וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת איטליה נגד אלפא רומיאו

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 14:02

באיטליה לא אוהבים את זה שאלפא רומיאו מתכוונת לייצר את המילאנו בפולין. הסיבה? זו עבירה על החוק. על פוליטיקה, פטריוטיות ופרקטיות

אלפא רומיאו מילאנו/אלפא רומיאו

אפשר להחמיא לאיטלקים על המון דברים, המטבח, האומנות, העיצוב והמתנה הגדולה ביותר שלהם לעולם - לפחות מבחינתנו - תעשיית רכב בעלת מקום של כבוד בהיסטוריה המוטורית. אבל בכל הקשור לארגון וסדר, בואו, הם אולי לא הכי גרועים באיחוד האירופי, אבל אנחנו יכולים לחשוב על מדינות קצת יותר מתוקתקות מהן באיזור.

והסיפור הזה, הוא בהחלט דוגמה מצייגת של העניין. מעשה בדגם חדש של אלפא רומיאו, המילאנו, שקרוי על שם עיר הולדתה של אלפא רומיאו, זו שסמליה הדגל עם הצלב האדום על הרקע הלבן והנחש בולע האדם של משפחת ויסקונטי מופיע על לוגו החברה.

על החשיבות של הדגם ליצרנית הזו מבחינת היכולת שלה לשרוד והמקום שלו בתוכנית 10 השנים הגדולה שלה, תוכלו לקרוא כאן. אלא שהדגם הזה, על כל החשיבות שלו עשוי להיתקל במהמורה הראשונה שלו עד לפני שנכנס לייצור הרשמי שלו. למה?

וירוס הקורונה מילאנו איטליה, 22 בפברואר 2020. AP
מילאנו, העיר שהיא סמל במורשת אלפא רומיאו ועל שמה נקרא הדגם/AP

אחת המטרות של המילאנו בהיצע של אלפא הוא לייצר מתח רווחים שיבטיח את שרידות היצרנית. זו הסיבה שהוא עושה שימוש בפלטפורמה משותפת לו ולגרסאות נוספות של הקבוצה, זו הסיבה שהוא מוצע בשתי גרסאות הנעה צנועות, ועוד משהו - בדיוק מאותן סיבות של חיסכון בעלויות הוא אמור להיות מיוצר בפולין.

הכירו את אדולפו יורסו, שר התעשייה האיטלקי שזמן קצר לאחר השקת הדגם בשבוע שעבר פרסם באמצעות משרדו כי בניית הדגם מחוץ לאיטליה, מהווה הפרה של החוק. מסתבר שיש אחד כזה בספר החוקים האיטלקי, שאוסר ייצור מוצרים בעלי שם או זיהוי איטלקי מחוץ לאיטליה.

"מכונית הקרויה 'מילאנו' לא יכולה להיות מיוצרת בפולין" הוא הצהיר, "החוק קובע שאין להטעות לקוחות בנוגע לשם המוצר. אז מכונית בשם מילאנו חייבת להיבנות באיטליה. אחרת מדובר בהטעיה שאסורה על פי החוק האיטלקי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קרלוס טווארס. קינן כהן
קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס. רצה לחסוך, לא להסתבך/קינן כהן

ובניגוד להילה הפטריוטית והדאגה ללקוחות, מאחורי הקלעים של ההקפדה הפתאומית של האיטלקים על הכללים, עומד מאבק כלכלי לא פשוט שמנהלת הממשלה על השארת מקומות עבודה באיטליה.

ייצור מכוניות הוא אחד המנועים המשמעותיים ביותר בכלכלה האיטלקית מבחינה היסטורית, ממשלת איטליה מנסה למשוך יצרניות רכב באמצעות סובסידיות והטבות כלכליות בשנים האחרונות. אולם סטלנטיס ממשיכה להוציא ייצור רכב מאיטליה ועוד של דגמים מתוצרת פיאט (ה-600 החדשה, למשל) וכעת גם המילאנו שתהייה האלפא הראשונה להיבנות לגמרי מחוץ לאיטליה, כך שבמקרה הזה, עבור ממשלת איטליה לקרוא לדגם על שם עיר איטלקית ואז לייצר אותו בפולין הוא לא פחות מאשר אצבע בעין.

לאן הסיפור הזה עשוי להתפתח? לא ממש ברור. אבל כל עוד לא יהיה שינוי בחוק האיטלקי, במדיניות הממשלה או בשם המכונית - בשני דברים אפשר להיות בטוחים - הייצור של המילאנו לא יהיה באיטליה והשם שלו לא הולך להשתנות.

מדוע? מכיוון שעצם הייצור שלו בפולין מוזיל את עלות הרכב בכ-10,000 יורו, כך לפחות טוען קרלוס טווארס מנכ"ל סטלנטיס. מצד שני, גם שינוי השם שלו, לאחר שהושק הוא לא תרחיש סביר אם כי היה לזה תקדים היסטורי וגם הוא סבב סביב אותו שם ממש.

בשנת 1985 מציגה אלפא רומיאו את ה-75. מכונית הספורט-סדאן שלה שהתחרתה בב.מ.וו סדרה 3 ודומותיה. את השם שלה היא קיבלה כי היא זה היה יום ההולדת ה-75 ליצרנית. היא גם נחשבת ל"אלפא האמיתית" האחרונה בזמנה עם הנעה אחורית ולפני ההשתלטות המלאה של פיאט. אלא שכאשר היא הגיעה לשוק האמריקני שנה מאוחר יותר היא החליפה את השם שלה ל"מילאנו" על מנת להעניק לה נופך איטלקי יותר וגם כי ללקוח האמריקני שקיבל את המכונית שנה אחרי אין הרבה משמעות ליום ההולדת "75" של אלפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully