וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים חדשים על מי שיכולה להיות החשמלית הזולה בארץ

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 13:39

חשמלית, עירונית, זולה ונכנסת לכל חניה. הכירו את וינפאסט VF3, מכונית המיני החדשה של יצרנית הרכב הויאטנמית שבדרך אלינו. כמה היא נוסעת וכמה תעלה?

וינפאסט VF 3/יצרן

מכוניות המיני העירוניות הוא אחד השטחים המתים בשוק הרכב החשמלי בישראל. בעוד שבסין מדובר בלהיט ענק וגם אירופה כבר משובצת במכוניות חשמליות קטנות, בין כמכוניות מיני או ככאלו שנמצאות על גבול ה"קוואדרוסייקל" בישראל ההיצע מתמקד בליפמוטור T03. אלא שהמכונית החדשה הזו של וינפאסט הוויאטנמית עשויה, לו תגיע לכאן, להיות הצעה נוספת ואפילו זולה משמעותית מהליפמוטור T03.

ה-VF 3 היא אכן מכונית קטנה מאוד, עם 319 ס"מ לאורך (קצרה מהליפמוטור ב-40 ס"מ), 168 ס"מ לרוחב וגובה של 162 ס"מ, מרווח הגחון של המכונית המזכירה לפחות מהחזית ובפרופיל סוג של סוזוקי ג'ימני מוקטן, עומד על 19 ס"מ. כמו מכוניות אחרות מסוגה, היא בעלת 4 מושבים בלבד, בשונה מרוב המכוניות יש לה בסיס גלגלים של 207.5 ס"מ - במילים אחרות - המושב האחורי הוא מדף מרופד, לא מקום ישיבה. לצורך ההשוואה, בליפמוטור שבה המרחב האחורי מצומצם מאוד יש 240 ס"מ בבסיס הגלגלים. החברה לא פרסמה את נתון נפח תא המטען, אלא רק את זה המתקבל בקיפול המושבים האחוריים, מכיוון שאלו לא שמישים, זה אומר שבפועל נפח תא המטען הוא 550 ליטרים.

וינפאסט VF 3. אתר יצרן
סביבת נהג מינימליסטית, מסך 10 אינץ' וכפתורים פיזיים/אתר יצרן

בתא הנוסעים מראה נקי, אבל עם כפתורים פיזיים למערכת המיזוג, עוצמת השמע ומסך 10 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל. המכונית נטולת לוח מחוונים וככל הנראה תעשה שימוש במשטחי מגע על ההגה, שכן לפחות בתמונות אין זכר לכפתורים.

על ההנעה, יחידת כוח חשמלית אחורית בהספק של 43 כ"ס, וכמצופה לא מדובר במכונה חורכת אספלט, מה גם שנתון הביצועים היחיד שמופיע הוא התאוצה ל-50 קמ"ש ב-5.3 שניות. את הכוח היא מקבלת מסוללת 18.6 קוט"ש. הטווח המוצהר הוא 210 ק"מ לפי תקן NEDC הסיני, כלומר - 150 ק"מ בטווח הריאלי יותר של WLTP המקובל. על פי המידע שפרסמה זמן הטעינה מ-10 ל-70% יעמוד על 36 דקות.

עוד בוואלה!

איפה האוטו? 11 דגמים חדשים שהבטיחו לנו שיגיעו לארץ, ומתעכבים

לכתבה המלאה
וינפאסט VF 3. אתר יצרן
מראה דמוי ג'יפון, אבל במימדים זערוריים/אתר יצרן

וינפאסט הינה למעשה היצרנית הראשונה שמתכוונת למכור סוג כזה של מכונית גם בשווקי המערב. בסין, דגמים מסוג זה, כמו אלו המיוצרים על ידי וולינג, הם להיט מקומי אדיר. מכוניות קטנות וזולות, המשמשות לנסיעה עירונית או פרברית קצרת טווח, קלות לחניה ובעלות טווח קצר שמאפשר חיסכון במחיר בשל סוללה קטנה יחסית.

מחיר המטרה עליו מדברים בוינפאסט הוא פחות מ-20 אלף דולר לפני הטבות מס בארצות הברית. זה אומר שמחירה יהיה זול בכ-20% מהחשמלית הכי זולה בארץ - הליפמוטור TO3 שעולה 26 אלף יורו באירופה ו-100 אלף שקל בארץ.

מתי זה יקרה? ככל שתוכניות היבואנית יעמדו בלוחות הזמנים, תחילת השיווק של וינפאסט בישראל תתחיל בראשית שנת 2025, עד אז נקבל מושג טוב יותר לגבי הסיכוי לראות אותה כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully