וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס E קלאס החדש נוחחת בישראל ומבשרת על עיכוב במהפכה החשמלית

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 15:41

ה-E קלאס החדשה קרובה ל-S קלאס מאי פעם ובמרצדס מעריכים שעם מנועי בנזין ופלאג אין היא תמשיך למכור יותר מה-EQE החשמלית המקבילה

מרצדס E קלאס 2024. אתר יצרן
גדילה במימדים, והטמעה של טכנולוגיות חדשות/אתר יצרן

בתקופה מבלבלת בתעשיית הרכב, גם מרצדס נמצאת כרגע בנקודת זמן שהינה צומת דרכים לא פשוטה, על רקע ההאטה הגידול במכירות המכוניות החשמליות.

כבר עכשיו אפשר לשמוע מיתון של ההצהרות מרחיקות הלכת שהחל מ-2030 לא ייבנו יותר כלי רכב עם בעירה פנימית, לכאלו שמציגות גישה פרגמטית יותר - יש שיגידו - ובה היצע הדגמים יכלול מגוון סוגי ההנעה. ולמי שזה נשמע כמו הפתרון הקל, תחשבו שוב, במקרה של מרצדס בה מופרדות משפחות הדגמים החשמליים מאלו שאינם על ידי מיתוג שונה לחלוטין, מדובר במתיחת המעטפת במובנים של תכנון, פיתוח וייצור המכוניות כמו גם סוגיות של מיסוי בשל פליטת מזהמים ועוד.

מרצדס E קלאס 2024. אתר יצרן
מוטיבים של הכוכב המשולש גם בתאורה האחורית/אתר יצרן

בישראל, המעבר לחשמל מהיר מאוד ואינו פוסח על שוק היוקרה, על פי נתוני היבואנית בשנת 2023 היו 26% מהמכירות שלה של מכוניות חשמליות, לעומת 18% בכל השוק וקרוב מאוד ל-24% בשוק ברבעון הראשון של 2024.

כמו כן 80% מהלקוחות של אותן חשמליות היו לקוחות חדשים במותג. בעולמות של מכוניות הסאלון במרצדס, נתח השוק של ה-EQE, המקבילה החשמלית ל-E קלאס הגיע רק לשליש אם מחברים את סך המסירות של שני הדגמים.

כעת משיקה היבואנית את הדור החדש של מי שאחראית על הפלח המסורתי של הלקוחות, ה-E קלאס החדשה. הצמיחה במידות כוללת תוספת של 1.5 ס"מ לאורך הכללי ל-4.95 מטרים מקצה לקצה ו-2.2 ס"מ לבסיס הגלגלים שעומד עכשיו על 2.96 מטר, ממש נושק לזה של קטגוריית הפאר עד לפני זמן לא רב. מהבחינה הזו אגב אצל היבואנית מעריכים שימשיך המעבר ל-E-קאלס של לקוחות מה-S קלאס שמיובאת עתה רק עם בסיס הגלגלים הארוך, יקרה עוד יותר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מרצדס E קלאס 2024. אתר יצרן
מסך שלישי מול הנוסע ברמת הגימור פלטינום/אתר יצרן

עדכונים נוספים כוללים רמות גימור חדשות ומאובזרות יותר מאשר בעבר. כאשר פרימיום תהיה זו של גרסת הכניסה, מעליה פלטיניום ולכל אחת מהן ניתן יהיה לשדך חבילת AMG line.

רמת הגימור פרימיום כוללת בין השאר גג פנורמי, חישוקי 18 אינץ', כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה 14.4 אינץ' עם דור מעודכן של מערכת ההפעלה של מרצדס, לוח מחוונים 12.3 אינץ', תצוגת שמשה הכוללת מציאות רבודה למערכת הניווט, תאימות לאפל ואנדרואיד, סגירת ואקום לדלתות ואבזור בטיחות שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית לפנים ולאחור, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב, תיקון סטיה מנתיב ומערכות ה-PRE SAFE המכינות את תא הנוסעים למקרה של תאונה.

רמת הגימור פלטינום תוסיף עיסוי ואוורור למושבים הקדמיים, חימום גם לכסא וגם למשענות היד בדלתות ובקונסולה המרכזית, החישוקים עולים ל-19 אינץ', בולמי אוויר, היגוי אחורי, מסך שלישי שממוקם מול הנוסע בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע של burmester ועוד.

חבילת ה-AMG כוללת תוספות עיצוב פנימיות וחיצוניות, חישוקי AMG בקוטר 18 או 19 אינץ' בהתאם לרמת הגימור, הגה קטום בציפוי עור נאפה, מערכת בלימה משופרת ובולמים אדפטיביים.

מרצדס E קלאס 2024. אתר יצרן
קרובה מאוד ל-S קלאס שמגיעה כעת רק עם בסיס הגלגלים הארוך/אתר יצרן

על ההנעה מופקדות שתי יחידות כוח שיוצעו כסטנדרט ואחת בהזמנה מיוחדת. את גרסת הבסיס ה-E200 מציידת היצרנית במנוע 2.0 ליטרים מוגדש ולו 204 סוסים ו-32.6 קג"מ. ההספק הצנוע שכבר הפך להיות נחלתן אפילו של חשמליות עממיות מזניק אותה -100 קמ"ש ב-7.5 שניות ועד מהירות מירבית של 240 קמ"ש.

מעליו נמצאת גרסת הפלאג אין, ה-E300e, גם שם מנוע 2.0 ליטרים בנזין מוגדש, אבל הפעם עם תגבור חשמלי להספק כולל של 313 סוסים ו-56 קג"מ. הביצועים מתקצרים ל-6.4 שניות ו-236 קמ"ש מירביים. למערכת החשמלית עם סוללת 25.4 קוט"ש יכולת לכסות 100 ק"מ מוצהרים. היא תומכת טעינה ב-AC ומשך הטעינה עומד על שעתיים.

את מנוע ה-E450 ניתן יהיה לקבל בהזמנה מיוחדת, שם מדובר ב-3.0 ליטרים בתצורת שש בטור עם 381 כ"ס ו-51 קג"מ. התאוצה מתקצרת ל-4.5 שניות והמהירות המירבית היא 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. ההנעה כאן היא כפולה בניגוד לגרסאות הרגילות שבעלות הנעה אחורית. גרסת ה-E53 ולה 612 כ"ס עתידה להיכנס לייצור במהלך השנה.

מרצדס E קלאס 2024. אתר יצרן
בסיס גלגלים שמתקרב לאיזור החיוג של מכוניות פאר/אתר יצרן

הפתעה מסוימת נרשמה בתחום המחירים, לא שמדובר בסכומים השווים לכל נפש, אבל בהשוואה למחירי הדגם היוצא ולאור הניסיון בהסלמת המחירים בשוק המקומי, צריך לומר שההתייקרות כאן לא הייתה פראית כפי שהורגלנו, בטח לא ביחס לרמות הגימור והטכנולוגיה.

כך למשל, מחיר גרסת ה-200 שעומד על 539 אלף שקל זול יותר מזו של גרסת ה-200 בדור היוצא שעמד על 580 אלף שקלים ברמת הגימור "אדישן". במקרה של ה-E300e מחיר גרסת הפרימיום שעומד על 639 אלף שקל יקר יותר ב-10,000 שקל בלבד ממחיר רמת הגימור הזהה בדור היוצא.

לדברי מנהל המותג יניב ביטון, הוא צופה כי התפלגות המכירות תהייה כזו שגרסאות ה-300 יכסו כ-65% מכלל המסירות. כמו כן הוא מייחס את ההתייקרות המתונה בעבודה מול היצרן וההבנה שלו שישראל, כשוק ממוסה בכבדות, מושפע משערי מטבע ונושא בעלויות שילוח גבוהות, לא יוכל לשמור על תחרותיות ואטרקטיביות במידה והדגם יתייקר בצורה חריגה. אבל אפשר וצריך גם להוסיף ששולי הרווח הנדיבים של מותגי היוקרה גם הם "עוזרים" לא מעט במיתון ההתייקרות.

בשוק המקומי תמשיך ה-E קלאס להצליב פנסים עם היריבה הוותיקה ב.מ.וו סדרה 5 שגם היא נחתה פה לאחרונה בדור החדש שלה וכן מול מתחרות ותיקות יותר כמו אודי A6 שסימני הגיל כבר ניכרים בה מאוד ועבור קהלים עם נכונות לנסות משהו אחר מההגמוניה הגרמנית גם מול מתחרות צעירות מרשימות, שאפתניות וזולות ממנה כמו ג'נסיס G80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully