מ לליטר.

נוחות והתנהגות: הספק ומומנט זה כל ילד סיני יכול לעשות, ואם אין מספיק אז נוסיף עוד מנוע ונקבל הספקים מטורפים וקלים להשגה. אבל הפער האמיתי שמבדיל את מיטב תוצרת גרמניה וה-X6 הוא דוגמא נפלאה לכך, וזה פער שהיצרנים מהמזרח עוד לא סגרו, ולא בטוח שרוצים לסגור, אלו הם מערכות המתלים. ה-X6 בורך על ידי הבורא בסט מתלים משובח, ללא ספק מהטופ 5 בהם נהגתי עם יכולת ריסון של המרכב השמנמן, העברת מידע מדויק דרך ההגה לנהג (תזכרו שמידע צריך להיות הולם את הרכב והרוכש, ולב.מ.וו יש אלטרנטיבות למי שנהיגת מסלול וחדוות נהיגה בראשו בצורת סדרות ה-M) ושמירה על נוחות גבוהה והצמדה משובחת לאספלט. בכבישים עירוניים מתמודד ה-X6 היטב עם הסלילה הבעייתית, כבישים שבורים ופסי האטה בגובה אקראי. המתלים מרסנים את מכת הכניסה, ויודעים לרסן גם את היציאה כך שהנוחות ברכב לא נפגעת. ה-X6 לא מרחף מעל המהמורות אלא מכיל אותן בצורה מרשימה. בכבישים מהירים הוא כמו מלך הכביש. לא משנה באיזו מהירות תחליטו לשייט, X6 מספק תחושה של טורף על. הוא מהיר, ההיגוי נפלא, האחיזה גבוהה והנינוחות בתא הנוסעים מרשימה. כאן אני מציין שוב כי לחובתו גלגל ההגה היה לי מעט גדול מדי עבור נהיגה יותר תובענית. הייתי שמח למידה אחת יותר קטנה.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
הגדולה של ה-X6 היא בהתנהגות הכביש/מערכת וואלה!, יואב פולס

בטיחות: ה-X6 מצויד במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים המוצעים היום, אם טרם עבר מבחן ריסוק פומבי. עם זאת, ניתן להקיש משהו ממבחני הריסוק של ה X5 שבאופן עקבי מקבל ציונים מקסימליים, ולא סביר שה-X6 יהיה שונה ממנו מהותית.

השורה התחתונה: ה-X6 xDrive 30d משווק במחיר של 790 אלף שקלים. זו אולי הביקורת הכי גדולה שניתן ליחס לו. אם כי הוא לא לבד, כל החבורה העליזה של מתחריו מאודי Q8, פורשה קאיין קופה ומרצדס GLE קופה, כולם מסתובבים בגזרת המחירים האלו, כאשר הוא יושב באמצע הדרך בין 687 אלף השקלים של אודי ל-849 אלף השקלים של המרצדס.

למי שהרבה פרוטות נמצאות בכיסו, ככל שזה נוגע ל-X6, הוא עדיין רכב משובח וראוי מאוד, ממשיך להציב רף גבוה מאוד עם דגש על הצד הדינאמי, סימן ההיכר הבולט יותר שלו בזירה הזו בזכות רמות דיוק מאוד גבוהות והנאה מנהיגה, ביצועים וכדי שתרגישו ממש טוב עם ההוצאה הזו - אפילו חסכון בדלק.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 30d. יואב פולס, מערכת וואלה!
למי שרוצה את הדבר האמיתי יש גם את גרסאות ה-M ולא רק קיט עיצובי כמו פה, המחיר בהתאם/מערכת וואלה!, יואב פולס

על הצד הטכני: ב.מ.וו X6 30d

מנוע, הנעה: דיזל, 6 צילינדרים, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,993
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 68.3/298
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

ממדים:
אורך (מטר): 4.96
רוחב(מטר): 2
גובה (מטר): 1.7
בסיס גלגלים (ס"מ): 2.98
תא מטען: 580 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש: 6.1 שניות
מהירות מירבית: 233 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור וסייען נסיעה לאחור בשחזור 50 המטרים האחרונים

זיהום אוויר:
15/15

אחריות:
3 שנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully