וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס נסועה? הבשורה הטובה לבעלי רכבי הפלאג אין

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 14:43

ברשות המסים בוחנים מחדש את הכוונה להטיל את מס החשמליות על כל הרכבים הנטענים. על הפרק: מס מופחת לרכבי פלאג אין

בשבוע שעבר כאשר הציג משרד האוצר להערות הציבור את תכנית מס הנסועה, בלטה שם החלטה להכליל בו גם את רכבי הפלאג אין. מדובר ברכבים היברידיים נטענים מהשקע, שמשלבים בין העולמות: גם טווח נסיעה חשמלי שמספיק לרוב הנסיעות היומיות, עשרות קילומטרים, ובדגמים חדשים אף מעל 100 ק"מ, וגם וגם יחידת הנעה היברידית שמבטיחה שלא תתקעו גם כאשר הסוללה מתרוקנת.

אולם הכוונה להטיל גם על רכבי הפלאג אין את המס בשווי 15 אגורות לקילומטר עוררה התנגדות רבה בתגובות שקיבלה הרשות. בניגוד לרכבים שהם 100% חשמליים, אינם צורכים כלל דלק ואינם מחויבים במסים הכבדים על בנזין וסולר, רכבי פלאג אין כן צורכים בנזין, ומעטים סולר.

רוצים רכב מחושמל בלי חרדת טווח?
מבחן השוואתי: קיה נירו מול MG EHS
נהיגה ראשונה: WEY קופי 02
נהיגה ראשונה: לינק אנג קו 01

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
חלק מרכבי הפלאג, כמו Wey, אין כבר מגיעים לטווח מעשי של יותר מ-100 ק"מ חשמליים/קינן כהן

הצריכה התיאורטית נמוכה יותר, אך בפועל לא כל בעלי הרכבים האלה מקפידים לטעון את הסוללה שלהם מדי יום, ולכן צורכים דלק כמו רכב היברידי רגיל. זה היה גם הנימוק של רשות המסים לבטל כליל את הטבת המס שניתנה לרכבים האלה עד השנה שעברה.

מדינות שכבר הנהיגו מס נסועה מעניקות הנחה לרכבי פלאג אין לעומת חשמליות. בניו זילנד הוחל השנה בגביית מס בסך 76 דולר מקומי ל-1,000 ק"מ לחשמליות, לעומת 53 דולר לרכבי פלאג אין. באוסטרליה מחויבים בעלי חשמליות ב-2.5 סנט לק"ה ורכבי פלאג אין ב-2 סנט.

לא סביר שהמדינה תוותר לחלוטין על גביית המס מרכבי הפלאג אין, אבל כרגע מסתמן שייבחר עבורם תעריף מופחת.

בישראל נוסעים כעת יותר מ-62 אלף רכבי פלאג אין, כ-30 אלף מדגמים עממיים כמו קיה נירו ו-MG EHS, והשאר בעיקר מדגמי יוקרה. זאת לעומת כ-106 אלף מכוניות חשמליות לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully