וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב איווייז שקרסה מנסה להתניע מחדש את הייצור

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 15:32

לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים בשנה שעברה ונאלצה לעצור את ייצור המכוניות שלה, נמצאת היצרנית הסינית במו"מ מחודש עם משקיעים לחידוש הייצור. מה זה אומר לגבי השוק המקומי?

איוויז U6. קינן כהן
רגע לפני תחילת השיווק של ה-U6, נעצרו פסי הייצור/קינן כהן

יותר מחצי שנה חלפה מאז עצרה יצרנית הרכב הסינית איווייז את פעילות הייצור שלה בשל קשיים כלכליים והחברה ממשיכה לנסות לקבל את מנת חמצן שתאפשר לה לחזור לפעילות.

דיווח של רויטרס מצביעים כי בשיחות על גיוס הכספים הדרושים מציעה החברה למשקיעים להעביר את המיקוד שלה לייצוא בלבד, תחום שהיצרנית בלאו הכי פעלה בעיקר בו מאז הוקמה ב-2017. זהו ערוץ שיאפשר לה לנצל את החדירה הראשונית שלה לשווקי אירופה וכן להימנע ממלחמות המחירים המשתוללים בשוק הסיני בתחום הרכב החשמלי. זירה סוערת בה פועלות יותר מ-80 יצרניות קטנות, בינוניות וגדולות.

איווייז נמצאת בבעלות חברת התקשורת טנסנטס, חברת הרכבים השיתופיים DIDI ויצרנית הסוללות CATL.

מבחן דרך: AIWAYS U5. קינן כהן
ה-U5 הדגם עמו נכנסה, בהצלחה מסוימת לשוק המקומי/קינן כהן

נכון לזמן עצירת הייצור וחידושו, היצע הדגמים של היצרנית כולל את ה-U5 וה-U6, שני קרוסאוברים חשמליים שלמעשה נשענים על אותה פלטפורמה. הם נבדלים בעיקר בעיצוב החיצוני שב-U6 מקבל מראה ספורטיבי יותר וכן מציג תא נוסעים שונה.

לפי דיווחים אחרים חלק מהסכום שגויס ישמש גם להמשך פיתוח דגם שלישי, קטן וזול יותר של היצרנית שמחירו עשוי לעמוד על כ-25 אלף יורו, או בהערכה גסה כ-150 אלף שקלים בישראל. זה דגם שיוכל להכניס אותה לתחום המתעורר והמתחמם של קרוסאוברים חשמליים עממיים יחסית. כזה הנשלט כיום על ידי BYD דולפין וג'ילי גיאומטרי C בישראל, אבל עם כוונה של יצרניות אירופיות להיכנס אליו, כמו במקרה של סקודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן דרך: AIWAYS U5. קינן כהן
אלפי הזמנות בוטלו בישראל/קינן כהן

בשוק הישראלי, זכה ה-U5 לכניסה מוצלחת למדי, עם כ-2,100 יחידות שנמכרו בשנתיים לשיווק הדגם, מספר נאה ליצרנית חשמלית, סינית, לא מוכרת שישבה תחת יבואנית חדשה בתחום הרכב הפרטי. לא מעט מההצלחה הזו נבעה מהקמת מערך שירות ברמה גבוהה ואפליקציה ייעודית לרכב.

כאשר נקלעה החברה לקשיים לפני כ-10 חודשים היו יותר מ-1,000 הזמנות שהיבואנית, קבוצת בליליוס, נאלצה להודיע ללקוחות כי לא תוכל לספק בשל עצירת הייצור. נכון להיום, גם אם יחודש הייצור, אצל היבואנית לא מצפים לחידוש הייבוא לישראל, שכן זה ייעשה בהיקפים מצומצמים יחסית. עם זאת חידוש הייצור יגביר את הזמינות של חלפים לבעלי המכוניות הקיימות, בעיקר של חלקי מרכב ותא הנוסעים לרכב.

קבוצת בליליוס היא גם הנציגה בישראל של סוללות חברת CATL המשמשות את הדגמים. בנוסף, גם נערכת מזה תקופה לא קצרה לתחילת ייבוא של מותג רכב חשמלי סיני נוסף NETA, שגם הוא מתעכב לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully