וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה הכי נחשקת בקרב נהגים

סקר שביעות רצון מותגים של JD פאוור מדרג את פורשה כמותג הכי אטרקטיבי בתכונותיו. גם ב.מ.וו דומיננטית, יונדאי וקרייזלר משתפרות

בפעם השביעית ברציפות כובשת פורשה את ראש מצעד ה-APEAL של מכון JD פאוור, האומד את נחשקות מותגי הרכב בעשר קטגוריות שונות לפי תכונותיהם. החברה הגרמנית שבחסותה מכוניות כמו ה-911 ורכב הפנאי קאיין, הובילה השנה עליה חדה בניקוד הכללי הבא לידי ביטוי בכל מאפייני המכוניות שנבחנו במסגרת הסקר. JD פאוור מציינים כי מאז שנת 2006 לא תועדה קפיצה כה חדה באיכות המכוניות, בעיצובן, בטכנולוגיות, בשימושיות ובמכירות וזאת על אף כי לקוחות משלמים יותר על דלק ומחייה.

סקר ה-APEAL מורכב מנתונים שלוקטו מ-90 הערות וביקורות של נהגים במהלך תקופה של כשלושה חודשים. יחד עם דו"חות נוספים שפורסמו על ידי המכון בחודשים האחרונים, ביניהם גם סוגיות אמינות ושאר ירקות, הקטגוריות על פיהן נבחנות המכוניות הפעם מורחבות לנושאים דינאמיים כמו חווית נהיגה למשל. אלו אם כן 10 התכונות שנבדקו: צריכת דלק, מערכת בידור וניווט, הנדסת אנוש ותא נוסעים, מושבים, מנוע, אחסון, שדה ראייה, חווית נהיגה, עיצוב חיצוני ומערכת מיזוג.

הכי אטרקטיביות

היות ו-JD פאוור בוחן את התמורות בשוק האמריקני, לא פלא שמכוניות כמו פורד פיאסטה סדאן משובצות במצעד. עם תא מטען נפרד לקומפקטית המוכרת אצלנו, קיבלה הפיאסטה את הציון הגבוה ביותר בקבוצת התת-משפחתיות המוזלות, הרבה בזכות מנועים חסכוניים יותר. אולי מתחרה ראויה ליונדאי i25 אקסנט?

המכונית הקומפקטית (במונחים אמריקניים) הכי טובה על פי JDפאוור הייתה שברולט וולט. לאחרונה הוצגה החשמלית בישראל, מתהדרת במנוע חשמלי ומנוע בנזין המספקים טווח נסיעה גדול במיוחד. אחריה ברשימה סוזוקי קיזאשי כמשפחתית הגדולה הטובה ביותר (ושעדיין לא ברור מועד השקתה בישראל) כשלצידה גם דודג' צ'ארג'ר המחודשת.

עוד בהמשך המדרג פולקסווגן גולף GTI גורפת מחמאות בקרב הספורטיביות. חידוש אחד יהיה לה ב-2011 בדמות הפעלה קולית מובנית לממשק הבלוטות'. מכונית השרירים הבינונית המצטיינת היא דודג' צ'אלנג'ר (470 כ"ס), המשקפת את השיפור ההיקפי שמבצעת קריייזלר במותגיה. במקביל לעמודת הספורטיביות אנו פוגשים את מנצחת קבוצת הפרימיום ספורט הקומפקטית – ב.מ.וו Z4. הרודסטר הגרמנית התחדשה ב-2011 בעיצוב פנים ובאיכות תא הנוסעים וחלק מהמנועים הוקטנו ומציעים ביצועים וצריכת דלק עדיפים לעומת דורות קודמים.

המשפחתית הגדולה המפוארת הכי טובה היא לקסוס IS250 שזכתה גם היא לאחרונה במתיחת פנים קלה, המשווקת בארה"ב כמכונית בסיס בתחום הפרימיום. את פלח מכוניות הסלון מובילה שוב ב.מ.וו, הפעם בזכות סדרה 5 החדשה. הטכנולוגיה בסדרה משותפת כפי שידוע לסדרה 7, כולל הפלטפורמה, וכל כלי התקשורת נערכים בכיליון עיינים לקראת השקתה הרשמית של מהדורת M החדשה במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט.

יונדאי מדרום קוריאה שוב ממחישה שלא רק מכוניות עממיות היא יודעת לייצר, וכי מעבר להישגים כלכליים יחד עם קיה שבבעלותה היא מסוגלת בהחלט להתברג במצעדי פרימיום ולהביט לגרמנים בלבן של העיניים. על פי JD פאוור, מכונית היוקרה הטובה ביותר היא אקוס הקוריאנית, שהצליחה להתגבר על אודי, לקסוס, מרצדס וב.מ.וו. ממשיכים את זרם הפאר וכאן מופיעה מיני קאנטרימן עם הציון הגבוה ביותר בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים. אחריה ומאותו הבית ב.מ.וו X3 כרכב הפנאי היוקרתי המומלץ, כשפורשה קאיין קוטפת את קטגוריית הבינוניים בגזרת הפנאי וריינג' רובר כובש את פסגת מכוניות השטח עילית. בקבוצת הטנדרים פורד F-150, ניסאן ארמדה והונדה רידג'ליין סוגרים את הרשימה. המיניוואן הטוב ביותר הוא הונדה אודייסיי.

ניקוד המכוניות הושפע השנה מהרבה שינויים ומגמות חיוביים. ועל פי דיוויד סרגנ'ט, סגן נשיא ב-JD פאוור, היצרניות מבצעות שיפור בכל התחומים הרלוונטים. "ענף הרכב ספג הרבה מאוד נזקים בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי. אולם למרות הקושי הרב, היצרניות הבחינו שהצלחה, הישרדות וכוח משיכה נמדדים קודם כל בחבילה אחת אטרקטיבית, שיכולה לפתות אותם לקנות את מה שהם רואים באולם המכירות.

יש לכם מה לומר על המכוניות הנחשקות ביותר? כנסו לדף הפייסבוק שלנו.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully