וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו בסקודה קודיאק החדש: הכינותי מראש

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 4:06

הפלטפורמה זהה, המנוע עודכן קלות, האבזור שודרג והעיצוב חדש, כולל כמה פתרונות חכמים בתא הנוסעים: מבחן מקומי ראשון לדור החדש של אחד הקרוסאוברים 7 מקומות הפופולרים בשוק

סקודה קודיאק 2024/אודי עציון
לקח לאוקטביה זמן לזכות למעמד שיש לה בשוק המשפחתיות. גם הסופרב נזקקה לשני דורות כדי להפוך לסמל סטטוס. אבל קודיאק הפך פופולרי כבר בדור הראשון שלו שהושק ב-2017

מחיר: 215 אלף שקל
מתחרים: מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008 החדש, ניסאן אקסטרייל, צ'רי טיגו 8
אהבנו: שימושיות, הנדסת אנוש, אבזור, צריכת דלק, התנהגות כביש
לא אהבנו: מחיר
ציון: 8.5/10

לקח לאוקטביה זמן לזכות למעמד שיש לה בשוק המשפחתיות. גם הסופרב נזקקה לשני דורות כדי להפוך לסמל סטטוס. אבל קודיאק הפך פופולרי, באירופה, כמו בישראל, כבר בדור הראשון שלו שהושק ב-2017, נשען על הפופולריות של דגמי סקודה האחרים, היעלמות רכבי 7 מקומות של מתחרים רבים, ובעיקר היותו קרוסאובר מוצלח ושימושי.

שבע שנים אחר כך מגיע הדור השני. אין כאן את קפיצת דרך שעשו בדור החדש פיג'ו 5008 שעדיין לא נמכר כאן, ומיצובישי אאוטלנדר שבקרוב תיחשף מתיחת הפנים שלו. סקודה שמרו על אותה פלטפורמה, עדכנו את העיצוב, שידכו מערכת היברידית קלה למנוע ה-1,500 טורבו בנזין הוותיק (יש גם שתי אופציות דיזל יקרות יותר, שיהיו פופולריות פחות), ושלחו את הקודיאק 2.0 לאולמות התצוגה.
האם זה מספיק?

.

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
כבר במבט הראשון תזהו שזה קודיאק, עם הגריל הגדול של דגמי סקודה הנוכחיים/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: הצליח לסקודה. כבר ממבט ראשון אפשר לזהות שמדובר בקודיאק, אבל גם בדגם חדש, עם רכיבי עיצוב עדכניים כמו קורה אחורית כהה, קווים נקיים יותר, והגריל הגדול של סקודה שבולט גם בדגמים אחרים.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
מסתבר שאפשר להשאיר מתגים פיזיים נוחים לתפעול המזגן וכיוון עוצמת הקול/מערכת וואלה, אודי עציון
סקודה שימרו את המתגים הפיזיים. יש שלושה גדולים, שני הקיצוניים שולטים על הטמפרטורה לנהג ולנוסע, האמצעי מחליף בלחיצה את ייעודו: שליטה בעוצמת המיזוג, לאן יוזרם או בכלל לשלוט בעוצמת מערכת הקול. יעיל ושימושי

תא הנוסעים: גם כאן ניכר השדרוג, עם מסך מולטימדיה שגדל ל-13 אינץ', לוח מחוונים 10.25 אינץ' מעודכן, ובעיקר פתרון חכם לסוגיית התפעול. בניגוד ליצרנים סינים וגם כמה אירופים, שויתרו על מתגים פיזיים ושולחים את הנהגים לטעות בין מסכי המולטימדיה, בעודם נאלצים להוריד לשם כך את העיניים מהכביש, סקודה שימרו את המתגים הפיזיים לשימושים הפופולריים. יש שלושה גדולים כאלה, שני הקיצוניים שולטים על הטמפרטורה לנהג ולנוסע, האמצעי מחליף בלחיצה את ייעודו: שליטה בעוצמת המיזוג, בהזרמתו לפתחי האיוורור השונים (רגליים, חזה, שמשה וכו') או בכלל לשלוט בעוצמת מערכת הקול. יעיל ושימושי.

העברת מוט ההילוכים לסביבת ההגה, פינתה מקום לעוד שטחי אחסון, למשטח טעינה כפול לסלולרי, ולתחושה מרווחת יותר. איכות החומרים טובה, כולל שימוש בבד טוויד זהה לריפודי המושבים גם במכסה תא הכפפות ובאזור הנהג.

למושבים הקדמיים יש אפילו הדום שניתן לקרב או להרחיק, שהופך אותם נוחים מאוד לנסיעות ארוכות, ובכלל. תנוחת הישיבה גבוהה, מחזקת את תחושת ה"ג'יפיות".

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
המושב האחורי נע על מסילה, לטובת הגדלת או הקטנת מרווח הברכיים בשורה השלישית/מערכת וואלה, אודי עציון

מאחור נע הספסל האחורי על מסילה, בחלוקה של שליש/שני שליש, כך שאפשר לצמצם את מרווח הברכיים לטובת השורה השלישית. המושבים גבוהים ועמוקים, לשורה השנייה יש יציאת מזגן משלה, כולל שליטה על הטמפרטורה, ושקעי USB-c משלה. לא סתם היהנ הקודיאק היוצא אחד מרכבי הליסינג הפופולריים בקרב ח"כים, שקיבלו אפשרות להסיע בנוחות את הפמליה, ולעתים גם את המשפחה והילדים.

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
המרווח שופר ויש תאי אחסון, אבל המושב נמוך והשורה השלישית עדיין לילדים או למבוגרים קצרים/מערכת וואלה, אודי עציון

בשורה השלישית יש תאי אחסון לשני הנוסעים, ולמרות שהיא מרווחת מבעבר, היא עדיין מיועדת לילדים או למבוגרים נמוכי קומה בשל מושבים נמוכים.

גם נפח תא המטען גדל, עם גלגל, עדיין גדול משמעותית מאשר באאוטלנדר ובאקסטרייל התאומים. ועדיין, לנסיעות משפחתיות פלוס עגלה ותיקים תזדקקו לצ'ימיגג או גגון, שיש לאן לחבר בגג. יש צמיג רזרבי.

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
תא המטען גדל, ועדיף על פני המתחרים. בנסיעה הרכב מלא, עם עגלה ותיקים עדיין תזדקקו לפסי הגגון של הרכב/מערכת וואלה, אודי עציון
המפתח חכם למחצה: יש כפתור הנעה, אבל צריך לפתוח את הדלת בלחיצה על השלט. פחות מתקדם מרוב המכוניות במחיר הזה, אבל מפתח keyless מלא הוא היום נכס גדול לגנבים, שמצליחים לחקות את השידור שלו, להיכנס לאוטו ולעצור רק בג'נין

אבזור: הקודיאק החדש מוצע בינתיים בארץ ברמת גימור אחת, Advance, ב-215 אלף שקל, שדרוג של רמת Style הקודמת, שכולל כסטנדרט חלון גג פנורמי נפתח, עם שליטה חשמלית וגם וילון כיסוי נגד חום, בקרת אקלים דיגיטלית תלת אזורית עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, מסך מולטימדיה 13 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני בגודל 10.25 אינץ', מושבים קדמיים מחוממים, טעינה אלחוטית ל-2 טלפונים חכמים, חלונות אחוריים כהים, פסי נשיאה בגג הרכב, וחישוקי סגסוגת 17 אינץ' שנראים קצת קטנים, אבל תיכף נראה מה הם עושים לצריכת הדלק.

המפתח חכם למחצה: לא צריך להכניס אותו לסוויץ' כדי להניע, יש כפתור בשביל זה, אבל צריך לפתוח את הדלת בלחיצה על השלט. זה קצת פחות מתקדם מרוב המכוניות ברמת המחיר הזאת, אבל מפתח keyless מלא שפותח לבד את הדלת כשמתקרבים לרכב הוא היום נכס גדול לגנבים, שמצליחים לחקות את השידור שלו, להיכנס לאוטו ולעצור רק בג'נין. עד שתהיה פה משילות וגל הגניבות ייפסק, זאת פשרה סבירה.

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
הסינים בשוק: יש חלון פנורמי נפתח כסטנדרט ואפילו עם וילון חשמלי לחסום את החום/מערכת וואלה, אודי עציון

בטיחות: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב ותיקון סטייה, ניטור רכב בשטח מת ומניעת התנגשות בו, התרעה על רכב חוצה מאחור ומצלמת רוורס, שהייתה חסרה עד כה בחלק מגרסאות הקודיאק. יש 7 כריות אוויר, כולל אחת שמפרידה בין הנהג לנוסע בתאונה, אבל כריות הצד למושב האחורי שמוצעות באירופה נשארו באירופה.

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
מאחור קל יותר לזהות שמדובר בדגם חדש, עם הקורות הכסופות מאחור/מערכת וואלה, אודי עציון
זוכרים את חישוקי ה-17 אינץ'? ביחד עם המערכת ההיברידית הקלה הם מסייעים לצריכת הדלק. בימי המבחן רשמנו 12.5 ק"מ לליטר נאים לרכב כזה. עם זאת הגיע הזמן שקבוצת פולקסווגן תדע להציע גם מערכות היברידיות מלאות, כמו של טויוטה

מנוע וביצועים: מנוע ה-1,500 סמ"ק הוותיק, עם 150 כ"ס, קיבל מערכת היברידית קלה לשיפור צריכת הדלק. הביצועים טובים בסך הכל, התיבה האוטומטית מצליחה לגבות מחסור בכוח תחת עומס כשהיא במצב ספורט האסרטיבי, אבל אלה רחוקים מלהיות ביצועים של חשמליות במחיר הזה. אם יצרני הרכב רק היו טורחים להציע דגמי 7 מקומות חשמליים באותו מחיר.

צריכת דלק: זוכרים את חישוקי ה-17 אינץ'? ביחד עם המערכת ההיברידית הקלה הם מסייעים לשיפור בצריכת הדלק. בימי המבחן רשמנו 12.5 ק"מ לליטר נאים לרכב בממדים האלה. עם זאת הגיע הזמן שקבוצת פולקסווגן תדע להציע גם מערכות היברידיות מלאות, כמו של טויוטה, יונדאי וקיה, לשיפור נוסף בצריכת הדלק. באירופה מוצע הקודיאק גם בגרסת פלאג אין עם טווח חשמלי של מעל 100 ק"מ, אבל סקודה עדיין לא למדה למקם את הסוללה בלי לחסל את המקום לשורת המושבים השלישית, ועם חמישה מקומות בגרסה הזו הקודיאק הירוק נשאר בחו"ל.

סקודה קודיאק. אודי עציון, מערכת וואלה
לא מפחד מסיבובים, יותר רגיש לבורות קטנים/מערכת וואלה, אודי עציון

התנהגות ונוחות: כמו מכוניות מודרניות רבות הקודיאק נוח במהירויות עירוניות, אבל פחות על שיבושים עירוניים. הוא מטפל בסדר בפסי האטה, אבל פחות בבורות קטנים.

למרות הממדים והמשקל האחיזה גבוה, אין הרבה הטיית גוף בסיבובים, והקודיאק לא עושה בושות גם בכבישי נהיגה. מצד שני, הוא לא בא ליהנות שם.

הדגם החדש עדכן את העיצוב החיצוני והפנימי והוא מאובזר מבעבר. הקודיאק היה ונשאר מוביל נוסעים מוצלח, וכעת הוא מרווח וחסכוני יותר, ונהנה מכך שהאאוטלנדר המחודש ופיג'ו 5008 החדש עדיין לא כאן. בהמשך תהיה לו תחרות קשה יותר

השורה התחתונה: הדגם החדש עדכן את העיצוב החיצוני והפנימי, כאשר ללא גרסת הפלאג אין ארוכת הטווח, דגם 7 המקומות לא זכה ליהנות משדרוג טכנולוגי גדול. למרות שהוא מאובזר יותר מבעבר, בעיקר בתוספת הגג הפנורמי, חסרים לו דלת תא מטען חשמלית וכוונון חשמלי לפחות למושב הנהג, שהפכו לסטנדרט בחשמליות במחיר הזה. נכון שזה קרה כי חשמליות מחויבות במס נמוך יותר, אבל יבואני ויצרני רכבי הבנזין יצטרכו לתת לכך פתרון. מנגד חסרה לו גרסת כניסה זולה יותר, כמו הביזנס ששווקה בדגם הקודם.

הקודיאק היה ונשאר מוביל נוסעים מוצלח, וכעת הוא מרווח וחסכוני יותר, ונהנה מכך שהאאוטלנדר המחודש ופיג'ו 5008 החדש עדיין לא כאן. בהמשך תהיה לו תחרות קשה יותר.

על הצד הטכני: סקודה קודיאק

מנוע: טורבו בנזין, 1,498 סמ"ק, היברידי קל
הספק מרבי (כ"ס): 150/5,000
מומנט מרבי (קג"מ): 25.5/1,500
תיבת הילוכים, הנעה: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים, הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.76
רוחב (מטר): 1.864
גובה (מטר): 1.678
בסיס גלגלים (מטר): 2.79
מרווח גחון (ס"מ): 18.9
תא מטען (ליטר) כשכל המושבים בשימוש: 289
משקל עצמי (ק"ג): 1,735

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
9.9
מהירות מרבית (קמ"ש): 205
צריכת דלק, יצרן (קמ"ל): 16.4
צריכת דלק, מבחן (קמ"ל): 12.5

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים מ-2024
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, מניעת סטייה מנתיב והתנגשות ברכב בשטח מת, התרעת עייפות נהג

אחריות:
שנתיים או 100 אלף ק"מ, שנה שלישית בתוספת תשלום

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully