וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מפסיקה ייצור פולו באירופה, כדי לפנות מקום לחשמליות

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 8:34

פס הייצור בספרד נעצר בשבוע שעבר, לקראת הסבתו לייצור שתי חשמליות חדשות של פולקסווגן וסקודה. ומה העתיד של הפולו?

פולקסווגן פולו GTI. אתר יצרן
המפעל בדרום אפריקה ייצר עד כה רק את הפולו GTI, עכשיו גם את הדגמים האחרים/אתר יצרן

אחרי 40 שנה נעצר בשבוע שעבר פס הייצור של פולקסווגן פולו במפעל בפמפלונה שבספרד. פולו 1,000 סמ"ק ידנית כחולה הייתה האחרונה מבין 8.4 מיליון מכוניות מהדגם שנבנו בו, ויוצאו לכל אירופה וגם לישראל.

כעת תתחיל פולקסווגן בהסבת פס הייצור לבניית ה-ID.2 וסקודה אפיק החשמליות, והוא יחזור לפעול עם הדגמים החדשים ב-2026. שניהם יהיו דומים בגודל לפולו, עם אורך של 4.1 מטר, אבל מרווחים וגבוהים יותר, בעיקר הסקודה, כתשובה מוזלת של הגרמנים לתחרות הסינית.

פולקסווגן ID.2all. פולקסווגן,
פולקסווגן ID.2. המחליפה בפס הייצור/פולקסווגן

הפולו עצמה, בניגוד להערכות שנשמעו בשנה שעברה, תישאר בייצור לפחות עד 2030, אבל תגיע מעתה לאירופה ואלינו רק ממפעל פולקסווגן בדרום אפריקה. חלק מהיצרניות באירופה, כמו פורד שהרגה את הפיאסטה, טענו כי החמרת תקנות זיהום האוויר תהפוך ייצור מכוניות סופר מיני ללא כלכלי. המפעל בדרום אפריקה מייצר דגמי פולו לשוק המקומי, וכבר סיפק פולו GTI לאירופה.

ריכוך תקינת יורו 7, וההערכות כי האיחוד האירופי ייאלץ לאפשר מכירת דגמי בנזין במשך זמן רב יותר ולא רק עד 2035, הביאו את פולקסווגן להחלטה על המשך הייצור. גם באירופה הואט קצב המעבר לרכבים חשמליים, והמפלגות הירוקות שנלחמו לאסור מכירת דגמי בנזין, נחלשו מאוד בבחירות לאיחוד בחודש שעבר.

המפעל בספרד לא יפסיק לגמרי את הייצור עד להגעת החשמליות. ב-2023 הוא בנה 273,273 מכוניות, שרק 66,755 מהן היו פולו, והשאר שני דגמי הקרוסאובר המבוססים על הפלטפורמה שלה, טי-קרוס שנמכר גם בארץ, וטייגו שלא. הייצור של שניהם במפעל יימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully