וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LBX בנהיגה מקומית: חכו רגע עם המהפכה החשמלית

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 7:47

אחרי שאפילו מחירי דגמי הכניסה של מותגי היוקרה דהרו למעלה, 200 אלף שקל עבור הקרוסאובר היפני החדש כבר לא יפחידו את הלקוחות. לקסוס רואה בו להיט מכירות. האם היא טועה?

לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
LBX. ללקסוס יש שוב דגם כניסה זול משל הגרמניות/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 200-226 אלף שקל
מתחרים: אודי Q2, וולוו EX30, סמארט 1, DS3 קרוסבק
אהבנו: עיצוב, איכות, צריכת דלק
לא אהבנו: מרווח מאחור, נוחות ביצועים
ציון: 8.5/10

הרבה שנים הייתה לקסוס LS חייזר מוזר שעמד באולם התצוגה המרכזי של טויוטה בתל אביב, מחיר תחרותי למכונית פאר, אבל היא נראתה כמו אוונסיס/קורולה מוגדלות, עם מיתוג לא ברור.

אחרי שלקסוס החליטה להתרחב מעבר ליפן ולארה"ב עם דגמים חדשים, בעיקר קרוסאוברים, וזכתה בארץ לאולמות תצוגה ורשת מוסכים משלה, היא השיגה כאן מהר מאוד לנתח שוק מהגבוהים באירופה, אבל עדיין הייתה סוג של קוריוז ברוב השווקים. זה השתנה רק ממש בשנים האחרונות. ב-2023 לקסוס מכרה בעולם 825 אלף מכוניות, זינוק של 32% בשנה אחת, שמרצדס, ב.מ.וו ואודי היו יכולות רק לחלום עליו.

הגרמניות עדיין מוכרות יותר מכפול מחטיבת היוקרה של טויוטה, אבל זו מתחילה לפתוח מבערים בדרך לסגור את הפער. בשנתיים הקרובות לקסוס מעריכה שתעבור את רף המיליון מכוניות בשנה, הרבה בזכות המכונית הזאת. ה-LBX הוא קרוסאובר ההיברידי, שמבוסס מכאנית על רכיבי טויוטה יאריס קרוס - כשהגרמנים מכרו לכם אודי על בסיס סקודה ופולקסווגן לא התלוננתם? אז גם ליפנים מותר - ומחזיר את לקסוס לפלח שוק שאותו נטשה בתחילת העשור כשהפסיקה לייצר את ה-CT200h ההיברידית, שבעצמה התבססה על האוריס.

לראשונה מזה שנים יש ללקסוס ישראל דגם שעולה פחות מ-200 אלף שקל, גם אם זה רק 100 שקל פחות, ורק לרמת הגימור הזולה מבין החמש האפשריות. סכום נכבד, אבל זהה למחיר המחירון של קיה נירו חשמלית, וזול משל אודי A3 בנזין (מ-207 אלף שקל) או מב.מ.וו סדרה 1 המתחרה (החל מ-220 אלף שקל) ובטח ממרצדס A-קלאס (מ-300 שקל). ה-LBX אמנם קצת קטן יותר ממכונית קומפקטית, אבל גבוה יותר, מה שבלקסוס מקווים שיקסום יותר ללקוחות חובבי היוקרה.

האם הם צודקים?

לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
איך לשדר יוקרה בלי להצטעצע/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: בצבע הדו גווני של רכב המבחן, עם ניקלים במידה המתאימה, בחזית ולאורך הגג, ה-LBX נראה מצוין. החזית עדכנית, מאחור יש כיתוב Lexus גדול, והרכב החדש נראה בעיקר מכובד ועכשווי. לא מוגזם כמו סיניות רבות, לא כוחני כמו הגרמניות. עם 4.19 מטר אורך, 1.825 מטר רוחב, 1.56 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.58 מטר, ה-LBX ארוכה יותר ובסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב-2 ס"מ משל היאריס קרוס והיא רחבה בשישה ס"מ, מה שמקנה לה פרופורציות מאוזנות יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
התפעול פשוט בדרך כלל, חוץ מבקרת האקלים שמחייבת התעסקות עם מסכים/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: מי שעדיין נוהג למדוד איכות של מכונית לפי משקל הדלת יקבל כאן בקע אמיתי. ה-LBX מתאמץ להבהיר שהוא לא טויוטה, לא שיש משהו רע בלהיות אחת, עם דלת כבדה, וברמת הגימור הגבוהה של רכב המבחן, גם עטופת אלקנטרה מבפנים, ועם כפתור פתיחה חשמלי במקום ידית פשוטה.

מבפנים יש את כל הרכיבים המקובלים, ממסך מולטימדיה ותפעול 9.8 אינץ' ולוח מחוונים 12.3 אינץ, אבל הכל כמעט פשוט ונוח לשימוש, בלי ה'חפש את המטמון' בין המסכים כמו ברוב החשמליות במחיר הזה. חוץ אולי מבקרת האקלים, שמופעלת בשילוב של מתגים ומסך.

אין כאן הצטעצעות, ואין כאן התחכמות, גם אם פה ושם תזהו איזה כפתור מוכר מטויוטה. איכות החומרים היא לגמרי בתחום היוקרה.

לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
ב-2024 ובטח ברכב במחיר כזה, הייתה צריכה להיות כאן יציאת מזגן. ורצוי גם עוד כמה ס"מ לרגליים/מערכת וואלה!, אודי עציון

המרווח מלפנים טוב, ומאחור עובר, אם כי לא נדיב שם. הישיבה גבוהה, ומרווח הראש מצוין, אבל מפתח הדלתות לא מספיק נדיב כדי שמבוגר יכנס בנוחות למושב האחורי. ומה שמאכזב יותר, רכב חדש ב-2024 שאין לו יציאת מזגן מאחור, הוא כבר בגדר הכחשת משבר האקלים. לפחות יש שני שקעי USB, אפשר לחבר אליהם מאוורר מעלי אקספרס, שיהיה לילדים במה להתעסק.

נפח תא המטען גם כן סביר בלבד, 402 ליטר, למרות שאין גלגל רזרבי שיגזול מקום. לפחות יש תאורה וטבעות קשירה.

לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
תא מטען גדול יחסית, ויש גם טבעות קשירה/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: ההיצע כולל חמש רמות גימור.

ELEGANT הבסיסית (מ-200 אלף שקל) מגיעה עם חישוקי 18 אינץ' קלים, מסך מולטימדיה 9.8 אינץ', כולל צימוד אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומסך 7 אינץ' בלוח המחוונים. יש גם בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור סינטטי, חימום מושבים קדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה וגשם, ועוד.

ELEGANT פלוס (מ-210 אלף שקל) משדרגת ללוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ', ומוסיפה מפתח חכם, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, טעינה אלחוטית לנייד ושקעי USB מאחור האחורי.

EMOTION ב-215 אלף שקל, מוסיפה מושבים ספורטיביים עם תפרים בצבע אדום, שמשות כהות מאחור וצבע דו-גווני.

RELAX (221 אלף שקל) מוסיפה מושב נהג בכוונון חשמלי, ריפודי עור אמיתי, הגה בכיסוי עור, מנופי העברת הילוכים מההגה ותאורת אווירה - אך מחסירה את הצבע הדו גווני.

רמת COOL הבכירה שבה נהגנו (226 אלף שקל) מחזירה את הצבע דו-גווני ומחליפה לריפוד עור משולב באלקנטרה עם תיפורי נחושת.

בטיחות: האבזור הבטיחותי זהה בכל רמות הגימור: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי רכב בשטח מת, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים, ניטור ותנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה ועוד. ה-LBX עוד לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי.

לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
לא רק לעיר: במצב ספורט הביצועים זריזים וצליל המנוע הופך בשרני/מערכת וואלה!, אודי עציון

מנוע וביצועים: מתחת למכסה המנוע נמצא יחידת הנעה ההיברידית הקטנה החדשה של קבוצת טויוטה, 1,500 סמ"ק, 3 צילינדרים, אבל עם 136 כ"ס במקום 116 כ"ס, משודך כרגיל בקבוצה לתיבה אוטומטית רציפה.

ה-LBX כבדה ב-100 ק"ג מהיאריס קרוס, כך שתוספת ה-20 כ"ס מורגשת רק בהחלקה, אבל בהחלט שם. הביצועים נאותים במצב 'חיסכון', משתפרים ב'נורמלי' ובהחלט טובים ב'ספורט'. אין כאן בעיטה בגב נוסח חשמליות, אבל העקיפות זריזות, צליל המנוע שונה במפתיע מהיאריס קרוס, באסי ושרירי יותר, ואפילו התיבה הרציפה מרעישה ומשחקת מדי עם יחסי העברה רק בעליות.

צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר בסיכום ימי המבחן היה מעט פחות טובה משציפינו, וקיבלנו בעבר ביאריס קרוס, אבל עדיין טובה מאוד.

נוחות והתנהגות כביש: ה-LBX לא מתוכנן להגיע לארה"ב, מה שמעידו שגם לקסוס מודה שהוא לא מרווח במיוחד, אבל גם אפשר כיול מתלים אירופי. למרות הגובה אין נטייה של הגוף בסיבובים, ההגה מדויק, ול-LBX יש קלילות שחסרה לחשמליות בגודל הזה. זה בא קצת על חשבון נוחות הנסיעה שאינה מושלמת על כביש ישראלי, תרגישו קצת מהמורות, בעיקר במהירויות עירוניות. הנסיעה שקטה יחסית ומבודדת.

לקסוס LBX. אודי עציון, מערכת וואלה!
ההנעה לא חשמלית לגמרי, אבל לא מבזבזים משאבים ופליטות על ייצור סוללה גדולה/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: לקסוס בועטת כאן לשער ריק. אודי Q2 כבר די ותיקה, DS3 קרוסבק קצת קטנה, לא הצליחה לצבור מאסה ובארץ היא רק חשמלית. אין ל-LBX מתחרה היברידית ישירה, אלא רק חשמליות באותה רמת מחיר, בעיקר וולוו EX30 וסמארט 1 התאומות, שאמנם מרווחות וזריזות יותר, אבל פחות מהודרות, מתנהגות, ומחייבות לפשרות שמגיעות עם רכב חשמלי, של חרדת טווח ועיסוק בלתי פוסק בשאלת הטעינה.

מולן מציעה לקסוס פשרה טובה מבחינת איכות סביבה, עם צריכת דלק היברידית, וללא הזיהום הכבד שנוצר בעת ייצור הסוללות הגדולות בהרבה של החשמליות. לא נופתע אם גם ירידת הערך שלה תהיה איטית יותר.

והיא בעיקר מעניקה הרגשה ראויה של דגם כניסה לשוק היוקרה, שחסרה בחשמליות המתחרות. השמועות על מותו של מנוע הבנזין היו מוקדמות מדי.

על הצד הטכני: לקסוס LBX

מנוע: בנזין 1,490 סמ"ק + מנוע חשמלי, הספק משולב 136 כ"ס
תיבת הילוכים: אוט' רציפה. הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.19
רוחב (מטר): 1.825
גובה (מטר): 1.56
בסיס גלגלים: 2.58
נפח תא מטען (ליטר): 402
משקל: 1,280 ק"ג

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
9.2
מהירות מרבית (קמ"ש): 170
צריכת דלק משולב (ק"מ לליטר): 21.7
צריכת דלק מבחן (ק"מ לליטר): 17

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
לא נבחן.
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 5 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully