וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה האוטו? 11 דגמים חדשים שהבטיחו לנו שיגיעו לארץ, ומתעכבים

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 9:19

ממותג סיני וגם ויאטנמי חדש, דרך קרוסאוברים של הונדה ועד עיבוד מודרני לאגדת השטח של לנד רובר, יש לא מעט כלי רכב שהיו אמורים להגיע ומתעכבים. למה זה קורה ומתי הם כן צפויים להיות פה?

בעולם האינטרנטי והמהיר, בו ניתן לבדוק בכמה לחיצות את מחיר קרטון ביצים בג'קרטה, כאשר זה מגיע למכוניות התרגלנו בישראל לקבל את הדגמים באיחור אופנתי בדרך כלל. לעיתים אלו "רק" 6 חודשים אחרי תחילת השיווק ולעיתים גם באיחור של שנים מאז הצגת הדגם כמו במקרה של קאדילק אסקלייד (שנתיים) או אינפיניטי QX50 (כ-4 שנים).

הסיבות כמובן יכולות להיות רבות ומשונות. זה יכול להתחיל בתקינה שאינה נהוגה בישראל, בהחלטה של היצרנית לכוון את הדגם לשווקים מסוימים, החלטות אחרות יכולות לנבוע מהעדפה של מכירה במדינות בהן הטבות מס יסייעו למכירות, או במקרה של רכב חשמלי - יאפשרו ליצרנית לעמוד ברף פליטות ה-CO2. לעיתים זה יבואן שדגם זה או אחר לא נמצא בתחום המיקוד שלו, כמו במקרה של מכוניות ספורט. או במקומות בהם הוא לא רואה היתכנות כלכלית בשל תמחור בעייתי מצד היצרנית. ולפעמים החמאה מרוחה גם על הראש שלנו, עיתונות הרכב שמצהירה על הכוונה לייבא או מועדי הגעה דמיוניים לחלוטין.

במהלך השנה וחצי האחרונה התבשרנו על לא מעט דגמים חדשים ותחזיות הגעה שלהם לישראל, כולל טעויות מביכות כמו הדהוד שמועות כמו תחילת ייבוא של לוטוס לישראל, מה שהתברר כשטות מוחלטת, לאחר סאגה לא ברורה עם הזכיינית ev motors שבסוף וויתרה על הזיכיון. אלו כמה מהמעניינים ביותר בהם והסיבות שהשאירו אותם בחו"ל.

אינאוס גרנדיר 14. רמי גלבוע, מערכת וואלה
אניאוס גרנדיר, רכב שטח על אמת, רמי גלבוע אומר ששווה את ההמתנה/מערכת וואלה, רמי גלבוע

אינאוס גרנדייר: מלך השטח החדש

מה עושה מיליארדר שיצרנית הרכב מפסיקה לבנות את הדגם האהוב עליו? הוא פשוט מייצר אותו לבד. זה בגדול הסיפור של האניאוס גרנדיר - החברה הבריטית הקטנה שמייצרת גרסאות עדכניות של לנד רובר דיפנדר הקלאסי. בראשית 2022 הודיעה UMI, יבואנית שברולט, קאדילק ו-GMC לישראל כי היא תהייה בעלת זיכיון הייבוא שלו. אז דיברה היבואנית על הגעה עד סוף השנה. היו מי שהזדרזו לפרסם כי הוא מחירו יעמוד על כ-350-400 אלף שקלים, זה נשמע מופרך כבר אז ואכן התברר ככזה. הוא לא הגיע ב-2022, לא ב-2023, והמחיר שלו יהיה גבוה בהרבה, יותר בעולמות 600 אלף השקלים פלוס.

נכון להיום, מתמודדת היצרנית הקטנה הזו עם פערי ביקוש ויכולת ייצור שאינם תואמים, מאמציה מכוונים קודם כל לשווקים הגדולים בהם היא יכולה להתבסס באמצעות כמויות. ישראל עם כל הכבוד היא לא אחד מהם. מעבר לכך, אצל היבואנית שואפים להביא אותו לכאן כאשר יוכלו להבטיח אספקה בכמות של כמה עשרות יחידות ולא טפטוף של כלים בודדים בכל פעם, כאשר כרגע המועד המוערך הוא סוף 2024, לא סופי.

ג'נסיס G90. אתר יצרן
האם ג'נסיס תעמיד ספינת פאר בפחות ממיליון שקלים?/אתר יצרן

ג'נסיס G90: המרצדס S-קלאס הקוריאנית

הדור העדכני של מכוניות הפאר הקוריאנית הג'נסיס G90, אמור להתחרות בשמנה וסלתה של התוצרת הגרמנית כמו מרצדס S קלאס, אודי A8 וב.מ.וו סדרה 7 רק עם טוויסט אחד - להציע הרבה יותר בהרבה פחות. והמילה "פחות" פה היא כמובן יחסית, מאוד יחסית. בכל זאת לא מדובר במכונית השווה לכל נפש, אבל לפחות כזו שאמורה להסתכל על מיליון השקלים מלמטה. גם היא כמו החברות האחרות פה הייתה צריכה להגיע אלינו איפה שהוא באמצע 2023. בפועל, היבואנית כלמוביל נמצאת עדיין במשא ומתן מול היצרנית על המחיר והפעם הם נוקטים בצפי שמרני מאוד ומקווים שהיא תגיע לפה ב-2025.

דאצ'יה ג'וגר היברידי. קינן כהן
דאצ'יה ג'וגר היברידי, קלף מכירות של להיט מובטח. אבל לא במחיר הזה/קינן כהן

דאצ'יה ג'וגר היברידי: 7 מקומות אבל חסכוני

הגרסה ההיברידית והאוטומטית של הג'וגר הייתה אמורה להיות הג'וקר של דאצ'יה. בעולם שבו מחירם של קרוסאוברי 7 מקומות רק מתחילים בגזרת 195-200 אלף שקלים, מגיע הג'וגר ומציע אמנם הרבה פחות פאסון ופוזה, אבל מציע אפשרות סבירה להסעת משפחה מורחבת. למי שמוכן לבלוע את פערי הבטיחות, היה אמור להציע הג'וגר ההיברידי והאוטומטי שילוב יוצא מן הכלל של חיסכון בדלק ותיבת הילוכים כמו שהישראלים אוהבים.

מה השתבש? כאשר פגשנו אותו בפברואר 23' הצפי היה להגעה שלו לישראל עוד באותה שנה ובמחיר של כ-140 אלף שקלים. הוא אכן הגיע, אבל בכמות קטנה מאוד ובמחיר של 175 אלף שקלים שייעד אותו לציי רכב, מוניות ובאופן כללי לא למי שקונים מכיסם. בהחלט אחת ההחמצות הגדולות של היבואנית הזו.

דאצ'יה ספרינג חדשה. דאצ'יה,
דאצ'יה ספרינג, מתי יגיע סוף סוף?/דאצ'יה

דאצ'יה ספרינג: החשמלית הזולה שאנחנו מפסידים

מאמינים בנאחס? מכונית המיני החשמלית של דאצ'ה המבוססת על הרנו קוויד ומיוצרת בסין היא כבר שחקנית וותיקה מאוד בשוק הרכב, אבל נראה שהרבה מזל לא היה לה. היא הייתה אמורה להיחשף בתערוכת ז'נבה במרץ 2020, אתם זוכרים מה התחיל שם? הקורונה, והמכונית הזו שמיוצרת בסין הגיעה בתקופה שבה לא רצינו שום דבר שמגיע מסין.

יותר משלוש שנים וחצי עברו והמכונית שאמורה הייתה להיות אחת החשמליות הזולות בישראל כבר נחתה כאן, עד שבאחת ממתקפות הרקטות של חמאס בתחילת המלחמה, נפגע מתחם האחסון של היבואנית והמשלוח עלה באש. כמה עשרות יחידות הגיעו בייבוא מקביל, ומאז עבר הדגם מתיחת פנים מעניינת מועדי הנחיתה המשיכו להידחות. צפי לחידוש השיווק והיבוא? אין.

הונדה פיילוט. הונדה,
הפיילוט נעצר בשלב הפיילוט:/הונדה

הונדה פיילוט: לאן נעלם הקאמבק?

להונדה שמדשדשת שנים בשוק הישראל, תוך שהיא סובלת מהיצע דגמים מוגבל ויקר מאוד - היה רגע של תקווה כאשר בסוף שנת 2022 תחילת 2023 ביקרה בישראל משלחת בכירים של היצרנית, וסללה את הדרך לייבוא של דגמים בתקינה האמריקנית, ובראשם הפיילוט, קרוסאובר גדול שמתחרה בפורד אקספלורר ואחרים.

אלא שבפועל נותרו התוכניות האלו על הנייר - דגמי הפיילוט נותרו ללא תאימות טכנית לשוק הישראלי ולכן לא מיובאים לכאן. גם דגמים אחרים של היצרנית שיכלו לעזור לה בקטגוריות הקרוסאוברים כמו ה-CR-V וה-ZR-V לא מגיעים לפה בשל מדיניות תמחור בעייתית של היצרנית, הדוחקת את מחירם למעלה באופן שהופך אותם ללא רלוונטיים. מי שכן עשוי להגיע לפה ברבעון השלישי הוא הקטן והזול מבין הקרוסאוברים שלה ה-HR-V.

VINFAST 8VF. אתר יצרן
וינפאסט, כל עכבה לטובה? אולי במקרה שלו כן/אתר יצרן

וינפאסט: מה קרה לטסלה הויטנאמית?

יצרנית הרכב הוויאטנמית הקטנה אמנם זכתה לקבלת פנים צוננת בארצות הברית, עם המון ביקורות שליליות על המוצרים שלה, מה שלא מפריע לחברה להמשיך ולהרחיב את הפעילות שלה משם לקנדה, כאשר בשבוע האחרון החלה למכור מכוניות גם באירופה באופן מוגבל.

הדגמים הרלוונטים אלינו ה-VF6 וה-VF7 ממתינים להשלמת התקינה האירופית שלהם ואחריה גם יתחיל היבוא שלהם לישראל. אצל היבואנית מעריכים כי הדבר יקרה בתחילת 2025, מצד אחד מדובר בעיכוב משמעותי ביחס לציפייה להעלות כלים ראשונים עוד ב-2023. מצד שני, לאור הרושם הראשוני, ההמתנה במקרה הזה משמעותה בעיקר שלכאן יגיעו מוצרים אפויים ועשויים טוב יותר.

טויוטה פריוס 2023. קינן כהן
דור חדש, מכונית מעולה, אבל במחיר שלה, בלי הצדקה מקומית/קינן כהן

טויוטה פריוס: מה קרה למלכת ההיברידיות?

המפגש הראשון שלנו עם הפריוס החדשה השאיר אותנו עם המון תקווה לראות אותה כאן. בעיקר כי היא עשתה מהפך אדיר בדור הנוכחי שלה, במקום להמשיך להיות הקופסה היעילה אך האפרורית, היא באה בגישה אחרת. החל במראה החיצוני, תא הנוסעים, הביצועים, המרווח ועוד. אז, בפברואר 2023 דובר על הגעה ביוני, אלא שזמן לא רב לאחר מכן התברר כי מחירה של גרסת הפלאג אין, זו שהייתה אמורה להגיע לפה יהיה יקר הרבה יותר מהצפוי ועם צמצום הטבת המס, כזה שמחירו כבר לא יהיה רלוונטי כלל. ומבחינת היבואנית, עם היצע ההיברידיות הנרחב ביותר בשוק, ללקוחות שלה יהיה מענה גם בדגמים הקיימים כיום.

ניסאן Z. אתר יצרן
ספורטיבית במתכון של פעם, ניסאן Z/אתר יצרן

ניסאן Z: ספורט רטרו יפנית וידנית

מכונית הספורט העדכנית בשושלת מכוניות ה-Z של ניסאן נחשפה עוד באוגוסט 2021, והציפייה הייתה לראות אותה בישראל כבר עד סוף 2022, לאחר שקודמתה ה-370Z נמכרה לא רע יחסית לפלח השוק המצומצם וחובב יצרני היוקרה. גם ביחס לעיכוב בן השנתיים שבו החל שיווק ה-370Z ב-2010, המכונית כבר הייתה אמורה להיות כאן.

נכון לעכשיו, אם אתם בעניין של חווית נהיגה ספורטיבית בטעם של פעם ואחת ממכונות הנהיגה המעניינות יותר שיצאו בשנים האחרונות - אפשר להחזיר את הכרטיס לארנק. אצל היבואנית לא מצפים לראות אותה לפני השנה הבאה.

ניסאן אריה. אתר יצרן
ניסאן אריה, עד שתגיע כבר תהייה בת 4/אתר יצרן

ניסאן אריה: היכן מכונית הקאמבק החשמלית?

לניסאן אמנם הייתה זכות ראשונים במהפכה החשמלית עם הליף שגם הייתה החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, אבל מאז ובמשך שנים נדמה היה שהיא לא ממש נכנסה לאירוע באופן רציני. בשנת 2020 היא מציגה את האריה, קרוסאובר גדול ובעל מרווח פנים מרשים והנעה חשמלית מלאה. שנתיים לאחר מכן נהגנו בו לראשונה ואז גם הצהירה היבואנית כי לישראל הוא יגיע בראשית 2023. הוא לא, גם לא בראשית 2024. נכון להיום הצפי עומד על סוף השנה. נמתין לראות.

NETA: הסינית המובטחת

כאן לא מדובר בדגם, אלא מותג סיני חדש (חדש תרתי משמע, היא הוקמה ב-2014), שאמור היה להתחיל את השיווק שלו בישראל ב-2023. הייבוא לישראל הוא על ידי קבוצת בליליוס, שחוזה הייבוא עמה נחתם עוד ב-2022 ומייבאת גם את איווייז הסינית.

שלושה דגמים היו אמורים להימכר פה, ה-U הוא קרוסאובר קומפקטי מעדות הג'ילי גיאומטרי C וה-BYD אטו 3, ה-S שהיא מכונית סדאן משפחתית גדולה (מנהלים) וה-AYA, קרוסאובר קטן. אלא שנכון לעכשיו תאריך השיווק המקורי נדחה וכעת לא ברור אם השיווק יתחיל עוד השנה או יעבור לתחילת 2024.

פיאט 600 חשמלית. אתר יצרן
פיאט 600, הצלחה באירופה מעכבת? לא נראה לנו/אתר יצרן

פיאט 600: הבת דודה האיטלקית של ה-2008

לפעמים גם צרות טובות הן צרות. קחו את פיאט 600 למשל. זו מכונית חשמליות החולקת פלטפורמה עם פיג'ו 2008, ג'יפ אוונג'ר ואופל מוקה, אבל בניגוד למראה הקרוסאוברי המובחן שלהם, היא כזו שנמצאת בין קרוסאובר קומפקטי לבין מכונית סופר מיני - מעין הכלאה שמנסה למקם את עצמה מחוץ לשני הסגמנטים.

אלינו היא הייתה אמורה להגיע באוקטובר האחרון והתכנון היה למכור אותה במחיר נמוך משמעותית מזה של המתחרות הסיניות כמו BYD אטו 3 בעיקר בשל טווח מוצהר קצר משלהן (עד 409 ק"מ). אלא שזוכרים את הצרות הטובות? לטענת היבואנית ההצלחה הגדולה של המכונית, כרגע אין הקצאות ייצור מחוץ לשוק האירופי. אגב, לא בטוח שהיינו מכנים את ה-600 כהצלחה סוחפת באירופה. ברבעון הראשון של 2024 היא מכרה שם 2,613 יחידות

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
הכי מדליק בחשמל - פולקסווגן ID.BUZZ/אתר יצרן

פולקסווגן ID.BUZZ

הגלגול המודרני של המיקרובס המיתולוגי מפולקסווגן ה-ID.BUZZ כוון בהתחלה לנחות פה ברבעון האחרון של שנת 2023, אלא שהביקוש באירופה ממשיך להיות גבוה במידה כזו שאנחנו עדיין לא רואים הקצאה של כלים באופק. שלא כמו בפיאט, אצלו הביקוש באירופה באמת משמעותי. אם בהשקה שלו סופר לנו על צבר הזמנות ראשוני של 10,000 כלים, הנתון העדכני לפיו נמכרו כ-7,000 יחידות ממנו ברבעון הראשון של 2024 באירופה, די מאשש את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully