וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פריוס החדשה: אותו מקרר בגישה כל כך שונה

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 14:38

היינו מהעיתונאים הראשונים בעולם לנהוג בדור החמישי של אחת המכוניות המהפכניות ביותר אי פעם. מה קורה כשטויטה פריוס מלכת המיינסטרים הלכה נגד הזרם ואיפה נמצאים הלקוחות שלה בכלל?

טויוטה פריוס 2023. קינן כהן
אם היו אומרים לנו שזו החשמלית החדשה של טויוטה היינו מאמינים בקלות/קינן כהן

מחיר (משוער): כ-200 אלף שקלים

אהבנו: עיצוב, התנהגות, ביצועים
לא אהבנו: אין יציאות מיזוג לאחור, תיבת הילוכים, צליל מנוע

כשטיוטה הציגה ב-1997 את הפריוס הראשונה העולם לא ממש ידע איך לאכול את המכונית המוזרה הזו. צרה, גבוהה, לא מלכת החן גם ביחס לסטנדרט הלא גבוה של משפחתיות מטויוטה דאז, עם מין קומבינציית חשמל ובנזין משונה. האמריקנים נחרו עליה ממרומי הטנדרים עם מנועי ה-V8 שלהם ואמרו שפריוס זו לא מכונית, זו קופסת אוכל. האירופים האנינים שיבחו את מנועי הדיזל האולטרה חסכוניים שלהם ואמרו שגם הם מוציאים 16-18 ק"מ לליטר. כעבור כמה שנים המצב התהפך לגמרי. אמריקה הפכה להיות אומה שתנודות במחירי הבנזין שלה מביאות אותה לכדי התקפי ניירוטיות. אירופה גילתה שהדיזל החביב עליה משחרר כמויות גדולות של חלקיקים מזהמים ועוד לא דיברנו על דיזלגייט. וכאן וכאן התחילו הממשלות והרגולטורים להציב ליצרניות הרכב דרישות בנוגע לעמידה ברף מזהמים הולך ומחמיר.

טויוטה פריוס 2023. קינן כהן
למרות הגג הנמוך יותר מרווח הראש מאחור לא נפגע/קינן כהן

התוצאה הייתה בין השאר ריצת אמוק היסטרית של כל היצרניות לכיוון החשמלי, כאשר חלקן עושות עצירת ביניים בתחנה ההיברידית או הפלאג אין ההיברידית. אבל כולן מנסות לשכנע אותנו שאנחנו חייבים לעבור לחשמל ומהר. ורק טויוטה, ההיא, החלוצה די לקחה את הזמן שלה. ובצדק. כאשר היצע הדגמים שלה מרוצף מלמטה עם היאריס ועד למעלה עם ההיילנדר במכוניות היברידיות, היא רחוקה מספיק מרף הזיהום כדי לא להיאלץ לטלטל את כל ההיצע שלה.

נכון להיום לטויוטה הגדולה (כולל לקסוס) יש היום שלושה כלי רכב חשמליים לחלוטין בהיצע שלה - לקסוס UX ולקסוס RZ וטויוטה bz4X השניים האחרונים למעשה סוג של תאומים. יש לה גם תוכניות לחשמול מקיף של היצע הדגמים שלה אבל חשוב מכך, יש לה גם זמן לעשות את זה בקצב שלה. התקלה המסתורית באומי הגלגל של ה-bz4X הזכיר לה מה קורה כשהיא מזדרזת ולא עושה את זה כמו שצריך.

עוד בפרויקט המהפכה החשמלית:
בלוף מיסוי או הפתרון לחרדת הטווח: מה הסיפור של רכבי הפלאג אין
נהיגה ראשונה: טסלה מודל S פלייד היא אילון מאסק, לטוב ולרע
דגמי 2023: החשמליות החדשות שאתם צריכים להכיר
או כנסו ישירות לעמוד הפרויקט המיוחד

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
מסך המולטימדיה והכפתורים הפיזיים מעולים, לוח המחוונים מעט מוסתר/אתר יצרן

עיצוב: את ריקוד הפיתוי שלה היא עושה קודם כל עם המראה החיצוני. יפה או לא זה עניין מאוד סובייקטיבי ובעיניי המתבונן, אבל על העובדה שהמכונית הזו על 4.6 המטרים שלה מציגה השקעה יוצאת דופן בעיצוב לא רק בצד הפרקטי, אלא גם האסטטי אין וויכוח. היא שוברת בחדות מכל מה שהכרנו מפריוס וטויוטה. לו היו אומרים לנו שזו החשמלית החדשה של טויוטה או המשפחתית הספורטיבית שלה היינו מאמינים, אבל פריוס?!

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
מרווח טוב גם מאחור, איכות החומרים לא מרשימה כאן/אתר יצרן

תא נוסעים: כאן יש כמה מחמאות, כמה ביקורות והסתייגות אחת. הוא מצליח להיראות מודרני ועדכני גם בלי לפוצץ את כולו במסכי ענק ולבטל את הפקדים הפיזיים לכפתור עוצמת השמע והמיזוג. יש גם כמות נאה של תאי אחסון, מסך מולטימדיה גדול עם תצוגה נוחה ומהירות פעולה מרשימה וגם הסידור של כפתורים גדולים מאוד על ההגה מוצלח. הביקורת מתייחסת לתנוחת נהיגה שדורשת פשרה בינה ובין ראות מלאה של לוח המחוונים הדיגיטלי הגבוה והראות החוצה מהשמשה האחורית הצרה. איכות החומרים בתא לא מאוד מרשימה ובמיוחד בד המושבים שהיה פשוט ולא נעים במיוחד למגע. כאן גם מגיעה ההסתייגות - המכוניות בהן נהגנו היו מכוניות טרום ייצור ולא סופיות, כך שייתכנו עוד שינויים.

בכל הקשור למושב האחורי, למרות העיצוב החיצוני והגג שנראה נמוך, הכניסה פנימה לא דורשת קיפול ראש מוגזם. יש מספיק מקום לרגליים ואפילו מרווח הראש טוב מאוד, כולל לבוגרים גבוהים. הוא כן מפסיד נקודות על היעדר יציאות מיזוג ליושבים פה, טויוטה, על התחממות גלובלית שמעת? תא המטען דווקא כן משלם מחיר על העיצוב. הנפח הוא 284 ליטרים ולמרות פתח הטענה נוח מאוד, זה עדיין נפח שגבולי מאוד לשימוש משפחתי.

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
כשהוא מציג נתון של 284 ליטרים תא המטען הזה צנוע מאוד/אתר יצרן

בטיחות: מערכות הבטיחות פה הן מהדור החדש בטויוטה וכוללות שורת שיפורים לאלו הקיימות כמו מצלמות במפתח רחב יותר, ברזולוציה טובה יותר, שיפורים לרדאר וכן חידושים כמו יכולות עדכון מרחוק (OTA) שלהן. ליכולות שכוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד נוספו הרחבות נוספות כמו זיהוי רכב חוצה ובלימה אוטומטית בצמתים, בקרת הסטיה מנתיב תזהה גם עצמים תלת מימדיים ולא רק סימוני כביש, 4 מצבי שמירת מרחק במקום 3, המכונית תדע לבחור את המיקום הבטיחותי ביותר בתוך הנתיב בהתאם למעבר ליד כלי רכב בנתיבים המקבילים, ניטור נהג, הרחבה של זיהוי שלטי המהירות בכבישים.

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
עם 223 כ"ס היא נמצאת במקום בו אף פריוס לא הייתה/אתר יצרן

ביצועים: בעבר, המקום בו המונחים "פריוס" ו"הנאה" נפגשו היו בעמידה בתחנת הדלק בסיום התדלוק. בדור הזה, טויטה החליטה להפוך את הפריוס למכונית שתעורר אמוציות גם בנסיעה. גרסת הפלאג אין, שהיא גם זו שתגיע לישראל היא הפריוס החזקה ביותר -223 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות אלו בהחלט לא מספרים שאנחנו מכירים מפריוס. הכוח מגיע ממנוע 2.0 ליטרים חדש ויחידה חשמלית חדשה, קומפקטית וחזקה מבעבר. את נתון המומנט המשולב טויוטה ממשיכה להסתיר בטענה שלא ניתן למדוד אותו, אני לא בטוח אם אלו היו התשובות המתחמקות או האנגלית הרצוצה של המהנדס של יחידת הכוח מר טומיטה, אבל אני לא השתכנעתי. נו שוין. סוללות 13.6 קוט"ש אמורים לשאת אותה למרחק של 69 ק"מ חשמליים, אבל המספרים הסופיים עוד טרם נקבעו. בנסיעת ההתרשמות הזו היא רשמה 30 ק"מ לליטר, אולם לא הזדמן לנו לנהוג אותה לטווחים ובתנאי מבחן אמיתיים.

הביצועים הטובים מאוד שלה נובעים מכך שבדור החדש והשלישי במספר של מערכת הפלאג אין, הושם דגש על אספקת כוח מיידית על ידי מנוע החשמל עד ייצוב מנוע הבנזין בתחום הסל"ד היעיל. זה בהחלט מורגש בנהיגה ומאפשר לתיבת ההילוכים הרציפה לקבל את הציון הגבוה ביותר לכאלו מסוגה - נסבלת.

טויוטה פריוס 2023. קינן כהן
לא נוסעת כמו שום פריוס לפניה. ונהגנו בכולן בהשקה/קינן כהן

נוחות והתנהגות: בידוד הרעשים בפריוס טוב מאוד, רק את צליל מנוע הבנזין תחת עומס היא מתקשה לסנן, וזה לא צליל במובן של מוזיקה, אלא פשוט רעש. ההצהרה על הקשחת המבנה ושלד המכונית וחישוקי ה-19 אינץ' לא בישרו טובות לגבי הנוחות, אבל למרבה ההפתעה הפריוס הצליחה להתמודד יפה מאוד גם עם אתגרי הסלילה של הכבישים הכפריים סביב אתונה. המידות הלא שגרתיות שלהם, עם רוחב סוליה של 195 מ"מ הם חלק מהמאמץ הכולל לצמצם את צריכת הדלק. ולמרות הצמיגים הצרים יחסית, הפריוס לא רק מגלה צייתנות ואחיזה גבוהה, אלא שמעיקול לעיקול אנחנו מגלים גם מכונית שזזה כמו שאף פריוס לא נסעה לפניה. אז נכון שהרף הכללי היה נמוך מאוד וזה לא שטויוטה מכוונים לקהל הלקוחות של קופרה לאון, אבל היכולת שלה בכביש מפותל וההתמודדות עם שינויי כיוון היו בהחלט הפתעה חיובית מאוד. ואם יש מקום שנשמח למצוא בו שיפור הוא הדיוק ומהירות ההיענות לפקודת ההיגוי.

טויוטה פריוס 2023. קינן כהן
אספקת הכוח מצוינת, הצליל שלו לא/קינן כהן

השורה התחתונה

בפריוס הנוכחית הייתה לטויוטה דילמה, האם לדבוק בגישה התכליתית של כלי תחבורה יעיל ואפקטיבי או לפנות לצד האמוציונלי. בטויוטה החליטו ללכת על הכיוון האחר. צעד מתבקש כאשר על הכיס של הלקוחות הקלאסיים שלה היא מתחרה מול מכוניות חשמליות שנהנות מהייפ ציבורי. המראה, הביצועים וההבטחה להיות מהנה לנהיגה יהיו גם הנכסים שלה כאשר תגיע לישראל אי שם ביוני, לפי הערכות היבואנית. אבל האתגר הגדול יותר שלה יהיה עוד לפני המבחן בכביש, אלא עוד באולם התצוגה. הפריוס לא הייתה מכונית זולה בעבר והחדשה תהייה יקרה אפילו יותר. מחירים רשמיים אין, אבל הערכות כלליות יש, והן מדברות על האיזור מצפון ל-200 אלף שקלים. אם זה יהיה המצב, הרבה אנשים עלולים לפסול על הסף את הפריוס הכי טובה עד כה ואחת הטויוטות המעניינות יותר שפגשנו.

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
תגיע בסביבות יוני, תעלה בסביבות 200 אלף שקלים/אתר יצרן

על הצד הטכני: טויוטה פריוס פלאג אין הייבריד

מנוע, הנעה: מנוע בנזין ומנוע חשמלי נטען, קדמית
הספק: 223 כ"ס
מומנט: לא נמסר
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר):
1.4/1.8/4.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 275
תא מטען: 284 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש:
6.8 שניות
מהירות מירבית: 177 קמ"ש

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום ובלימת חירום בצומת, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", זיהוי שלטי מהירות

זיהום אוויר:
טרם נקבע

מתחרים:
סקודה אוקטביה פלאג אין

הכותב היה אורח טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully