וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס אוורה מהמסלול לכביש

ירון אדרי

23.8.2011 / 14:01

לוטוס חושפת את אוורה GTE המיועדת לשמש כמכונית כביש חוקית למרות היותה מבוססת על מכונית המירוץ; וגם נפרדים מאקסיג'

יצרניות מכוניות ספורט חייבות לשלב כמה שרק ניתן בין הדגמים העומדים באולם התצוגה שלהן לדגמים שחורכים את האספלט של מסלולי המירוצים. לוטוס ששורשיה נמצאים עמוק בעולם הספורט המוטורי, מעל 60 שנה, דואגת לעשות זאת באופן תמידי ובמיוחד כעת כשהיא מתכננת מתקפת דגמים עתידית. מי שבינתיים זוכה לקבל גרסת כביש למכונית מירוץ היא אוורה.

מאז שנחשפה אוורה, מכונית ה-2+2 הראשונה של לוטוס, היא עברה מספר גלגולים מעניינים. פרט לדגם הסדרתי, ייצרה לוטוס גם גרסאות מירוץ שלה ובראשן ה-GTE המיועדת לכבוש את מירוצי הסיבולת כולל מירוץ 24 השעות של לה מאן. לוטוס שינתה כל מה שצריך בה כדי לאפשר רישוי שלה כמכונית סדרתית לכביש וה-GTE קונספט זה מה שיצא לה.

הדבר אולי המשמעותי ביותר הוא מנוע המירוץ המפיק מעל 420 כ"ס שמשרת גם את הקונספט יחד עם תיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית. האידיאולוגיה של לוטוס להפחית משקל מתבטאת כאן בשימוש בחומרים קלים כמו למשל חישוקי הסגסוגת שאליהם משודכים צמיגי פירלי P-זירו קורסה. עוד מאפיינים ממסלול המירוצים כמו כנפיים, כונסי אוויר ואלמנטים אווירודינמיים נוספים אומצו אף הם על ידי ה-GTE קונספט.

לוטוס אוורה GTE קונספט נחשפה לראשונה בתצוגת היצרנית הבריטית בארה"ב. יום לאחר מכן היא הוצגה באירוע חשוב יותר, תערוכת פבל ביץ', ואנו מאמינים כי גם תערוכת פרנקפורט תזכה לאכלסה בחודש הבא.

נפרדים מלוטוס אקסיג'

מי שתישאר בתערוכת פבל ביץ' אחרי חשיפתה, ולא תגיע לאירופה, היא הגרסה המיוחדת של לוטוס למכונית הספורט הוותיקה שלה. אקסיג' 'שחור מאט' היא מחווה אחרונה לקראת יציאת הדגם הפופולרי לגמלאות. היא תוצע במהדורה מיוחדת ומוגבלת של 25 יחידות בלבד מלווה בצבע שחור מאט כנדרש משמה ושפע אבזור איכותי בתא הנוסעים. הספק המנוע שודרג לכדי 257 כ"ס כדי שבכל זאת יהיה בה משהו מיוחד גם בצד הספורטיבי.


עוד על לוטוס בוואלה! רכב

בואו לדבר על לוטוס בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully