וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא הייתה המכונית הנמכרת בארץ. הייצור שלה עומד להסתיים

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 19:51

פורד פוקוס, המשפחתית של החטיבה האירופית בפורד לא תמשיך אחרי 2025. זאת כחלק מצמצום דגמי מכוניות הנוסעים של היצרנית. אבל יש גם סיכוי שזה לא יקרה

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
הדור הרביעי של הפוקוס יהיה האחרון/קינן כהן

פורד לא תמשיך את יצור הפוקוס המשפחתית עם תום מחזור החיים של הדור הרביעי והנוכחי ב-2025, כך אמר מרטין סנדר, מנכ"ל פורד אירופה.

זו מכונית נוסעים אירופית פופולרית שנייה שפורד חותכת מההיצע שלה, לאחר שבארה"ב כבר הופסק שיווק הפוקוס לפני שנתיים. בשנה שעברה הודיעה גפ על פרידה מהפיאסטה הקטנה אחרי עשרות שנות ייצור.

זהו חלק ממהלך כולל יותר של פורד שמסמנת יציאה משווקי מכוניות הנוסעים בארצות הברית ובאירופה, לטובת קרוסאוברים, חלקם הגדול מחושמלים וחשמליים לגמרי. שהוא בעצמו חלק מהמעבר של היצרנית הזו להנעה חשמלית, בעיקר תחת שיתוף הפעולה בתחום עם פולקסווגן וקו מוצרים מתיישן.

לרוב, אצל מכוניות פופולריות וגם בכלל, גורלה של מכונית לשבט או לחסד נחרץ כבר בתחילת הדרך. נדירים מאוד המקרים בהם מכונית החלה כפיאסקו וצמחה להצטיינות יוצאת דופן, יש הרבה יותר מקרים בהם מכוניות התחילו בהצטיינות ולאט לאט דעכו, אבל פורד פוקוס היא סיפור אחר.

מבחן משווה: פורד פוקוס מול יונדאי i35 מול סקודה אוקטביה TSI. ניר בן טובים
הדור הראשון היה שילוב מופלא של משפחה והנאה מנהיגה, הדור השלישי (בתמונה) כמעט מחק אותה/ניר בן טובים

הדור הראשון שהחליף את האסקורט הבינונית בכל היבט ב-1998 היה סנסציה של מכונית מעוצבת, איכותית, שאלינו הגיעה בגרסאות לא מלהיבות (להוציא גרסת מנוע ה-2.0 ליטרים) ובעיקר נודעה כבעלת דינאמיות מצוינת והנאה מנהיגה. עולמית היא קיבלה את תואר מכונית השנה ב-1999 ומקומית היא זכתה להצלחה בציי הרכב.

זו נמשכה גם בדור השני שלה שהושק אצלנו ב-2006 והמשיך את אותן תכונות חיוביות, אם כי הפך כבד ודי איטי בגרסת ה-1,600 סמ"ק האוטומטית. מנגד זו מגלה אמינות גבוה יחסית, ורבות ממנה עדיין על הכביש, מציעות משפחתית מרווחת, בטוחה ולא חסכונית בפחות מ-10,000 שקל.

אבל אז הגיע הדור השלישי ב-2012 ובאבחה אחת חיסל למעשה את המכונית בשוק המקומי, דווקא לאחר הצלחה ראשונית, שהפכה אותו באותה שנה למכונית הנמכרת ביותר בארץ, עם 15.6 אלף מסירות. זה היה שילוב של תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד של היצרנית ה-powershift יחד עם איכויות ייצור וגימור נמוכות שהביאו אותה ממצב של אחת מרבות המכר הגדולות לדגם ממנו ברחו ציי הרכב וגם הלקוחות הפרטיים כמו מאש.

הדור הרביעי והמצוין שלה חזר לתיבת הילוכים אוטומטית (ובהמשך לרובוטית) ותיקן את המגרעות שרשמה בדור השלישי, אבל את אמון ציי הרכב והציבור היא התקשתה לשקם. נכון להיום עוד נוסעות בארץ 58.5 אלף פוקוסים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מודעה פורד פוקוס דור ראשון. מערכת וואלה, עיבוד תמונה
הדור הראשון היה סנסציה ביחס לאסקורט הבינונית/עיבוד תמונה, מערכת וואלה

אולם יש שתי נקודות שאולי בכל זאת יצליחו לשנות את דעתה של פורד. הראשונה היא שאת אתר הייצור המרכזי שלה בסרלואיס גרמניה היא עדיין לא הצליחה למכור. והשני הם התקדימים של מרצדס, שהותירה על פס הייצור את ה-A קלאס על פס הייצור בהמשך לחישוב המסלול מחדש של היצרנית בכל הקשור למעבר לחשמל. וגם במקרה של סיפור סיאט-קופרה. המותג שהיה אמור להחליף את סיאט בסוף ייוצר לצידו לעוד כמה שנים. הסיבה לשני השינויים בתוכניות - התמתנות הביקוש למכוניות חשמליות.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully