וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה סנדרו סטפווי: הקרוסאובר הכי זול בארץ במבחן ראשון

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 8:43

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: הדור הנוכחי של דאצ'יה סנדרו סטפווי הגיע לישראל, הציפייה הייתה להתקדמות ניכרת בכל תחום לצד שמירה על מחיר בר השגה. במי מהם הוא מצליח לעמוד?

מבחן דרך: דאצ'יה סנדרו סטפווי/קינן כהן

מחיר (בסיס/מבחן): 126.4/120 אלף שקל
מתחרות: סיאט ארונה, יונדאי וניו, קיה סטוניק
אהבנו: יכולות שבילים, מרווח, נוחות בעיר
לא אהבנו: איכות חומרים, בידוד רעשים, התנהגות, בטיחות
ציון: 7/10

מה ההבדל בין אומלט לחביתה במסעדות? זו לא ההקצפה, התוספות, ההשקעה, אפילו לא ההגשה, בסוף בסוף, ההבדל בין אומלט לחביתה הוא 25-30 שקל. ואת העניין הזה הבינו כבר מזמן יצרניות הרכב, כי למה להן להתעסק במכירת מכונית יומיומית ושגרתית כמו סופר מיני, כאשר אפשר לבזוק עליה קצת אבקת קסמים, לצייד אותה בעוד כמה ס"מ לגובה, קשתות גלגלים שחורות וקשוחות, עיטורי פלסטיק דמויי מגינים ואיזה גגון - והנה, החביתה שלנו הפכה לאומלט, תג המחיר בהתאם. את הטריק הזה לא המציאה דאצ'יה עם הסנדרו סטפווי, עשו את זה לפניה, עושות את זה לצידה ויעשו את זה בעתיד הנראה לעין כמעט כל היצרניות.

כך שכמו בדור הקודם שלה, מכונית הסופר-מיני של דאצ'יה שהיא כיום המכונית הכי נמכרת באירופה, מציעה גם גרסה מוגבהת מרכב, קשוחת הופעה ויקרה יותר בשם סטפווי. השאלה היא האם בדור הנוכחי שלה, היא תמשיך להציע את התמהיל המסורתי של דאצ'יה, שילוב של שימושיות ומחיר משכנע.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
מבוסס על סופר מיני, אבל מאופר היטב כדי לטשטש את זה/קינן כהן

עיצוב: הסנדרו סטפווי מציית באדיקות לכל כללי הפרוטוקול לעיצוב גרסת קרוסאובר למיני. הגבהה, חישוקים מושחרים, "מיגון" בדמות פלסטיק בגוון מתכתי, קשתות בתי גלגלים בשחור, גגון אגרסיבי. בחום-ברונזה של מכונית המבחן שמוסיף להופעה הזו אפשר בהחלט להגיד שהיא מעבירה את המסר הנכון. אפילו מדבקות הצד על הדלת שבהן קוארדינטות של מחוז ארג'ש במרכז רומניה (לא מסוגל לראות קוארדינטות בלי לבדוק, הרגלים רעים מהצבא), ובו מעבר הרים וכביש שלפחות לפי גוגל מפות נראה מפתה מאוד.

תא נוסעים: גם בתא הנוסעים נשמרת הגישה הפונקציונלית. בלי התחכמויות, בלי כל מיני קונצים שמסבכים את החיים. העיצוב נאה, אבל איכות החומרים רחוקה מלהרשים. הפלסטיקה פשוטה מאוד וחלולה. המושבים עצמם נוחים גם אחרי לא מעט קילומטרים. תנוחת הנהיגה גבוהה כנהוג בעדה שלו. הנדסת האנוש מעולם לא הייתה הצד החזק בדאצ'יה, היא לא השתנתה. לחיוב - הפעלת בקרת האקלים פשוטה, עם חוגות גדולות מאוד, לשלילה, אין שליטה פיזית על עוצמת השמע שלא מההגה, המסך הגיב בשיהוי קל ללחיצה לפעמים, שקע ה-USB הבודד נמצא בחלקו העליון של הדשבורד, זה היה נוח בעידן שבו הנחנו שם טלפונים, או הצמדנו אותם לשמשה, כיום עם שיקוף הנייד במסך, זה כבר מיותר ודי מסרבל. שני מחזיקי הכוסות נמצאים מתחת למשענת היד ולא נגישים במיוחד.
כמו המרווח מלפנים, כם המושבים האחוריים מציעים סביבת מחיה נעימה בסך הכל, עם מקום מכובד לרגלים גם כאשר מדובר במבוגר, למעט שוב אותה פלסטיקה זולה מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
איכות החומרים לא מתעלה, אהבנו את חוגות בקרת האקלים, לא את היעדר כפתור פיזי לעוצמת השמע/קינן כהן

תא מטען: עם נפח רשמי של 328 ליטרים, תא המטען של הסנדרו סטפווי הוא יפה ביחס לסופר מיני, אבל אינו מהגדולים בקטגוריה שלו, המבנה העמוק שלו וסף ההטענה הגבוה מצריכים הנפה של ציוד לגובה. במסגרת החיסכון הכללי פוגשים פה כמה דברים לא שגרתיים - ערכת כלי נהג חשופה המוצמדת לדופן התא, מפתן התא הוא מתכת חשופה, בלי מיגון הפלסטיק המקובל ומתכון לשפשוף וקילוף הצבע. שמחנו מאוד למצוא גלגל חלופי, פה לא חסכו וזה חשוב.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
תכנון טוב מביא למרווח מפתיע למרות בסיס גלגלים צנוע/קינן כהן

אבזור: תועפות אבזור מעולם לא היו הפיתיון ללקוחות היצרנית הזו, יש מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים וזהו פחות או יותר מבחינת אבזור נוחות בתא הנוסעים. יצוין כי ישנן תוספות אופציונליות כמו במכונית המבחן שכוללת מצלמת רוורס, מערכת התרעה לזיהוי רכב ב"שטח מת", מגיני דלתות חיצוניים, שטיחוני גומי, מרימי שמשות ועוד במחיר של 6,384 שקלים.

אבזור בטיחות: מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות. התרעת רכב ב"שטח מת" כאמור ניתנת להוספה בהתקנה מקומית. במבחן הריסוק האירופי קיבלה המכונית שני כוכבים מתוך חמישה.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
הנפח סביר לקטגוריה, יש אפילו גלגל חלופי, גימור המתכת החשוף הרשים פחות/קינן כהן

ביצועים: על ההנעה, יש מנוע 3 צילינדרים, עם טורבו בנפח 1.0 ליטר המספק 91 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ. הכוח עובר דרך תיבת הילוכים רציפה וההנעה היא קדמית. ואם זה לא נשמע לכם הרבה, אתם צודקים. המנוע עצמו לא מעודן במיוחד, הרעד האופייני למנועי שלושה צילינדרים לא משוכך היטב ועובר למרכב בעמידה. כל עוד ההתנהלות היא איטית ומתונה, כמו בעיר הוא בסדר, אבל כשצריך לצאת החוצה מגלים שהוא "רזה" ותיבת ההילוכים שמזדרזת להעלות סל"ד ולנסות לדרבן את הסוסים שלו רק מעצימה את הרעש הכללי.

צריכת דלק: תוך הסתייגות מכך שקיבלנו מכונית עם כמה מאות קילומטרים בלבד, צריכת הדלק הייתה סבירה, לא יותר: 14.8 ק"מ לליטר, לא רחוק מנתון היצרן של 15.8 קמ"ל, אבל לא מתבלט.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
לא תתבלבל גם משבילים מתונים בזכות מרווח גחון טוב מאוד/קינן כהן

נוחות והתנהגות: הסטפווי תרגיש בבית בעיר לא רק מבחינת הביצועים, אלא גם בתחום הנוחות. על שברים קטנים קצת קשה לה, הרעד במרכב עובר כאשר עולים על כביש שבור או סדוק. היא מתמודדת עם מהמורות בצורה טובה במהירות איטית טוב יותר מאשר מחוץ לעיר. בעיר אפשר גם לנצל את המימדים הקומפקטיים יחסית שלה, ההגה הקל והתצפית הטובה החוצה. מחוץ לעיר לא נעים לה ולא נעים לנוסעים בה. המנוע כאמור קולני, בידוד הרעשים לא מוצלח ומעל מהירות של 90-100 קמ"ש גם מסילות הגג מתחילות לנגן.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
עונד כל קישוט אופנתי שאפשר לבקש/קינן כהן

לא הגענו עם ציפיות יוצאות דופן להתנהגות הכביש והיא אכן לא הפתיעה. כל עוד שומרים על קצב מתון, לא תהייה שום בעיה. כאשר מגזימים היא מרגיעה מהר מאוד את העניינים עם תנועות מוחשיות על הבולמים, קופצנות ואם תפגשו מהמורה במהלך עיקול מהיר מדי, זה כבר ילמד אתכם לקח.

אנחנו כן נצביע שבבדיקה שכללה תמרון של בלימה במהירות גבוהה וחמיקה, לא הייתה תחושת יציבות משרת ביטחון מהרכב. מכיוון שמדובר בקרוסאובר בעל מרווח גחון נאה של 20 ס"מ, הרשיתי לעצמי לרדת לשבילים קלים, שם ציפתה הפתעה רבתי. המתלים עושים עבודה לא רעה בכלל בהתמודדות עם השיבושים, המנוע שמרגיש בנוח בסל"ד הנמוך מוריד את הכוח ביעילות והמשקל הקל מאפשר לה לשמור על מומנטום ולהתקדם בנחישות גם כאשר הגזמתי לגמרי.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
מראה מודרני בהרבה מהדור היוצא, היא רוצה שתרצו לקנות אותה, לא רק חלופה זולה/קינן כהן

השורה התחתונה

סנדרו סטפווי היא סיפור פשוט, תרתי משמע. אין פה יותר מדי תחכום או התחכמות. יש פה מכונית פשוטה, עם מראה חביב ואפילו נאה, תא נוסעים פשוט חומרים ובסיסי, אבזור שמכיל את מה שחייבים, אך עם פער בתחום הבטיחות. יחידת ההנעה חלשה לשימוש בין עירוני, צריכת הדלק לא מרשימה ובכלל היא תעדיף לחיות בעיר. מי שיצא איתה משם ימצא בונוס חביב מאוד בשבילים קלים.

עד כה, יכולנו גם לתאר את הדור הקודם של הסנדרו סטפווי. אבל עם תג מחיר של 120 אלף שקלים, הוא פשוט קרוב מדי למתחרים מצוינים כמו קיה סטוניק, סיאט ארונה, ויונדאי וניו במחירים של בין 127 ל-130 אלף שקלים, בפער כזה, הוא כבר לא העסקה המפתה שמאפשרת להתעלם מהחסרונות שלו.

מבחן: דאצ'יה סנדרו סטפווי. קינן כהן
צעד גדול מאוד ברמת המוצר, אבל המחיר בהתאם/קינן כהן

על הצד הטכני: דאצ'יה סנדרו סטפווי

מנוע, הנעה: טורבו, 3 צילינדרים
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 14.5/91
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

מידות:
אורך (מ'):
4.1
רוחב (מ'): 1.85
גובה (מ'): 1.53
בסיס גלגלים (מ'): 2.60
תא מטען (ליטרים): 328
משקל: 1,193 ק"ג
צמיגים: 205/60R16

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
14.2
מהירות מירבית (קמ"ש): 163
צריכת דלק (יצרן): 15.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 14.8 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 2/5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות

זיהום אוויר:
קבוצה 13 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully