וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנטזים על לנד קרוזר? קחו אחד ב-1,000 שקל

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 8:31

שירות הרכב השיתופי של יוניון מוביליטי, טויוטה SHARE, מוסיף לנד קרוזר למבחר רכבי ההשכרה לטווח קצר. למי זה יכול להתאים ומה התנאים?

טויוטה SHARE. טויוטה SHARE,
אין צורך במנוי, הזמנת כלי הרכב נעשית באפליקציה/טויוטה SHARE

למי שלא חווה את חווית הבעלות על רכב שטח, קצת קשה להסביר את הסתירה המובנית בין תחושת החופש עם האפשרות לחתוך הרחק מההמון, במדבר או בצפון, למצוא פינה שקטה לפרוס בה שמיכה ולעצור את הדהרה של החיים. מצד שני, די פשוט להסביר כמה חווית הבעלות הזו עולה. הרכב עצמו יקר, צריך למגן אותו, הצמיגים יקרים, צריכת הדלק לא מזהירה, המכלולים חסונים, אבל כשצריך להחליף, כדאי שגם חשבון הבנק יהיה כזה. גנבים נוטים לחמוד אותם יותר מאשר כלי רכב רגילים ועוד.

אז רכב שטח בעד או לא, יהיה דיון שנוכל לקיים בפעם אחרת וגם אז לא להסכים. אבל למי שרוצה לקבל קצה מושג של החוויה הזו, יש הזדמנות לעשות את זה. "יוניון מוביליטי" מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה מוסיפה לצי כלי הרכב שלה שכולל אייגו X, יאריס, יאריס קרוס וקורולה גם את הלנד קרוזר במרכב 3 דלתות להשכרה קצרת טווח.

בעבר, היו עוד חברות השכרה שאפשרו לשכור רכבי שטח, כולל באדג'ט שאי שם בשלהי שנות ה-80 החזיקה צי קטן של סוזוקי סמוראי פתוחים וסגורים. אולם הניסיון שכלל נזקים לא מבוטלים שנגרמו מנהיגה אגרסיבית, חילוצים של נהגים שרמת האגו שלהם הייתה גבוהה מיכולות השטח של הרכב ועוד, הורידו אותן מהאירוע. כיום, רק קומץ חברות קטנות יחסית מציעות כלי רכב המאפשרים כניסה לשטח, הרוב המוחלט הוא פשוט טנדרים. מה שמשאיר ללא מענה את מי שמעוניינם באפשרות לצאת טיולי שטח אחת לכמה זמן, אבל לא להחזיק רכב שטח רציני כל השנה רק עבור 3-4 טיולים רציניים או תיירים שמעוניינים לטייל בשטח לפרקי זמן קצרים, עובדים שנדרשים להגיע באופן נקודתי לאתר עבודות בשטח למשל ועוד.

טויוטה SHARE. טויוטה SHARE,
הגרסה הקצרה פחות שימושית, אבל הארוכה אזלה וזו עשויה לפנות לקהל צעיר יותר/טויוטה SHARE

הפתרון של יוניון מוביליטי נמצא בדמות הצעת טויוטה לנד קרוזר קצר להשכרה יומית או קצרת טווח בשירות הנסיעות השיתופיות שלה. השירות שזמין כרגע באתר יחיד - נתניה, פועל כמו שאר שירותי הרכב השיתופי של טויוטה SHARE, ללא צורך במנוי, אלא עם שימוש באפליקציה. המחיר - 1,000 שקל ליום.

בשיחת טלפון מסביר דור פיקל, מנכ"ל יוניון מוביליטי כיצד הם מתכוונים להתמודד עם האתגר של השכרת רכב שטח למר ישראלי, כן, גם אם מדובר בלנד קרוזר רב יכולת, גם אם במקרה שלו הוא ממוגן בגחון שלו. "עם המון לקוחות לנד קרוזר במגזר הפרטי ובזרוע הליסינג שלנו, יש לנו כבר היכרות טובה מאוד עם הרכב, מתי נעשה בו שימוש סביר וגם יכולת לעקוב אחרי הרכב ומה קורה לו. וכן, המחיר הזה משקף גם את הצורך להגן עלינו במקרה של נזקים".

טויוטה SHARE. טויוטה SHARE,
כרגע במיקום אחד בלבד בנתניה/טויוטה SHARE

ונזקים הם פוטנציאל שאכן קיים במקרה של רכב שנועד לנסיעה בשטח, למרות שהרבה פעמים זה לא נראה כך. ועדיין, מלבד המגבלות המקובלות שלפיהן הנהג חייב להיות מעל גיל 18 ובעל רישיון נהיגה בוותק של יותר משנתיים, השכירות עצמה כוללת ביטול השתתפות עצמית - אבל זה במקרה של תאונה בלבד.

החברה לא מגדירה סוגי שטח אליהם מותר או אסור לרדת עם הכלי, אבל מקרים בהם נגרמים נזקים בשל שימוש רשלני למשל מוחרגים ושם הטיפול יהיה בדומה למה שנהוג במקרה של פוליסת ביטוח רגילה, כלומר, יכוסה רק שימוש התואם את יכולות הרכב. בכל הקשור לחילוץ, עדיין לא מוגדרים שירותים ייעודיים למקרים כאלו, אבל ישנו מוקד סיוע שזמין למשתמשים, כמה זה יעזור למשוך אותו משקיעה בחולות הנגב, לא ברור.

גם השימוש דווקא בגרסה הקצרה מעלה תמיהה, למרות עדיפות בשטח עם זווית בטן וזנב טובה יותר, זה המרכב הפחות מתאים להעמסת טיולים משפחתיים. "השימוש בלנד קרוזר הקצר הוא לא אידיאלי לכולם", אומר פיקל, "אבל כאשר החלטנו להכניס אותם לצי, מלאי הלנד קרוזרים הארוכים נגמר (הדגם הנוכחי בתהליך החלפה - ק.כ). בנוסף, הקצר פונה לקהל נוסף, צעיר שרוצה רכב לטיול שטח אבל לא זקוק לגודל, הוא פחות מתעסק בשימושיות הכוללת ויותר ביכולות וכן, גם בתדמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully