וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קורולה סטיישן חזרה בשקט לישראל: מה המחיר?

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 15:33

יבואנית טויוטה החלה בשיווק שקט של תצורת הסטיישן של הקורולה החדשה. רמת הגימור ואסטרטגיית השיווק מייעדים אותה למוניות, אבל הביקוש הפתיע גם אותם

טויוטה קורולה ספייס/טויוטה

הרבה שנים חלפו מאז תקופת הזוהר של מכוניות הסטיישן בראשית העשור הקודם. לרגע אחד נדמה היה שעמישראל "גילה" את התצורה השימושית הזו והכבישים התמלאו בפורד פוקוס, יונדאי i30cw, סקודה אוקטביה, אופל אסטרה, רנו מגאן, הונדה סיוויק, פיג'ו 308, קיה סיד, שברולט קרוס, סיאט לאון ואחרות. והרשימה הזו כאן לא כדי לייגע, אלא בעיקר להציג את ההבדל בין אז לבין השוק ב-2024 - בו נמכרות רשמית בישראל רק שלוש מכוניות סטיישן; MG5 החשמלית, קיה סיד ופורד פוקוס.

אלא שעכשיו מתחילה בשקט בשקט להימכר פה משפחתית סטיישן רביעית, חברה חדשה-ישנה בקבוצה הזו - טויוטה קורולה סטיישן, או כמו שהיא מכונה בטויוטאית - SPACE.

טויוטה קורולה סטיישן 2024. אתר יצרן
תא הנוסעים זהה לקורולה, אבל רמת הגימור היא הבסיסית בהיצע/אתר יצרן

מערכת ההנעה זהה לזו של הקורולה הנוכחית, זה אומר שימוש בדור ה-5 של המערכות ההיברידיות בטויוטה - מנוע בנזין 1.8 ליטר ותגבור חשמלי להספק משותף של 140 כ"ס.

מה ששונה הוא כמובן המידות החיצוניות ונפח תא המטען, באורך הכללי היא מוסיפה שני ס"מ ביחס לגרסת הסדאן ואורכה הכולל הוא 4.65 מטר, הרוחב גדל בס"מ בודד ל-1.79 מטר והיא גבוהה יותר ב-2.5 ס"מ עם 1.46 מטר. בסיס הגלגלים ללא שינוי ביחס לסדאן 270 ס"מ. הבונוס במקרה של הסטיישן הוא מבנה הדלת האחורית שמקל על הכניסה למושב האחורי, נקודת חולשה בתצורת הסדאן בשל שיפול הגג.
נפח תא המטען עומד על 596 ליטרים, גדול משמעותית מ-471 הליטרים של הסדאן וגדול גם משל הסיד, הפוקוס ובוודאי מזה של ה-MG.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
טויוטה קורולה סטיישן 2024. אתר יצרן
נפח הטענה אדיר בסטיישן/אתר יצרן

הקורולה סטיישן תשווק ברמת הגימור הנמוכה של הדגם, זה בעיקר אומר וויתור על מיני אבזור נוחות שמופיע בדגם המיועד ללקוחות פרטיים כמו חלונות כהים, כניסה ללא מפתח, וגם מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים משונמכים. זו הראשונה תהייה בגודל 8 אינץ' ולא 10.5 (ללא אנדרואיד אוטו, אבל עם תאימות לאפל קארפליי אלחוטי) ולוח המחוונים יכלול רק צג נתונים בגודל 7 אינץ' ולא המופע הדיגיטלי המלא של 12.3 אינץ' שמוצע אפילו בקורולה SUN המיועדת לציי הרכב.

אולם בתחום מערכות הבטיחות לא נעשו פשרות, והיא מקבלת את חבילת המערכות TTS 3.0 כלומר: בלימה אוטומטית, מניעת האצה לא מתוכננת (נטרול הגז בזיהוי מכשול), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל יציאה עצמאית לעקיפה, זיהוי שלטי מהירות משולבת בבקרת השיוט וגם אפשרות עדכון מרחוק (OTA) למערכות הבטיחות.

טויוטה קורולה סטיישן 2024. אתר יצרן
התצורה שנעלמה תעשה קאמבק? לא במחירים האלו.../אתר יצרן

הבעיה של הקורולה סטיישן הוא תג המחיר שמוצמד אליה, על פי המידע שהגיע אלינו, שכן היא לא משווקת ישירות לצרכנים - מחירה נקבע על 180 אלף שקלים. ואנחנו מדברים על רמת הגימור הנמוכה ביותר של הדגם, זה לא רק יקר יותר ב-10,000 שקלים מהקורולה SENSE המאובזרת שמחירה 170 אלף שקלים, אלא גם הרבה יותר מהמתחרות שלה - הסיד סטיישן (162 אלף שקל), הפוקוס (154 אלף) וה-MG החשמלית ב-159 אלף שקל.

בשיחה עם היבואנית עולה כי קהל היעד המקורי היה נהגי מוניות, אלו עוברים להנעה המשולבת שהולכות ודוחקות את רגלי הדיזלים. אולם לדבריהם הופתעו מאוד לגלות כי גם בקרב ציי הרכב יש עדיין ביקוש לדגם, במיוחד בבזק, אלביט ואחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully