וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרארי החדשה עולה 3.9 מיליון דולר, אבל לא תוכלו לקנות אחת

שחף גליל

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 23:06

פעם בעשור משיקה פרארי מכונית על אמיתית, עם טכנולוגיה מעולם המירוצים. ה-F80 החדשה מבוססת על אלופת הלה מאן, היברידית שלא נועדה לחסוך דלק, ומתייחסת בצורה די מבזה לנוסע היחיד שלה

פרארי F80/פרארי

בדרך כלל יש שמועות לפני פרארי חדשה, התרעה כמה חודשים לפני כן. הודעות מכוונות ללקוחות כבדים, הזמנות לאירועים, כל זה קורה באופן מתוזמן לפני השקה של דגם חדש, הרבה פעמים לקוחות ותיקים מקבלים הזמנה לרכישה לפני שהרכב אפילו יצא.

מכוניות ראשונות מדגם חדש של פרארי, ימכרו במחיר של 130-150 אחוז ממחיר הקנייה. דגמים מיוחדים ימכרו בפי 2 ממחיר הקנייה. אבל יש קטגוריה שיוצאת פעם בעשור, קטגוריה נוספת הנמכרת בפי 3 עד 5 מהמחיר, כל הזמנה מוקדמת לקנייה מקבלת כן, במוגבלות בלי לחשוב פעמיים. זה אחד הרגעים המרגשים המיוחדים שיכול לקוח של פרארי לקבל אז אם מישהו מקבל כזו הזמנה לקניה, התשובה תמיד תהיה "כן", נלהב.

וזאת קטגוריית הסופר קאר של פרארי. הסופר קארס האמיתיות. פרארי היא חברה שבנתה את שמה על מכוניות מרגשות, מיוחדות, הסופר הן הכי מיוחדות מכולן, מאז שנות ה-60, הן הכי נחשקות מאחר והן קפיצת מדרגה שמתרחשת פעם בעשור ומכילות טכנולוגיות מנצחות שנלקחו ממכוניות המרוץ של החברה.

רשימת הדגמים כוללת מה-250 GTO מתחילת שנות ה-60, שנמכרות כיום בעשרות מיליוני דולרים, F40 משנות ה-80, האנזו מ-2002 והלה פרארי מ-2013. כולן נבנו במהדורות מוגבלות של בין 36 ל 1,315 יחידות, וכולן נבנו על בסיס פלטפורמת מרוצים נחשבת.

פרארי F80. פרארי,
ויש גם דלתות פרפר נפתחות כלפי מעלה, כי צריך להרשים גם בחנייה/פרארי

הפעם לשם שינוי כבר שנתיים יש שמועות על סופר חדשה אבל המכונית ממאנת להגיע, עכשיו אחרי הניצחון של ה-499 בלה-מאן, שנה שנייה ברציפות, מגיעה הסופר החדשה, ה-F80.

לא סתם אני מזכיר פה את ה-499. זאת מכונית מסלול, לא אחת שאפשר לרכוש ולנהוג איתה בכביש ציבורי. מכונית מרוץ אשר נבנתה להתחרות במרוצי סיבולת כמו 24 השעות של לה מאן, זכתה בו פעמיים, יש לה המון טכנולוגיה שעברה מחטיבת הפורמולה ותצורת כוח דומה לאחת. המנוע הוא V6 שמייצר כמעט 700 כ"ס שמתוגבר במנוע חשמלי. יש גם גרסה שאינה מוגבלת לפי הקטגוריה של לה מאן ובה המנוע מייצר 850 כ"ס.

ה-F80 היא גרסת הכביש של ה-499, המכונית החזקה ביותר מייצור סידרתי שיצאה אי פעם משערי מארנלו, עם 1,200 כ"ס ושלושה מנועים. פרארי בחרו בתצורה דומה למכונית פורמולה 1 לפי התקינה הנוכחית, מנוע V6 מתוגבר במנוע חשמלי, והוסיפה לו עוד שניים. לא V12 קלאסי, התצורה שהכי מזוהה עם החברה, אבל כוח לא חסר לו.

מנוע בנזין 2,992 סמ"ק מספק 900 כ"ס ב-8,700 סל"ד, ו-85 קג"מ ב-5,550 סל"ד. המנועים החשמליים מוסיפים יחד עוד 300 כ"ס. שניים מהם ממוקמים על הציר הקדמי, והנוסף נדחק בין מנוע הבנזין לתיבה האוטומטית רובוטית כפולת מצמדים. ובניגוד ל-296 למשל, כל החשמל הזה לא משרת איזו יחידת פלאג אין ויכולת נסיעה חשמלית סמלית של כמה עשרות קילומטרים. למעשה ה-F80 לא מסוגלת לנסוע מטר בהנעה חשמלית בלבד למרות שיש לה סוללת 2.28 קוט"ש: המנועים החשמליים נועדו רק להעצים את הביצועים, תוך שהם מייצרים לפי פרארי התנהגות של מנוע שריפה פנימית, כולל שיפור הגמישות בסל"ד נמוך, ומעניקים גם הנעה לכל הגלגלים לטובת שיפור היציבות, עם דגש על העברת הכוח לאחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פרארי F80. פרארי,
מושב הנהג מושקע הרבה יותר מזה של הנוסע, ותראו: אין מסך מולטימדיה. תתרכזו בנהיגה/פרארי

עד היום הכרנו במכוניות ספורט תצורה של 2+2, נהג ונוסע מלפנים ועוד שני נוסעים ממוזערים מאחור. כאן פרארי ממציאה תצורה חדשה: 1+1, נהג שסביבו מרוכז הדשבורד ומקבל מושב מירוצים אדום, ונוסע שמקבל מושב וסביבה מושקעים הרבה פחות.

מה שכן, ובניגוד למכוניות העל של פרארי עד היום, יש כאן את מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות, מבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועד אור גבוה אוטומטי.

לא רק בקרת השיוט אדפטיבית: הכנף האחורית נשלפת ומשנה זווית לפי המהירות, יש דיפיוזר אחורי, כנף קדמית ותחתית שטוחה, שכולן יחד מייצרות כוח הצמדה של טון ב-250 קמ"ש.

יש גם בלמים קראמיים-קרבון של ברמבו, צמיגים מיוחדים של מישלן, 20 אינץ' מלפנים, 21 אינץ' מאחור, במטרה לייצר אחיזה מפחידה במהירויות גבוהות, כדי למצות את פוטנציאל הביצועים.

זאת לא מכונית קטנה: 4.84 מטר אורך, 2.06 מטר רוחב, גובה של 1.14 מטר ומשקל של 1,525 ק"ג, לא הרבה יחסית לכוח שלה. ועדיין אל תבנו על תא המטען, בנפח 35 ליטר, שגודלו כמעט מחצית משל מכל הדלק, בנפח 63 ליטר. העיצוב מאזכר פרארי מיתולוגיות מהעבר, תוך דגש על האווירודינמיות.

פרארי F80. פרארי,
הכנף האחורית נשלפת ומשנה זווית לפי המהירות/פרארי

ביצועים? 2.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, כמו טסלה מודל S פלייד, אבל עם הרבה יותר רגש. 5.75 שניות מ-0- ל-200 קמ"ש, כאשר נתון ה-0-300 קמ"ש נותר חסוי, כנראה משום שמקלארן W1 החדשה מהירה יותר בנקודה הזאת. יש גם 350 קמ"ש מהירות מרבית. צריכת דלק? "עדיין בבדיקה".

אז יש כאן דלתות פרפר שנפתחות כלפי מעלה, אבל בעיקר דגש על העברת טכנולוגיה מהמסלול אל הכביש, בדגש על סיבולת ואמינות. המחיר, אגב, כולל שבע שנות אחריות וטיפולים. טיפול אחד לשנה, בלי הגבלת ק"מ, אבל המכוניות האלה לא נוסעות מהר.

המחיר עומד על 3.9 מיליון דולר לפני תוספות, והייצור יהיה מוגבל ל-799 מכוניות. כולן אגב כבר נמכרו.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully