וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה או BYD: מי יצרנית החשמליות הגדולה בעולם ב-2024?

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 18:49

ברבעון האחרון של 2023 הצליחה BYD הסינית להדיח את טסלה מההובלה, אך איבדה אותה אחרי שלושה חודשים בלבד. מה יחסי הכוחות ביניהן עכשיו, אחרי ששתיהן פרסמו את הדוחות למחצית הראשונה?

מבחן השוואתי טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, BYD סיל/יואב פולס

בשנה האחרונה טסלה הוספדה ושוב, בגלל העיכוב בהשקת דגם חשמלי מוזל מול התחרות הגוברת מסין, בגלל ההבטחות של אילון מאסק לשדרוג דגמי החברה לנהיגה אוטונומית מלאה שאף תפרנס את מי שרכש ממנה מכוניות, ולא מתממשות. ברבעון האחרון של 2023 איבדה החברה ל-BYD הסינית את תואר יצרנית החשמליות הגדולה בעולם והשנה הגיבה המנייה שלה בצניחה חופשית.

אבל משהו השתנה בחודש האחרון. ביוני זינקה מניית טסלה ב-38% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 763 מיליארד דולר, רק 1.6% פחות משוויה בתחילת השנה. ובימים האחרונים פירסמו שתי החברות את נתוני הייצור שלהן לרבעון השני השנה, ומהן עולה שהחברה שמוביל אלון מאסק מצליחה לשמור על מעמדה בשוק.

BYD אטו 3. תומר פדר/יח"צ, עיבוד תמונה
BYD מתרחבת בעולם, אבל מתקשה באירופה שמאיימת להטיל על הסיניות מכסים מוגדלים/עיבוד תמונה, תומר פדר/יח"צ

BYD אמנם הגדילה ברבעון השני השנה את מכירות הרכבים החשמליים שלה - היא מייצרת במקביל גם דגמי פלאג אין, בניגוד לטסלה שמייצרת רק חשמליות טהורות - בשיעור של 21%. אבל היא עדיין לא הצליחה לעקוף בחזרה את טסלה, ששבה להוביל את השוק כבר בסוף הרבעון הראשון.

באפריל, מאי ויוני מכרה BYD כ-426 אלף מכוניות חשמליות. טסלה אמנם הציגה ירידה של 4.8%, אבל מכרה באותו זמן 443,960 חשמליות, כמעט 18 אלף יותר מאשר המתחרה הגדולה שלה. מדובר בהקטנה משמעותית של הפער, שברבעון הראשון עמד על 86 אלף מכוניות, אבל המשמעות היא שהסינים עדיין רק במקום השני.

טסלה תשיק דגם מוזל ודגם אוטונומי חדש בהמשך הקיץ, אבל הוזלות מחירים שביצעה ברחבי העולם, תוך פגיעה בערכן של המכוניות שכבר נרכשו ממנה, עשו את העבודה וסייעו לה להמשיך לשמור על הבכורה.

בישראל הורידה טסלה באפריל ב-10,000 שקל את מחירה של מודל 3 הבסיסית ל-211 אלף שקל ואת הלונג ריינג' ב-13 אלף שקל. הוזלה של 14 אלף שקל נרשמה גם במחירי הקרוסאובר הגדול, מודל X. למרות זאת מסרה החברה בארץ מאז ינואר 3,024 מכוניות, ירידה של 8.3%.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully