וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוזוקי עובדת על מיניוואן חשמלי

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 11:53

סוזוקי עשויה לתת מענה לאחת הקטגוריות שמהפכת החשמל דילגה עליהן - מיניוואנים קטנים בעלי 7 מושבים. אלו הפרטים הראשוניים אודותיו

הדמייה מיניוואן חשמלי סוזוקי. קינן כהן
הדמיה של המיניוואן העתידי של סוזוקי על בסיס ה-eVX/קינן כהן

בעוד לשווקי דרום אפריקה, הודו ומספר שווקים אסיאתים אחרים בהם משווקת סוזוקי את ה-XL7 ומיניוואן בשם ארטיגה, אצלנו, למעט הסוזוקי XL7 שהגיע לפה בטפטוף של יבוא אישי בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000, לסוזוקי מעולם לא היה רכב 7 מושבים של ממש בשוק המקומי. את אותו הדבר אפשר לומר גם על המהפכה החשמלית שנראה שפוסחת על היצרנית הקטנה שמציעה לכל היותר היברידיות קלות ולמרות שאת הסוויפט החדשה ל-2024 היא כבר הציגה, היא נתקלת בקשיי שיווק של חלק מהדגמים שלה באירופה בשל תקני זיהום אוויר.

כעת, נראה שהסיפור הזה עשוי לקבל תפנית חשמלית. זה מתחיל באישור הייצור של ה-eVX, קרוסאובר חשמלי במימדי הוויטארה עוד בשנה הנוכחית כאשר הוא ישווק כדגם 2025, אבל מעניין לא פחות הוא דגם נוסף שיחלוק עמו את הבסיס ויוצג כשנה מאוחר יותר.

הדמייה מיניוואן חשמלי סוזוקי. קינן כהן
המיניוואן העתידי בהדמיית החלק האחורי/קינן כהן

שם הקוד של הדגם הוא YMC והוא עתיד להתבסס על הפלטפורמה המודולרית 27PL שמפותחת במשותף על ידי סוזוקי וטויוטה שיכולה לאכלס מספר גדלי סוללה, מערכות הנעה ומרכבים, כאשר לדגמים האלו מיועדות סוללות של 40 או 60 קוט"ש, האחרונה צפויה להציג טווח של עד 500 ק"מ.

הדגם עשוי להיכלל ב-8 דגמים חדשים לגמרי שאמורה להציג היצרנית בשנים הקרובות הן תחת סוזוקי עצמה והן תחת סוזוקי-מארוטי - השותפות ההודית יפנית באחד השווקים הגדולים ביותר שלה. שלושה מהם צפויים להיות חשמליים והשאר בעלי מנועי בנזין או היברידיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סוזוקי eVX. אתר יצרן
זה יהיה הבסיס - סוזוקי eVX/אתר יצרן

הצגת הדגמים היא חלק מתוכנית שסוזוקי נדרשת אליה כבר מזמן, כאשר כאמור ההיצע שלה סובל מפערים גדולים בתחום ההנעה הנקיה, ואם עד לאחרונה היא יכלה להסתמך על שווקים מתפתחים שבהם זיהום האוויר או הדרישה להנעה חשמלית לא הייתה גבוה בסדרי העדיפויות, כאשר גם הודו עושה קולות של יישור קו או לפחות ניסיון לישור קו עם תקני זיהום אוויר מערביים, זו כבר לא שאלה של תדמית או שיווק - אלא של להיות או לחדול.

לא כל דגמי סוזוקי משווקים באירופה, כולל הג'ימני 5 דלתות שכל כך חסר לנו. אבל לאור המחסור ברכבי מקומות חשמליים זולים, והעובדה שה-eVX כן ישווק ביבשת ואצלנו, מ-2025, יש סיכוי שגם גרסת ה-7 מקומות שלו תגיע אלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully