וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה חושפת את הג'יפון החשמלי הקטן שיעלה פחות מ-150 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 22:53

האפיק אמור לעלות מחצית מהאניאק ולהיות דומה מאוד בגודל לקאמיק. הנה כמה פרטים עליו שלא כותבים בהודעה לעיתונות, כולל מועד ההשקה

סקודה אפיק/סקודה

בזמן שהיצרניות הסיניות חושפות עוד ועוד סדאנים חשמליים מתוחכמים ויקרים, האירופים מתעוררים ועובדים על חשמליות במחירים עממיים, שיהיו זולות מדגמי בנזין מקבילים.

סיטרואן כבר חשפה את ה-e-C3, שעל בסיסה תשיק פיאט את הפנדה החדשה. פולקסווגן הציגה כבר בשנה שעברה את ה-ID.2 all שתושק ב-2026, וקופרה את הרוול, שתתבסס עליה. כעת חושפת סקודה את הגרסה שלה, האפיק, שתיוצר עימן בפמפלונה שבספרד מ-2025, בקצב משותף של חצי מיליון מכוניות בשנה.

מחיר היעד באירופה של הקרוסאובר החדש אמור להיות כ-25 אלף יורו, כמחצית ממחירו של סקודה אניאק הגדול יותר. המשמעות: למרות שעד אז צפויה העלאה נוספת של מס הקנייה על רכב חשמלי, המחיר הישראלי אמור להיות פחות מ-150 אלף שקל, קטגוריה שבה נמצאים כרגע מכוניות סיניות: BYD דולפין, MG4 בגרסת הבסיס ו-ORA 03 (לשעבר פאנקי קאט).

סקודה אפיק. סקודה,
אפיק. קטן אבל משפחתי/סקודה

זה אומר שהאפיק יעלה כמו הקאמיק בנזין, שיהיה דומה לו מאוד בגודל. סקודה מוכנה להגיד בשלב
הזה רק שאורכו של האפיק יהיה כ-4.1 מטר, עם תא מטען בנפח של 490 ליטר. אבל ממדיו של ה-ID.2 כבר נחשפו ומהם אפשר להסיק על אלו של הסקודה: אורך של 4.05 מטר, רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.53 מטר ובסיס גלגלים של 2.6 מטר. הקאמיק לעומת זאת מגיע לאורך של 4.24 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 15.6 מטר ובסיס גלגלים של 2.65 מטר. נפח תא המטען מגיע ל-400 ליטר.

סביבת הנהג כוללת מסך מולטימדיה גדול, עם שורת כפתורי תפעול פיזיים מתחתיו, ומסך קטן יותר המשמש כלוח מחוונים. יש גם קונסולה מרכזית צפה עם מקום לטעינה אלחוטית לטלפון, כיסי דלתות עמוקים, ווי מטען בתא המטען ואחסון תת רצפתי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סקודה אפיק. סקודה,
כל סממני השטח, חוץ מהנעה כפולה, לטובת מחיר נמוך/סקודה

סקודה מדברת על טווח של 400 ק"מ, לעומת 450 ק"מ שעליהם הצהירה פולקסווגן ל-ID.2, כאשר גם הגרסה הצ'כית תצויד בגרסת בסיס עם סוללת 38 קוט"ש וטווח מקוצר, שיהיה תחרותי מול הסיטרואן e-C3 עם 44 קוט"ש מ-320 ק"מ, וגרסה ארוכת טווח עם סוללת 56 קוט"ש. זו גם תהנה מטעינה מהירה בקצב מירבי של 125 קילוואט, שאמור לאפשר טעינה מ-20% ל-80% בתוך כ-20 דקות.

האפיק תהיה אחת משש חשמליות חדשות ומחודשות של סקודה שיושקו בשנים הקרובות. עוד לפניה יגיע האלרוק, שיחליף את קארוק בנזין, גרסת ייצור של ה-ויז'ן S7 קונספט כמקביל חשמלי לקודיאק, ודגם קטן וזול עוד יותר מהאפיק, שיבוסס על פולקסווגן ID.1 העתידי ויתחרה בדאצ'יה ספרינג, בליפמוטור 03 וב-BYD דולפין מיני, שמה האירופי של הסיגאל. במקביל יעברו האניאק הרגיל והקופה מתיחות פנים.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully