וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו ב-MG3 ההיברידית: נכנסת למגרש של הגדולים

יתיר דוידוביץ'

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 10:20

הסופר מיני החדשה שמה על הכוונת מטרה איכותית כמו טויוטה יאריס ההיברידית, וגם דגמי בנזין מתחרים. האם גם הקטגוריה הזאת הולכת לעבור מהפכה סינית?

MG3. רונן טופלברג,
סוף סוף סופר מיני היברידית מלבד היאריס והונדה ג'אז שמחירה המריא לאזורים מופרכים/רונן טופלברג

מחיר: 127-129 אלף שקל
מתחרות: טויוטה יאריס, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה
אהבנו: יחידת הנעה, אבזור, התנהגות כביש
לא אהבנו: בידוד רעשים, איכות הרכבה, מרווח מאחור ובתא המטען
ציון: 8/10

הניסיונות של המכוניות הסיניות לפרוץ למערב, ובכלל זה ישראל, לא נחלו הצלחה גדולה. המהפכה החשמלית שינתה את הסיפור כולו. פתאום מכוניות סיניות התקבלו בברכה והלקוחות הישראלים והאירופאים המקובעים והחשדניים לפתע התרצו.

המכונית הנמכרת בישראל כיום היא חשמלית סינית, BYD אטו 3, ומכוניות סיניות תופסות נתח ניכר ממכירות הרכב, קצת מעל 25%. אבל רובן חשמליות וכמעט כל השאר בעלות יחידות משולבות, פלאג-אין הייבריד.

MG3 היא סנונית סינית בקטגוריית המכוניות ההיברידיות. בחו"ל קטגוריית הסופר-מיני'ס ההיברידיות היא קטגוריה קטנה אך איכותית עם מכוניות כמו טויוטה יאריס, אחותה התאומה מאזדה 2, רנו קליאו, הונדה ג'אז ומכוניות היברידיות מתונות כמו פיג'ו 208 ואופל קורסה.

בארץ לעומת זאת מאזדה 2 נמכרת בגרסתה הישנה והשאר לא מיובאות מפאת מחירן הגבוה. כך, טויוטה יאריס היא ההיברידית היחידה בה יש להתחרות. אם נהיה כנים העובדה שהיאריס היא ההיברידית היחידה לא אומר שהתחרות קלה. המכונית הזאת מגדירה את הקטגוריה הלכה למעשה. לכן מכוונת MG3 גם ללקוחות סוזוקי סוויפט ההיברידית המתונה, וגם לצד הסופר מיני בנזין הפופולריות, מאזדה 2 וסיאט איביזה (ותאומתה סקודה פאביה). יונדאי i20, סופר מיני פופולרית, לא מיובאת מאז הטלת האמברגו הטורקי באפריל.

MG3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
החזית קצת בולבוסית, אבל העיצוב מעניין/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

עיצוב וגימור: עיצוב הוא עניין סובייקטיבי אבל גם אם נתאמץ לא נוכל להגיד על ה-MG שהיא מכונית מרהיבה. היא נראית לא רע, עם חזית קצת בולבוסית, לצד גריל עם קווים יכולים להתפרש כקצת ספורטיביים. מהצד יש לה המון קווים שיוצרים הרבה רעש בעין. יש מי שיאהב את זה ויש מי שפחות. האחוריים מזכירים הרבה מכוניות אחרות ולא יבלטו או יזוהו מיד כ-MG.

מבפנים הסיפור שונה לגמרי. אנחנו זכינו בגרסה עם שילוב צבעים - שחור ולבן. התא מרגיש צעיר ורענן, באמצע הדשבורד יש מדף אלגנטי עליו ממוקמים מסך המולטימדיה (10.25 אינץ') ולוח המחוונים הדיגיטלי (7 אינץ'). אפילו הריפודים של המושבים מרגישים מיוחדים ויוקרתיים למראה ביחס למקובל בקטגוריה.
בסעיף איכות החומרים וההרכבה ה-MG מרשימה פחות. הפלסטיקים פשוטים ומחוספסים, ועומדים בניגוד ישיר לעיצוב המבטיח. גם איכות ההרכבה כלל לא מרשימה בדגש על הקונסולה שבין המושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
MG3. רונן טופלברג,
סביבת נהג מודרנית ומאובזרת, אבל איכות החומרים לא מצטיינת/רונן טופלברג

מרווח, אבזור והנדסת אנוש: ה-MG היא לא מכונית קטנה. שימו לב לממדים ביחס למכוניות אחרות בקטגוריה בסוגריים (יאריס, i20, קליאו). אורך: 4.11 מטר (3.94, 4.08, 4.05), רוחב: 1.80 מטר (1.75, 1.78, 1.73), גובה: 1.50 מטר (1.50, 1.45, 1.43). בסיס הגלגלים לעומת זאת דומה מאוד לכל האחרות, עם 257 ס"מ.

אז הממדים גדולים יחסית. ביחס לנתונים המרווח בפנים לא יוצא דופן אך טוב בהחלט. מבוגר בגובה ממוצע יוכל לשבת מאחורי מבוגר בגובה דומה. מרווח הרגליים מאחור טוב. המרווח לראש פחות מוצלח ואם תשעינו את הראש על המשענת תרגישו את הגג מגרד בפדחת.

MG3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
מרווח טוב מאחור, מלבד לראשי הנוסעים/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

המושב האחורי מציע בנוסף פתחי מיזוג לא סטנדרטיים בכלל בקטגוריה הזו, יציאת USB אחת, חלונות גדולים ובעיקר את אותו שילוב צבעים צעיר ורענן שפגשנו מלפנים. תא המטען ניצב על הצד הקטן בקטגוריה (293 ליטר), מעט יותר גדול מהיאריס וקטן משמעותית ביחס לאיביזה וקליאו.

בואו נחזור קדימה. מושב הנהג מציע תנוחת ישיבה שתהיה נהדרת לרוב הנהגים והנהגות. אפילו במצבו הנמוך ביותר הוא די גבוה ועם ראות נהדרת קדימה בזכות הדשבורד הנמוך ורווח בין קורות הצד והמראות. שתי נקודות לחובת מושב הנהג הם הגה שלא מתכוונן לעומק ומכתיב ישיבה מעט קרובה מהרצוי וחלון אחורי קטן. האחרון לא מפריע במיוחד כי מצלמות היקפיות עם פונקציית 360° מעלות הופכות את החנייה לעניין של מה בכך.

MG3. רונן טופלברג,
בניגוד ליצרנים אחרים, ב-MG מבינים שגם סופר מיני כבר צריכה יציאת מזגן למושב האחורי/רונן טופלברג

אם כבר מדברים על אבזור באמת שלא חסר פה כלום. יש מסך מולטימדיה גדול, חיבורים לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חימום למושבים ולהגה, אפליקציה ייעודית לשליטה בשלל פונקציות וחלון שמש אותו ניתן להוסיף לגרסה המאובזרת יותר. בסעיף מערכות הבטיחות הרשימה מלאה אבל נרחיב עליה בהמשך.

הנדסת האנוש לא טובה אבל לא רעה, ככה היא באמצע. יש כפתורים פיזיים שמסייעים לבצע חלק מהפעולות במהירות, ועדיין, כמו מכוניות סיניות רבות יש הרבה תפריטי משנה וגלילות שצריך לעבור כדי להגיע לפונקציה הנבחרת. לפעולות החשובות, למעט כיוון המזגן, אפשר בדרך כלל להגיע בלחיצה אחת או מההגה.

MG3. רונן טופלברג,
הביצועים זריזים מאוד, אבל השילוב בין המנוע החשמלי לבנזין אינו תמיד חלק/רונן טופלברג

מנוע וביצועים: סוף סוף הגענו לסעיף החשוב ביותר - יחידת ההנעה. ופה מחכה הפתעה משולבת. הסידור פה לא דומה לסידור הסטנדרטי יחסית של היאריס. ל-MG3 מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (נחסוך פירוט טכני ונגיד שזה חוסך בדלק). ההספק עומד על 102 כ"ס וההספק של המנוע החשמלי עומד על 136 כוחות סוס. שילוב המנועים מביא, על הנייר, להספק חזק במיוחד - 194 כוחות סוס. לאלו מצטרפת סוללה חשמלית גדולה ביחס למכוניות היברידיות (1.83 קוט"ש).

למנוע משודכת תיבת הילוכים בעלת 3 הילוכים בלבד. למה? כי רוב הזמן המנוע משמש כגנרטור שטוען חשמל בסוללה ורק במצבים מסוימים הוא מתחבר ישירות לגלגלים ומניע אותם.

האופן שבו זה פועל על הכביש הוא מרתק ומוכיח שמה שקורה על הנייר ומה שקורה בפועל יכול להיות זהה או רחוק כמזרח ממערב, הכל תלוי בסיטואציה. בנסיעה רגילה ה-MG הקטנה מרגישה חזקה מאוד. היא יוצאת מהמקום בזריזות ששמורה למכוניות חשמליות אבל ממשיכה בשילוב המנועים לטפס בחדווה גם למהירות תלת ספרתית. הניצול של המנוע החשמלי טוב מאוד במרבית הזמן והנסיעה בעיר תעשה בעיקר בהתבסס על ההוא שאוהב אלקטרונים, בשקט ובחיסכון.

השילוב בין המנועים לא הכי חלק ולעיתים מנוע הבנזין משתלב באופן מעט גס או שהוא מטפס לטורים גבוהים, ורועשים, כדי למלא את הסוללה בקצב מספק. קשה למצוא הרבה מקומות בהם שני המנועים פועלים יחד כדי להביא את מלוא 194 הסוסים לידי ביטוי אבל יש הרבה מקומות בו אחד המנועים קצת מתקשה.

הדוגמא הטובה ביותר הן העליות לירושלים. בעליה הארוכה משער הגיא לשורש הסוללה מתרוקנת, ומנוע הבנזין, על 102 סוסיו הצנומים, לא מצליח גם לסחוב את הרכב בעליה וגם לטעון את הסוללה כדי שהיא תזין מספיק אנרגיה למנוע החשמלי, גם במצב ספורט. תמשיכו עוד כמה קילומטרים ובירידה לעבר עין חמד הסוללה נטענת. חשוב לציין, למרות שזאת מכונית היברידית יש פה מערכת אחזור אנרגיה כמו במכונית חשמלית עם מצבים שונים כך שניתן לטעון את הסוללה מהר יחסית. עם סוללה טעונה תגיעו לקסטל ופתאום המכונית שהתקשתה לטפס בעלייה תזנק למעלה בהתלהבות של עגל ולא תתקשה להשאיר את התנועה המזדחלת מאחור.

הדואליות הזאת נכונה גם לצריכת הדלק והאנרגיה. בעיר שם המנוע החשמלי בא לידי ביטוי בצורה אופטימלית צריכת הדלק נמוכה מאוד. בנסיעה שלנו שכלל הרבה פקקים ותנועה פרברית איטית של אחר הצהרים המכונית העמידה נתון מרשים של 20 ק"מ לליטר. בנסיעה בין עירונית מהירה צריכת הדלק ירדה מעט וסיכום היא עמדה על כ-18 ק"מ לליטר. הנתונים יהיו נפלאים למי שנוסע הרבה בעיר אך מי שנוסע במתינות נסיעות בין עירוניות ארוכות לא יתרשם במיוחד.

MG3. רונן טופלברג,
בידוד הרעשים טעון שיפור/רונן טופלברג

נוחות נסיעה: המכונית הקטנה משדרת בגרות מפתיעה בכביש בין עירוני עם איזון נכון בין ספיגת מהמורות לשליטה על המרכב. היא לא רכה מדי, היא סופגת את כל הטוב שכבישים בין עירוניים זורקים עליה מבלי להתרסק מצד אחד אבל מבלי להעלים את התנועה לגמרי. הנוסעים ידעו שה-MG פגשה בור או פס חיבור בכביש, אבל זה לא יהפוך למשהו מטריד. יכולת הספיגה בעיר מעט פחות טובה. המכונית הקטנה מרגישה מעט נוקשה וזזה לא מעט על המתלים כשהיא פוגשת רצפים של מהמורות. בסך הכל המתלים סופגים היטב את רוב השברים ופסי ההאטה אבל מהמורות קשות או רצף מהמורות יכול להזיז אותה יותר ממה שצריך.

נסיעה בין עירונית נפגמת מסיבה אחרת. בידוד הרעשים. פה בהחלט אפשר להרגיש בחיסכון הנדרש ממכוניות בקטגוריה. כבר בסביבות 90 קמ"ש אפשר לשמוע רעשי כביש ברורים ורעשי רוח מסוימים. כשהמנוע נקרא לדגל גם הוא נשמע היטב ובתוך העיר מצטרפים לחגיגה רעשי מתלים מסוימים.
התנהגות כביש: כבר סיפרנו על כיול המתלים המוצלח וזה נכון גם בנהיגה. המכונית פונה באופן צפוי ובטוח, המתלים שומרים אותה קרוב לכביש והרכינה צנועה למדי. מפתיעה מאוד התגובה של המכונית הקטנה להרפיות דוושה שמובילות לכניסה ברורה של האף לפנייה. למרות שהצמיגים הם לא המוצלחים והאוחזים שיש להציע המכונית מרגישה צפוייה מאוד ובטוחה. אלמלא ההגה שהוא קל ומנותק אולי הייתה מתקבלת פה מכונית נהיגה מהנה מאוד.

בתוך העיר היא מרגישה קטנה מספיק כדי להשתחל לכל סמטה וחנייה. כמו שסיפרנו מצלמות היקפיות מאפשרות לעבור במקומות צפופים, ההגה הקל מסייע בתמרון והמנוע החשמלי מאפשר לה להיות זריזה מאוד בין הרמזורים.

נקודה גדולה לחובתה של ה-MG הן מערכות הבטיחות. הרשימה כאמור ארוכה וכשבקרת השיוט האדפטיבית עובדת היא מאפשרת לנסוע בפקקים בנינוחות מרשימה כולל פונקציית "עצור וסע" טובה. אבל המערכות פשוט לא מפסיקות לצפצף. באמת שניסינו הכל כדי לרכך את ההיסטריה של מערכת הסטייה מנתיב שמתעוררת הרבה לפני שמגיעים לקו ההפרדה, ואת התראת ההתנגשות שמזהה כל צל הר כאוורסט. במקרים מסוימים המכונית צפצפה בלי להסביר על מה ולמה.

בסופו של דבר לא נותרה ברירה ונאלצנו לבטל את רוב המערכות לפני כל נסיעה. אולי המערכות הללו נועדו להציל חיים, ונכון שהן תורמות לדירוג גבוה במבחני הריסוק. אבל אם הקקפוניה גדולה מדי בסוף רוב הנהגים פשוט יכבו אותן וירוויחו שלווה. רוגע וריכוז עדיף בכביש. פה נציין שמדובר בבעיה שנכונה למכוניות חדשות רבות ולא רק ל-MG.

MG3. רונן טופלברג,
אחת המכוניות הבודדות שאינן חשמליות ואפשר להפעיל להן מרחוק את המזגן דרך האפליקציה/רונן טופלברג

השורה התחתונה: כל מכונית טובה לשימושים מסוימים ובמקרה של ה-MG השימושים הללו ברורים יותר מפיצוצים בבונקר של נסראללה. המכונית הסינית הקטנה היא מכונית עירונית טובה למדי. שילוב המנועים מבטיח פרקי זמן ארוכים שלי נסיעה חשמלית, בלי הצורך להטעין את הרכב כל לילה כמו במכוניות פלאג-אין. כך מתקבלת צריכת הדלק טובה מאוד. בנוסף, שדה ראייה טוב, הנוחות סבירה, מצלמות היקפיות והגה קל כולם מובילים לחוויית נסיעה מוצלחת בכרך.

אם אתם מתכננים נסיעות ארוכות ה-MG לא תהיה המכונית המושלמת. ראשית, צריכת הדלק טובה אבל לא יוצאת דופן בגלל המאפיינים הייחודיים של שילוב המנועים. נקודת תורפה משמעותית נוספת היא בידוד רעשים לוקה בחסר שפוגע בחוויה. לאלו מצטרף תא מטען לא הכי גדול. לא מדובר במכונית שלא יכולה לבצע את המשימה והיא תציע נוחות מרשימה. אך בסוף, ישנן מכוניות שיבצעו את המטלות הבין עירוניות טוב יותר.

ואז מגיעים למחיר: 127-129 אלף שקל (118-125 אלף שקל בחודש ההשקה) מציבים אותה כהיברידית זולה אבל לא באופן קיצוני. יאריס לדוגמא תעלה 8-9 אלפי שקלים יותר (7%+). האם הפער מצדיק את הקנייה? זאת שאלה פרסונלית. אין ספק שלקרב ההיברידי ה-MG מביאה מרווח עדיף, אבזור עשיר ויחידת הנעה מעניינת. רק ימים יגידו האם זה מספיק. המחיר מאפשר למתחרה נטולות היברידיות, כמו סיאט איביזה, שזולה ב-12 אלף שקל, לצמצם את היתרון הכלכלי של ה-MG בזכות צריכת הדלק העדיפה.

ל-MG יש עוד קלף חזק ביד, 7 שנות אחריות או 150,000 ק"מ - נתון חריג שמזכיר את הדרך שבה קיה פרצה לתודעה הישראלית. אני בטוח שב-MG יהיו שמחים להגיע למקומות אליהם קיה הגיעה ברבות הימים.

על הצד הטכני: MG3

מנוע: בנזין היברידי, 1,500 סמ"ק
הספק מרבי בנזין (כ"ס): 102 ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי בנזין (קג"מ): 13 ב-4,500 סל"ד
הספק מרבי חשמל (כ"ס): 136 ב-4,500 סל"ד
מומנט מרבי חשמל (קג"מ): 25.5, 0-3,400 סל"ד
הספק מרבי משולב (כ"ס): 194

תיבת הילוכים, הנעה: 3 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית.

ממדים:
אורך (מטר):
4.113.
רוחב (מטר):1.797
גובה (מטר): 1.502
בסיס גלגלים (מטר): 2.570
תא מטען (ליטר): 293
משקל עצמי (ק"ג): 1,298

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
8
מהירות מרבית (קמ"ש): 170
צריכת דלק, יצרן (קמ"ל): 22.7
צריכת דלק, מבחן (קמ"ל): 18

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, התרעת עייפות נהג והיסח דעת, בקרת סטייה מנתיב.

אחריות:
7 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • mg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully