וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רכב 7 המקומות הכי מרשים יחסית למחיר שלו. ואיך הוא נוסע?

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 11:45

במחיר זול מבעבר, עם מימדים נדיבים, מראה מרשים, אבל עם כמה נקודות שהופכות אותו לחריג בקטגוריה שלו - KGM רקסטון בגרסת ה-2X4 רוצה חלק מהעוגה

KGM רקסטון 2x4/קינן כהן

מחיר: 215 אלף שקל
מתחרים: מיצובישי אאוטלנדר, צ'רי טיגו 8 פרו, סקודה קודיאק
אהבנו: תא נוסעים, מרווח, מנוע, תיבת הילוכים, מחיר והופעה
לא אהבנו: הנדסת אנוש, תפעול והיקף מערכות בטיחות, אין גלגל חלופי
ציון: 8/10

הרקסטון ואני זוחלים בפקק בוקר של כביש 5, מוזיקה, מתופף על ההגה ומביט מסביב. בשעה 2 שלנו יש BYD אטו 3, בשעה 11 טסלה מודל Y, מאחור משמאל בשעה 8 יש סקודה אניאק ובמראה האחורית שלי MG ZS. ופתאום אני מבין שאני נוהג בסוג של דינוזאור, הוא גדול, רבוע, מתחת למרכב שלו יש שלדת סולם, ההנעה שלו היא אחורית והכוח מגיע ממנוע דיזל. זה תמהיל שאני לא זוכר מתי בפעם האחרונה פגשתי בכלי רכב שאינו מסחרי. ועדיין, הרקסטון 2x4 הוא אחד השחקנים החדשים הרלוונטיים ביותר בשוק המקומי.

למה? בואו נעשה צלילת מספרים והיסטוריה מקומית. אלו המספרים שמסרו השחקנים הבולטים של קבוצת הקרוסאוברים 7 מושבים מתחילת 2024. מיצובישי אאוטלנדר כ-3,800 חתיכות, צ'רי טיגו 8 פרו עומד על כ-2,900 מסירות, סקודה קודיאק בשנת החלפת דגם מסר 967 יחידות ופיג'ו 5008, גם הוא בשנה שבה הוא מתחלף מסר 551 יחידות. עוד מתחרה ששיווקו הופסק השנה הוא פולקסווגן טיגואן אולספייס, אז ניקח את נתון המסירות של 2023 אצלו כאינדיקציה ואלו עמדו על 587 יחידות. אם להסתמך על השנים המלאות הקודמות, אנחנו מדברים פה על שוק בהיקף של כ-15 אלף יחידות שמתחלקות בין השחקנים המרכזיים.

רקסטון הוא לא שחקן חדש בשוק, הוא הושק עוד ב-2001 והדור הנוכחי ב-2017. אבל תמיד הוא הגיע אלינו בגרסאות 4x4. כעת מושקת אצלנו לראשונה גרסת 2x4, עם הנעה אחורית בלבד, תוך הפחתת המחיר ב-45 אלף שקל.

עבור KGM/סאנגיונג שלא הצליחה עד היום למסור בארץ יותר מכמה מאות כלים בשנה מכל הדגמים, מדובר בהזדמנות להיכנס לפלח שוק די מרכזי. סאנגיונג שרק לפני שנתיים עמדה על סף פשיטת רגל עד שנרכשה והפכה ל-KGM חייבת לעשות מה שהיא יכולה כדי לחזור להיות רלוונטית. ורכב 7 מושבים במחיר של 215 אלף שקלים, זה מאוד רלוונטי.

KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
מביא מימדים ורושם מקטגוריות גבוהות בהרבה ממתחריו למחיר/קינן כהן

עיצוב: שני דברים צריכים להיאמר כאן. הראשון הוא שהרקסטון הוא כנראה המוצר הפחות מקטב מבחינת עיצוב חיצוני שהוציאה היצרנית הזו בעלת הנטייה לעיצובים, איך נאמר, מאתגרים אסטטית. השני הוא הגודל שלו, עם מימדים שטכנית משייכים אותו לקטגוריה של קיה סורנטו ודומיו וגם שם הוא נחשב למגודל יחסית, הרקסטון לא רק בולט משמעותית מעל המתחרים הקרובים אליו במחירו, אלא בולט נקודה. הוא גבוה מאוד, עם חזית זקופה, בתי גלגלים תפוחים, מרווח גחון של רכב שטח אמיתי (22.4 ס"מ) ועוד נחזור לזה. במילים אחרות, אני יכול לראות ראשים מסתובבים בחנייה של העבודה כאשר מישהו יגיע עם זה במקום המיצובישי אאוטלנדר שהיה לו עד עכשיו, "הו שלום, מי זה נהייה סמנכ"ל פתאום...".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
איכות החומרים לא מתעלה, והגיל ניכר, אבל שילובי הגוונים וריפודי העור מעניקים נופך יוקרתי/קינן כהן

תא נוסעים: תא הנוסעים מסתיר באופן די טוב את העובדה שהרקסטון במקורו רכב לא צעיר בכלל, שהוצג ב-2017. אבל מראה ענייני, בלי יותר מדי התחכמויות גורמים לו להיראות בסדר גם אחרי לא מעט זמן. ברכב המבחן יש שילוב גוונים של חום כהה, שחור וקרם, פה ושם כמה פאנלים מפלסטיק במראה מתכתי.

למי שלא יורד לדקויות הפלסטיקה, ברמת הרושם אפשר לומר שהוא לא נופל במראה שלו מזה של המתחרים. הנדסת אנוש זה כבר סיפור אחר. ניתוק בקרות טורדניות, רק מהתפריט בלוח המחוונים, חלקן הגדול רק בעמידה. אין כפתור פיזי לשליטה על עוצמת השמע ואפשר לעשות זאת רק מההגה או במשיכה כלפי מטה של תפריט במסך המולטימדיה. לפחות מערכת הכפתורים של בקרת האקלים נשארה בנפרד, אבל כשנוגעים בה, היא מופיעה גם על המסך, עם אותן פונקציות בדיוק, למה?!

מעבר לזה, תנוחת הנהיגה גבוהה, גבוהה מאוד. אתם תשבו גבוה יותר בחצי ראש עד ראש שלם מגדודי הקרוסאוברים מסביב. המושבים נדיבים ונוחים מלפנים, נדיבים וקצת פחות נוחים בשורה השנייה וגם מושבי השורה השלישית שלרוב בקטגוריה הזו יאכלסו ילדים קטנים, לא מפונקים או לא מאוד אהובים, יוכלו להושיב פה בני נוער או מבוגר קומפקטי.

KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
מרווח מצוין בשורת המושבים השנייה/קינן כהן

תא מטען: כמו כל קרוסאובר 7 מושבים, גם אם הוא מתאמץ מאוד, בסופו של דבר מושבים 6 ו-7 יבואו על חשבון תא המטען. אלא שבמקרה שלו זה פחות גרוע מאשר אצל המתחרים, גם כאשר כל המושבים בשימוש הוא מותיר 240 ליטרים לדברים החשובים, את השאר תעמיסו לגגון. כמו בכל רקסטון, גם אותו לא ציידו בגלגל חלופי, לא מלא ולא קטן.

אבזור: בגרסת ה-2X4 הרקסטון מגיע ברמת גימור אחת. היא כוללת בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג גם לשורה השנייה וגם לשלישית עם שליטה נפרדת. לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ', מסך המולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אנדרואיד ואפל, יש מפתח חכם, ריפודי עוד, שליטה על ההילוכים מההגה ועוד. לעומת המתחרים שלו וגרסאות האבזור שלהם הוא לא מחסיר איזה רכיב קריטי. גם שניים שהייתי חושב עליהם כמשפרי איכות חיים כמו כיוון חשמלי למושב הנהג ודלת תא מטען חשמלית - הם בהחלט משהו שאפשר להסתדר בלעדיו.

אבזור הבטיחות המתקדמת כולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקראת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורי מהירות (מאוד קפדנית וקולנית).

KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
המימדים שלו מביאים גם למרווח טוב בשורת המושבים השלישית שזוכה ליציאות מיזוג/קינן כהן

ביצועים: בחזית הרקסטון מנוע דיזל 2.2 ליטרים בהספק 202 כ"ס ו-45 קג"מ. זה מנוע "בריא" עם יכולת מפתיעה להזיז את הכלי הארוך (4.85 מטר) ובעיקר והכבד (משקל עצמי של 2 טונות) בצורה בהחלט נעימה לתפקוד יומיומי. נכון שבעולם של מכוניות חשמליות ומנועי בנזין טורבו 11 שניות ל-100 קמ"ש הן לא בדיוק נתון מסחרר - אבל בפועל, לא תרגישו מחסור בכוח ובכל מקרה המומנט המצוין שלו והעבודה עם תיבת הילוכים אוטומטית רגילה ועם 8 הילוכים מביאה לכך שיש תמיד מספיק כוח זמין. ואגב, לכל מי שמזדעק מטרטור הדיזל, אפשר להירגע, הוא אמנם נוכח מבחוץ, אבל ברגע שסגרתם את הדלת קשה מאוד לשמוע אותו.

צריכת דלק: בסיום ימי המבחן התייצבה צריכת הדלק המשולבת ובתנאי עולם אמיתי על 11.5 ק"מ לליטר, בסך הכל סביר לרכב במימדים שלו, ולא רחוק מהצריכה של מנועי הבנזין. כמו מנועי דיזל מודרניים אחרים - גם הוא דורש שימוש בנוזל אוריאה אותו יש להוסיף כל כ-10,000 ק"מ ובכל מקרה ישנו חיווי בלוח המחוונים לכך.

KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
גם בשימוש בכל המושבים נותרים עם נפח נאה לקטגוריה של 240 ליטרים/קינן כהן

נוחות והתנהגות: בתור רכב שנולד לשמש בשטח, הרקסטון עושה שימוש בשלדת סולם קשיחה והיא זו שפוגשת את השברים הקטנים באספלט ומעבירה אותם למרכב. כאשר הוא אינו עמוס הוא נוקשה על שיבושים ורק על אספלט סלול היטב מציע את היתרונות של בידוד רעשים מוצלח. אם השימוש הקבוע שלכם כולל אתגרי תמרון עירוניים ומציאת חנייה, קחו בחשבון את המימדים שלו.

התנהגות כביש מעולם לא הייתה הצד החזק של כלים גדולים וכבדים והרקסטון אכן אינו בלרינה קלילה בשינויי כיוון. יחד עם זאת ובאופן מפתיע מאוד, התנהגות הכביש בטוחה, צפויה, אתם תשמעו את הצמיגים הרבה לפני הקרבה למגבלות האחיזה. לסידור ההיסטורי של הנעה אחורית יש יתרון בקבלת היגוי מדויק בשל העובדה שהגלגלים הקדמיים לא עסוקים בהורדת הכוח במקביל לשינויי הכיוון.

KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
למרות מרווח גחון מרשים מעולמות רכבי השטח, אל תיכנסו איתו ליותר משבילים/קינן כהן

השורה התחתונה

סאנגיונג שהפכה ל-KGM נמצאת בשוק הישראלי כבר כ-30 שנים. כעת עם הרקסטון (ובקרוב מאוד עם דגם נוסף - טורס), בפעם הראשונה היא נמצאת בפוזיציה שמאפשרת לה להיות תחרותית באחת הקטגוריות החמות של השוק המקומי.

רקסטון עצמו מציע נוכחות ורושם, מימדים נדיבים, רשימת אבזור נאה, ביצועים טובים והתנהגות כביש מוצלחת. בסך הכל, למרות ביקורת על הנדסת האנוש ונוחות הנסיעה על שיבושים קטנים, מדובר ברכב מוצלח מאוד בבסיסו.

במחיר של 215 אלף שקל הוא מכוון בדיוק ללב הקטגוריה של קרוסאוברים 7 מושבים פופולריים ויכול להציע חלופה אטרקטיבית מאוד. אנחנו לא נוכל לבוא בטענות ללקוח הפרטי שיתלבט אם לבחור להשקיע את הסכום הזה במותג לא מוכר, מצד שני, ראינו רבבות מהם עושים את זה במותגים סיניים שאת שמם לא ידעו להגות לפני חצי שנה. כך או כך המפתח לחדירה שלו לשוק המקומי תעבור בציי הרכב, שם אלו בעיקר יכולות היבואנית לשכנע את החברות לתת בו אמון ופחות תכונות המוצר עצמו שיקבעו את גורלו בשוק המקומי.

KGM רקסטון 2X4. קינן כהן
לראשונה מזה שנים, היצרנית הזו נמצאת בנקודה תחרותית מאוד/קינן כהן

על הצד הטכני: KGM רקסטון 2X4

מנוע, הנעה: טורבו דיזל, 2,157 סמ"ק, אחורית
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 45/202
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מ'):
4.85
רוחב (מ'): 1.96
גובה (מ'): 1.83
בסיס גלגלים (ס"מ): 286
תא מטען (ליטרים): 240 (7 מושבים), 1,806 (5 מושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
11
מהירות מירבית (קמ"ש): 184
צריכת דלק (מבחן): 11.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (יצרן): 12.3 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים

זיהום אוויר:
קבוצה 15 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully