וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: משפחתיות מהנילונים בפחות מ-140 אלף שקל (כולל חשמלית)

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 16:34

נחיתת סקודה סקאלה המחודשת הזכירה לנו שעדין אפשר, אם מחפשים טוב, למצוא בישראל משפחתית חדשה מהניילונים בפחות מ-140 אלף שקל. הנה שלוש, כולל אפילו אחת חשמלית

משפחתיות קטנות. אודי עציון, יצרן, מערכת וואלה!
פעם היו יותר, היום מתחת ל-140 אלף שקלים אין ממש היצע בתחום המשפחתיות/מערכת וואלה!, אודי עציון, יצרן

אי שם במחצית השנייה של שנות ה-90 וגם לתוך שנות ה-2000 הייתה מכונית כמו מאזדה לאנטיס ובהמשך ה-3, יונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה ואחרות סמל סטטוס של ממש כל עוד על אחוריהן התנוססה מדבקה של חברת הייטק. רכב צמוד הפך להיות סוג של דרישת בסיס ובימי השיא זה הפך להיות רכיב מובן מאילו במבנה ההעסקה. המציאות ההיא של דומיננטיות מוחלטת של ציי הרכב הביאה לעיוותי שוק לא קטנים מצד אחד, אבל מצד שני, הצורך של החברות האלו להציע מגוון מכוניות לכל תקציב וצורך גם העלה לכבישים תת קטגוריה - המשפחתיות הקטנות.

היו שם מכוניות כמו סקודה ראפיד, פיג'ו 301, הונדה אינסייט, ניסאן סנטרה הקודמת, יונדאי אקסנט ו-i25, סיאט טולדו ורבות אחרות, חלקן היו גם וריאציות סדאן על בסיס מכונית סופר מיני כמו מאזדה 2, קיה ריו וגם תצורות הסטיישן של מכוניות סופר מיני כמו רנו קליאו, סיאט איביזה ואחרות.

יונדאי אקסנט הוצגה בקנדה. אתר יצרן
יונדאי אקסנט, בעבר מעמודי התווך של הקטגוריה, שיווקה בישראל הופסק לפני כשנה/אתר יצרן

אבל הקטגוריה ההיא נכחדה כמעט לחלוטין. שינויים בהרגלי הצריכה, התיישנות של הדגמים האלו ואי חידוש שלהם על ידי היצרניות, שלא ראו היגיון כלכלי בהשקעה בכלי רכב ששולי הרווח עליהם לא גדולים וגורמים נוספים פשוט הכחידו אותן. במקביל, כל מי שמציץ היום במחירי המשפחתיות העממיות צריך לשבת רגע, לשפשף את העיניים ולעכל שסקודה אוקטביה מסתובבת עם תג מחיר של 156 אלף שקל, מאזדה 3 ופורד פוקוס ב-152 אלף שקל, ניסאן סנטרה ב-150 אלף שקל, רנו גרנד קופה כבר ב-160 ויונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה ההיברידות כבר ברף ה-165 אלף.

כך שעבור לקוח המחפש משפחתית עממית ולא רוצה לזלוג לעולם הקרוסאוברים הקטנים, המבחר כיום דל ומדולדל עוד יותר לאחר הפסקת שיווק יונדאי אקסנט, מעמודי התווך של הקטגוריה. הוא מתמקד למעשה בשלושה דגמים, דאצ'יה לוגאן, אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט) וסקודה סקאלה. עדכון הדגם ורמות הגימור שלו לאחרונה הוא הזדמנות להעיף מבט באלטרנטיבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
דאצ'יה לוגאן, תתפשרו ותחסכו/מערכת וואלה!, אודי עציון

דאצ'יה לוגאן

הלוגאן ממשיכה את המסורת של דאצ'יה להציע משפחתית קטנה וזולה למי שמחפשים תחבורה לא יומרנית במיוחד. בניגוד לדורות העבר, היא הרבה פחות ספרטנית ועם התנהגות כביש טובה מבעבר, אבל עדיין רחוקה מלהרשים. נוחות הנסיעה טובה בשל כיול מתלים רך אבל שאף אחד לא יפנטז על הנאה מנהיגה. גם בגלל ביצועים פושרים ממנוע ה-1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ויותר מדי רעש. אם אתם לא סגפנים במיוחד, לכו על רמת הגימור הגבוהה יותר, שתמורת 5,000 שקלים נוספים מביאה חישוקים קלים, בקרת אקלים והנעה ללא מפתח. פשרה נוספת שתידרשו אליה היא הבטיחות, למכונית יש בלימה אוטומטית, אבל ללא זיהוי הולכי רגל ואת התרעת אי שמירת המרחק והסטייה מנתיב תקבלו ממערכת בהתקנה מקומית.

מחירים: 115-120 אלף שקל
מנוע: 1.0 ליטר, טורבו, 3 צילינדרים
הספק: 90 כ"ס
ביצועים: 13.8 שניות, 172 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 17.5 ק"מ לליטר
ציון מבחן ריסוק: 2 כוכבים
יתרונות: תא נוסעים מרווח, נפח תא מטען, צריכת דלק, גודל לשקל
חסרונות: בטיחות, בידוד רעשים, ביצועים, איכות חומרים

אורה פאנקי קאט פרו 300. אודי עציון, מערכת וואלה!
חשמלית עם עודף מ-140 אלף שקל/מערכת וואלה!, אודי עציון

אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט)

כניסתה של אורה לישראל נעשתה תחת הציפיה להצלחה משמעותית בטח עם מחירים נמוכים משל קרוסאוברים חשמליים סיניים כמו ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3. בפועל, המותג לא ממש מתרומם, חלק מהסיבות יכולות להיות סובייקטיביות כמו העיצוב שלא "בא" לכולם בקלות וחלקן אובייקטיביות כמו כיול מערכות התרעה היסטרי מדי, הנדסת אנוש לא מבריקה ובעיקר תא מטען קטן מאוד של 228 ליטרים. היא גם לא בדיוק הפרופיל של משפחתית הסדאן המסורתית, אבל ראינו לנכון לשלב אותה בשל היותה החלופה החשמלית היחידה בגודל משפחתי, שתחזיק לכם עודף של 100 שקל מ-140 אלף שקלים.

המכנית עצמה מאובזרת באופן טוב, עם ביצועים נאים מאוד בטח ביחס למתחרות בנזין, סוללת 48 קוט"ש מספקת טווח מוצהר של 310 ק"מ, נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש סבירה. שיקול נוסף במקרה של האורה הוא מרווח הטיפולים שלה שעומד על 30 אלף ק"מ או שנתיים וחבילת שירות ל-5 שנים.

מחיר: 140 אלף שקל
מנוע: חשמלי, קדמי
הספק: 171 כ"ס
ביצועים: 8.3 שניות, 160 קמ"ש
טווח מוצהר (יצרן): 310 ק"מ
ציון מבחן ריסוק: 5 כוכבים
יתרונות: אבזור, מרווח במושב האחורי, נוחות, התנהגות
חסרונות: תא מטען, הנדסת אנוש

סקודה סקאלה מחודשת. אתר יצרן
סקודה סקאלה, הושקה בישראל, מגיעה עכשיו לאחר מתיחת פנים/אתר יצרן

סקודה סקאלה

הסקאלה היא המשפחתית הקומפקטית של סקודה ומגיעה באותה גישה של חבילה מאוזנת של יעילות, איכות ומרווח. המימדים והתצורה שלה, בין מיני סטיישן למקסי-האצ'בק הופכים אותה לשימושית ומתאימה למשפחות קטנות שצריכות קצת יותר מסופר מיני. לפני כשמונה חודשים עברה המכונית מתיחת פנים ואיתה היא מחדשת את השיווק בישראל, הפעם בגרסה אחת בלבד.

השינויים במתיחת הפנים נוגעים לעיצוב החזית של הרכב ובתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי ועיצוב חדש לפקדים על ההגה. ואם נגענו בתא הנוסעים, לסקאלה יש יתרון על פני הרבה מאוד מכוניות, גם יקרות ממנה בדמות פתחי מיזוג ליושבים במושבים האחוריים. חבילת הבטיחות כוללת עדיין בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מספר כריות האוויר עלה במתיחת הפנים מ-7 ל-9.

מחיר: 137 אלף שקל
מנוע: 1.0 ליטר, שלושה צילינדרים, טורבו
הספק: 115 כ"ס
ביצועים: 10.2 שניות, 201 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 17.5 ק"מ לליטר
ציון מבחן ריסוק: 5 כוכבים
יתרונות: מרווח, יציאות מיזוג לאחור, אבזור, נפח תא מטען
חסרונות: שנתיים אחריות (אפשרות להארכה בתשלום)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully