וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לקחת אותנו להאג? לכאן אנחנו מוכנים לבוא בכל יום

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 10:38

שני דורות של יבואנית הרכב ההולנדית לאומן הולידו אוסף של 275 מכוניות, שמצליח להעביר את אהבת המכוניות לקטנים ולגדולים

מוזיאון המכוניות לאומן בהולנד. מוזיאון לאומן,
אולם הכניסה למוזיאון. אפשר לשכור אותו לאירועים/מוזיאון לאומן

לזה לא ציפינו. האג נמצאת בכותרות אצלנו כבר חודשים בהקשרים פחות נעימים, והיא בטח לא המקום שבו ציפינו לקבל הזרקה של תרבות מוטורית לווריד. אבל זה היה בדיוק מה שקרה לנו כשפסענו לתוך אולם הכניסה של מוזיאון לאומן.

מדובר באוסף משפחתי, שכולל כבר 275 מכוניות ומעט כרכרות, מדגמי דאף מקומיים ועד שישה דגמי בוגאטי, מהראשונה מ-1913 וכמה מתור הזהב של החברה משנות ה-30.

הדור הראשון של משפחת לאומן החל לצבור את האוסף ב-1934, והוא נפתח לציבור ב-1969, אחרי כמה גלגולים הוא עבר למקומו הנוכחי ב-2010.

פרויקט מוזאוני הרכב, לקראת עונת טיולי הקיץ:
המוזיאון הטכנולוגי בסיסנהיים, המקום שבו טופולב פוגש את פרדיננד פורשה
מנהגים פגאניים: ביקור נדיר ביצרנית המכוניות האקזוטית האיטלקית
יצירות אומנות על הרצפה? ביקור במוזיאון אלפא רומיאו

מוזיאון המכוניות לאומן בהולנד. מוזיאון לאומן,
גם מקומן של פרארי לא נפקד/מוזיאון לאומן

מה שמיחד את לאומן הוא אחד הניסיונות המקיפים להציג את המכונית כחלק מתרבות, עם אולמות שמוקדשים לכרזות רכב ומירוצים היסטוריות, אומנות שהושפעה ממכוניות, ואפילו הקפיטריה הבלתי נמנעת שנמצאת בלב אזור חנויות ומוסכים משנות ה-30, משוחזר היטב.

לא תמצאו כאן דגמי פרארי ובוגאטי בשווי עשרות מיליוני דולרים שמככבים במכירות פומביות, אבל כן תמצאו לצד האולמות המתבקשים למכוניות מירוץ, או אמריקאיות, גם אולם שמציג מכוניות יפניות משנות ה-70, כולל סוזוקי, ולא מעט דגמי טויוטה חדשים יותר. מכוניות שנמצאות ברוזמה של הרבה יותר ישראלים מרולס רויס, שגם יש, כמובן.

ככה זה כשמשפחת לאומן היא יבואנית רכב ותיקה להולנד, מדודג' בשנות ה-30 ועד טויוטה, סוזוקי ו-BYD כיום. זה מורגש לא רק במימון הנדיב, אלא גם בחשיבה העסקית: תוכלו לשכור חלק מאולמות המוזיאון לאירועים עסקיים או פרטיים, כדי לסייע במימונו.

גם חוש הומור לא חסר, עם מכוניות מיוחדות כמו רולס רויס ווריית' מ-1954 עם שירותים במושב האחורי, או גרהם בלו סטרייק משנות ה-30, שגוררת יאכטת יבשה שנבנתה במיוחד בידי יצרנית המטוסים קרטיס עבור בנקאי, שראה בנסיעות מאחוזתו בלונג איילנד למשרד בניו-יורק בזבוז זמן, ולכן הזמין רכב שלמעשה גרר משרד עם מטבחון שבו יכול היה לעבוד בנסיעה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מוזיאון המכוניות לאומן בהולנד
טויודה AA. מוזיאון לאומן,
הטויוט(ד)ה הראשונה מ-1936. מוצגת במצב שבו נמצאה ב-2008/מוזיאון לאומן

יש גם מכונית ששימשה את וינסטו צ'רצ'יל, אסטון מרטין DB5 שהשתתפה ב"גולדפינגר" וקאדילק של אלוויס פרסלי. אפשר גם לראות בה את הטויוטה הישנה ביותר בעולם, היחידה ששרדה מסדרת המכוניות הראשונה שבנתה משפחת טויודה, ה-AA מודל 1936. מנוע 3.3 ליטר, 62 כ"ס, ועותק אחד שהתגלגל לידיו של איכר סיבירי. המכונית צצה פתאום ב-2008 ליד ולדיוסטוק שברוסיה, ומר לאומן הצליח להגיע אליה אפילו לפני אנשי טויוטה עצמם, שנאלצו לבנות רפליקה שלה. המכונית לא שופצה, אלא שומרה במצב שבו נמצאה, כדי להראות את המאמץ האדיר שעומד מאחורי כמעט כל מכונית שבתצוגה, באיתור, בשיפוץ. ובשימור.

המוזיאון פתוח בכל יום מלבד ימי שני, כאשר כרטיס למבוגר עולה 19 יורו ולילד (4-18 שנים) עולה 10 יורו.

עוד פרטים באתר המוזיאון.

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully