וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לטפל בגל הגניבות מישראל: משחטת רכבים ענקית בהר חברון

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 21:10

בזמן שאיתמר בן גביר עסוק עם האסלות של האסירים הביטחוניים והמנהל האזרחי שבאחריות בצלאל סמוטריץ' מעלים עין, מרחיבים הפלסטינים את פעילות פירוק המכוניות שנגנבות מישראל

משחטת רכב חדשה בדרום הר חברון. תנועת רגבים, אתר רשמי
משחטת הרכבים החדשה. פועלת בשטח C שבאחריות ביטחונית ואזרחית ישראלית, ללא הפרעה/אתר רשמי, תנועת רגבים

הממשלה הבטיחה לחזק את הפעילות הכלכלית ביהודה ושומרון והיא אכן מתחזקת, אם כי לא בדרך שאליה התכוונה.

בדרום הר חברון תועדה בימים האחרונים משחטת רכבים חדשה, מהגדולות בשטחים, בידי אנשי עמותת רגבים. מדובר באיזור שבו פועלים כבר מספר מגרשים לפירוק מכוניות שנגנבות מישראל בידי חוליות פלסטיניות ומפורקות לחלפים, שחלקם חוזרים אחר כך למוסכים בארץ, כחלפים זולים ולא חוקים - אך המגרש החדש גדול משמעותית ותועדו בו מאות כלי רכב בשלבים שונים של פירוק.

התמונות האלה הן הצד השני של הזינוק במחירי ביטוח הרכב בעקבות הזינוק בגניבות רכב בארץ בשנתיים האחרונות. אין כמעט ישראלי שלא נדרש לשלם השנה אלפי שקלים יותר מבעבר על ביטוח מקיף, בעיקר בעלי מכוניות חשמליות, ודגמי בנזין ודיזל החביבים על הגנבים כמו סוזוקי ג'ימני, ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר.

חשיפות וואלה:
דירוג המכוניות הכי נגנבות בישראל
מכוניות שנגנבו מישראל נמכרות בפייסבוק בשטחים

משחטת רכבין בבנימין ליד צומת הפרסה. תנועת רגבים, אתר רשמי
משחטת רכב ותיקה בבנימין. יש עבודה לכולן/אתר רשמי, תנועת רגבים

משחטות פירוק הרכבים ממשיכות לפעול בחופשיות בשטח C ביהודה ושומרון, שנמצא באחריות ביטחונית ואזרחית ישראלית, ללא הפרעה ממשטרת ש"י, למרות הבטחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לחיזוק המשילות ולהפחתת הפשיעה, והמנהל האזרחי בשטחים, שהועבר לאחריות בצלאל סמוטריץ'. יחידת אתג"ר של המשטרה עוצרת חלק קטן מגנבי הרכב בשטח ישראל, אבל המשטרה וצה"ל שמפעיל משרד הביטחון לא פועלים נגדם מעבר לקו הירוק.

מעבר לנזק הפלילי יש כאן מפגע סביבתי, משום שבמהלך הפירוק שמנים מחלחלים לאדמה, חלקי רכב, צמיגים, שריפות הצמיגים מפעם לפעם. חלק מהמכוניות הגנובות ממשיכות לנסוע בשטחים, ותועדו כבר מספר מקרים של שימוש בהם לביצוע פיגועים.

רועי דרוקר, רכז יו"ש בתנועת רגבים: "מי שמסתובב בשטח מכיר: מאות דונמים של אדמות מדינה מופקרים ומשמשים למשחטות רכבים בלתי חוקיות שלא עומדות באף תקן בטיחות ושמירה על הסביבה. זה לא קורה במדינת עולם שלישי הרחק מכאן, זה קורה פה במדינה הקטנטנה שלנו וזה נוגע לכולנו, באוויר שאנחנו נושמים, במים ששותים ובמחיר שמשלמים. תנועת רגבים פונה שוב ושוב לרשויות על כל מפגע כזה, אך לצערנו אין ביטוי אחר לתאר את המצב: ההפקרות היא מוחלטת".

אלירם אזולאי, ראש המועצה האזורית הר חברון: "ככה נראית החצר האחורית. מדינת ישראל מפקירה את אדמות המדינה בהר-חברון להשתלטות פלסטינית פראית, ואחת מהתוצאות בשטח הן המגרטות שצוחקות על המדינה. הפלסטינים גם גונבים וגם גורטים את הרכוש הגנוב 3 דקות נסיעה מהמחסום שבו עוברות המכוניות הגנובות , בהשתלטות על אדמות המדינה וללא שום הפרעה. אני דורש משר הביטחון וראש המנהל האזרחי לאכוף ולהחזיר את המשילות באזור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully