וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומיאליות או תרגיל יח"צ? אלפא מילאנו תיקרא ג'וניור

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 2:07

תרגיל יחסי ציבור או התקפלות מפוארת של אלפא רומיאו? לא משנה למה היא שינתה את השם, טוב היא לא יוצאת מהסיפור הזה

אלפא רומיאו מילאנו/יצרן

לכאורה הכל הלך כמו שצריך. אלפא רומאיו הציגה דגם, נתנה לו שם שכולו מחווה לעיר מולדתה, עשתה מזה טררם שלם, הסבירה כמה הוא חשוב וכמה השקיעו בבידול שלו למרות השימוש בפלטפורמה משותפת לו, לפיאט, פיג'ו, סיטרואן, DS וג'יפ - מחיאות כפיים מהקהל וכו'.

אלא שתוך זמן קצר, עוד לפני שקופלה התפאורה מהאירוע התעוררה מיני סערה - שר התעשיה האיטלקי אדולפו אורסו הבהיר בפרסום רשמי כי הדגם שקרוי "מילאנו" מפר חוק מ-2003 שבגדול, אוסר על חברות לתת שמות איטלקיים מובהקים למוצרים שאינם מיוצרים באיטליה. העובדה שלסאנגיונג יש כבר שנים מכונית בשם "טיבולי" שמיוצרת בדרום קוריאה לא עלתה בזמנו, אבל נו, אולי מול אלפא ובעלת הבית סטלנטיס, שנמצאת כבר בחיכוכים עם הממשל האיטלקי לא מעט יש לו יותר כלים.

אלפא משנה שם ממילאנו לג'וניור. אתר יצרן, צילום מסך
ההכרזה הרשמית על שינוי השם באתר של אלפא רומיאו/צילום מסך, אתר יצרן

ואז מגיע עוד טוויסט, כאשר אלפא רומיאו מפרסמת הודעה רשמית באתר שלה כי היא מחליפה את שם הדגם מ"מילאנו" ל"ג'וניור". וכך כתבה: "למרות שאלפא רומיאו מאמינה שהשם עונה על דרישות החוק, ושיש סוגיות דחופות יותר משם של מכונית חדשה, אלפא רומיאו החליטה לשנות את השם ממילאנו לג'וניור ברוח קידום ההבנה ההדדית".

גם מנכ"ל אלפא רומיאו ז'אן פליפה אמפראטו, לא טיפוס פייסני או כזה שנוטה לשנות את דעתו כתב בהודעה: "הבחירה בשם ג'וניור היא לגמרי טבעית, מכיוון שהוא מחובר היטב להיסטוריה של המותג והיה מבין החביבים עלינו ועל הציבור. החלטנו לשנות את השם, למרות שאנחנו יודעים שלא היינו חייבים לעשות זאת במטרה להימנע ממחלוקת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלפא רומיאו ג'וניור. קינן כהן
אלפא רומיאו ג'וניור המקורית/קינן כהן

השם החדש-ישן "ג'וניור" מחזיר מן האוב את אחד השמות המפוארים בהיסטוריה של אלפא רומיאו. הדגם, פרי עיצובו של ג'וג'ארו עבור סדנת ברטונה נולד בשנת 1966, כאשר הוא נישא על גלי ההצלחה של הג'וליה ספרינט GT קופה. הגרסה הזו "ג'וניור" נועדה למשוך קהלים צעירים ונלהבים למכונית ספורט במחיר נגיש.

הוא הציג עיצוב שלא הפסיק להיות נצחי גם אחרי כל השנים. והסיבה לכינוי "ג'וניור" הייתה כי מאחורי הגריל היה מנוע 1,290 סמ"ק עם גל זיזים עילי כפול, 89 כ"ס שהיו המון לזמנה במכונית קופה עממית ומהירות מירבית של 169 קמ"ש. ההצלחה הייתה כבירה, 92 אלף חתיכות מה"ג'וניור" יוצרו עד 1977 והוא הפך להיות הדגם הנמכר ביותר של אלפא רומיאו דאז ואייקון נצחי.

קרלוס טווארס. קינן כהן
שלומיאליות, תרגיל יח"צ או התקפלות מפוארת? מנכ"ל סטלנטיס קרלוס טווארס/קינן כהן

בשורה התחתונה מדובר בסיפור מוזר. האם המחלקה המשפטית של אלפא רומיאו כזאת שלומיאלית שלא הכירה את החוק? האם הנהלת אלפא ידעה, אבל העריכה שהממשלה לא תתערב, למרות שכבר זמן רב היא מביעה ביקורת גוברת והולכת על סטלנטיס שמעבירה ייצור מאיטליה על חשבון מקומות עבודה למקומיים? או שבכלל היינו עדים לתרגיל יח"צ מתוכנן מראש, שרק הגביר את הדיבור על הדגם החדש?

לא משנה מה הייתה הסיבה, בשורה התחתונה אלפא רומיאו מצאה את עצמה, לפחות רשמית, מגולגלת בזפת ונוצות ומגורשת מהעיר. גם מי שהבינו כי נכון להיום ובמצבה הנוכחי, אם ברצונה לשרוד, אין ברירה והיא צריכה לבלוע את הגאווה ולייצר את המכוניות שכולם קונים - קרוסאובר קטן. גם הם בטח מתגרדים בחוסר נוחת כאשר מכל הדברים בעולם היא מצמידה לו שם כמו ג'וניור. נו, לפחות נקווה שהוא באמת מוצלח ויצליח כמו המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully