וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של טסלה מעמיקות: עוד תאונות ועצירת המהפכה הטכנולוגית

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 9:21

נהג מודל S הרג רוכב אופנוע בעודו נוסע, לטענתנו, במצב אוטופיילוט. אילון מאסק עוצר הקמת מתחמי טעינה נוספים תוך פיטורי כל 500 העובדים שעסקו בכך ודוחה הקמת מפעלים חדשים ואת מהפכת הייצור שהבטיח

טסלה מודל 3 פרפורמנס/טסלה

ביום שישי האחרון רכב ג'פרי ניסן (28) על האופנוע שלו ליד סיאטל שבארה"ב, כאשר החל להאט בגלל התנועה. הטסלה מודל S שנסעה מאחוריו לא האטה. ניסן נהרג במקום.

נהג הטסלה אמר לשוטרים כי התאונה אירעה בזמן שמערכת בקרת השיוט האדפטיבית המתקדמת של הרכב, האוטופיילוט, הייתה מופעלת. המערכת אמורה לזהות רכבים דו גלגליים ולבלום אם הרכב מתקרב אליהם, אם כי בכל מקרה האחריות החוקית היא של הנהג. לפי דיווחים בארה"ב זה היה האופנוען השלישי בחודשים האחרונים שנפגע מרכבי טסלה.

מנהל הבטיחות בדרכים בארה"ב, ה-NHTSA, חוקר כעת האם הריקול שביצעה טסלה בדצמבר ב-2 מיליון מכוניות בארה"ב כדי לתקן בעיות בטיחות באוטופיילוט, באמת פתר את הבעיה. חקירה לא מקובלת, בעקבות דיווחים שקיבל. מנגד קיבלה טסלה השבוע אישור מממשלת סין להשיק במדינה את האוטופיילוט בגרסת הנהיגה האוטונומית, כפי שקיבלו עד עכשיו רק יצרנים מקומיים עם יכולות דומות.

סופרצ'ארג'ר טסלה. אתר יצרן
מתחם סופרצ'ארג'רים של טסלה. תסתפק בקיימים/אתר יצרן

בכך לא נגמרות הצרות של טסלה. לקראת הדוח הרבעוני המאכזב של החברה בשבוע שעבר דלף מזכר ששלח אילון מאסק לעובדים, לפיו תפטר החברה כ-10% מעובדיה, 14 אלף איש. אתמול נודע שמאסק פיטר את כל הצוות שעסק בחברה בהקמת מתחמי טעינה מהירה חדשים (סופרצ'ארג'ס), שכלל 500 איש, והודיעה שהחברה תתמקד בהגדלת המתחמים הקיימים.

מתחמי הטעינה הם אחד היתרונות היחודיים שמציעה טסלה ללקוחותיה, הם כוללים תמיד מספר רב של עמדות בהספק גבוה (250 קילוואט), פרוסים בכל העולם, כולל 23 בישראל וזולים מהמתחרים. בשנתיים האחרונות הגיעה טסלה להסכמים עם רוב יצרני הרכב הגדולים הפועלים בארה"ב, שיעברו להשתמש בשקע הטעינה שלה, מה שיאפשר להם להשתמש במתחמים שלה, ולטסלה להרוויח יותר ממכירת חשמל לנהגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פס ייצור באמצעות מודולים. טסלה,
ייצור באמצעות חיבור מודולים מוכנים. המהפכה שתידחה/טסלה

טסלה עצרה בינתיים את הקמת המפעלים המתוכננים במקסיקו ובהודו כדי לחסוך בהשקעות. מאסק ביטל ברגע האחרון פגישה עם ראש ממשלת הודו נרנדה מודי שבה היה אמור להכריז על המפעל המקומי. זאת כחלק ממהלך של עיכוב, וייתכן שאף ויתור מלא, על המהפכה הטכנולוגית שהבטיחה בייצור רכב, באמצעות מעבר מבניית הרכב בהדרגה תוך חיבור חלק אחד בכל פעם בידי רובוט או עובד אנושי, לבניית הרכב מכמה רכיבים מרכזיים שהוכנו מראש.

התהליך הזה אמור היה להיות מהיר וזול יותר, וקריטי לייצור הדגם המוזל העתידי של החברה, שלו היא זקוקה כדי להתחרות ביצרנים הסינים, ובראשם BYD. טסלה ממשיכה להיות אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם, בטח שבתחום החשמליות, אבל קצב הגידול והרווחיות שהציגה בשנים האחרונות הם משהו שהיא תתקשה לשחזר בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully