וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק של Euro NCAP: קיה פיקנטו רק עם ארבעה כוכבי בטיחות

סדרת מבחני ריסוק חדשים: אודי A6, אופל אמפרה, ב.מ.וו X3, יונדאי i40, סיטרואן DS5, שברולט אורלנדו וסוניק, פולקסווגן גולף קבריו וג’טה מקבלות 5 כוכבים. קיה פיקנטו רק 4 כוכבים

איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום (רביעי) את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרונים שערך לעשר מכוניות חדשות, חלקן כבר משווקות בישראל וחלקן תגענה בעתיד. עוד נמשך בידוק ההיצע החשמלי עם אופל אמפרה, מקבילתה של שברולט וולט שרוסקה בסבב הקודם וקיבלה את מלוא הניקוד (לצד ניסאן ליף).

גם הפעם עומדות רובן ככולן של המכוניות בתנאים המחמירים של איגוד הבטיחות, כאשר תשע מתוך עשר זוכות במלוא חמשת הכוכבים. מי שרושמת ארבעה כוכבים בלבד היא קיה פיקנטו החדשה, שמאבדת ניקוד גם בשל היעדר מערכת בקרת יציבות סטנדרטית בכל דגמיה (נציין כי לישראל היא מגיעה מצויידת בבקרת יציבות). כמו כן, ליצרניות הרכב ברובן יש עוד הרבה עבודה בתחום ההגנה על הולכי רגל, שעדיין לוקה בחסר.

אודי A6 - חמישה כוכבים

אודי A6 החדשה היא ללא ספק אחת המכונית הטכנולוגיות הטובות ביותר של יצרנית הפרימיום בשנים האחרונות, והשינויים ברמת בטיחותה בולטים לטובה בכל מדד אפשרי. בוחני Euro NCAP העניקו לה חמישה כוכבים מלאים, הציון המקסימלי האפשרי במבחן. בהגנה על מבוגרים זכתה ב-91 אחוזים, על ילדים 83 אחוזים, הולכי רגל 41 אחוזים ועל מערכות בקרה אלקטרוניות קטפה 86 אחוזים.

לחובתה של אודי A6 נרשמה הורדת נקודות מעטות על דלת שלא נפתחה לאחר תאונת חזית-צד ועוד הפחתה נרשמה בגין הגנה לקויה על רגלי הולכי רגל בעת תאונה.

אופל אמפרה - חמישה כוכבים

מקבילתה הגרמנית של שברולט וולט האמריקנית עושה את צעדיה הראשונים על הכביש, אך הציון שצוברת המכונית החשמלית מקבל תוקף משנה בימים אלה. חמישה כוכבים גורפת אופל אמפרה המשפחתית, עם ציון גבוה במיוחד למערכות עזר אלקטרוניות של 86 אחוזים.

אופל אמפרה רשמה גם בשאר המבחנים ציונים טובים; בהגנה על מבוגרים צברה 85 אחוזים ועל ילדים 78 אחוזים. חיזוק מהבוחנים ניתן במבחן העמוד המחמיר, שם צברה ניקוד גבוה במיוחד בהגנה בתאונות חזית-צד. הערה שלילית נרשמה לאמפרה על חלקי דשבורד מסוכנים בזמן תאונה. ציון נמוך של 41 אחוזים העניקו הבוחנים בשל פגיעה מסוכנת בהולכי רגל מהפגוש הקדמי.

ב.מ.וו X3 - חמישה כוכבים

רכב הפנאי של ב.מ.וו התחדש לפני כחצי שנה, לאחר שזכה במשך שנים להערות וביקורות על פזילה חריגה מהנורמה הבווארית האיכותית של המותג. השנה, נראה שהוא התחזק בכל הפרמטרים ובמסגרת מבחני הריסוק זכה אף הוא לחמישה כוכבים. ה-X3 הקומפקטי קיבל 88 אחוזים בהגנה על מבוגרים ו-83 אחוזים עבור מעטפת הבטיחות לילדים. הגנה על הולכי רגל דורגה במקום טוב בין הנבחנים שם צבר 53 אחוזים, ועל מערכות אלקטרוניות 71 אחוזים.

במבחן העמוד, הורדו נקודות על הגנה לקויה לאיזור הצלעות והגפיים וכן במבחן צליפת השוט ב.מ.וו X3 לא הבריק במיוחד. נקודות נוספות גולחו בשל פגיעה קשה בהולכי רגל ממכסה המנוע ומחסור באינפומרציה על מצב כרית האוויר לנוסע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יונדאי i40 - חמישה כוכבים

המשפחתית הגדולה של יונדאי ממשיכה את קו המצוינות של דגמי החברה בשנים האחרונות בתחום הבטיחות. ה-i40, מחליפתה של סונטה, גרפה את מלוא הכוכבים האפשריים במבחן כמו מרבית המשתתפות. היא חילצה 92 אחוזים בהגנה על נוסעים מבוגרים ו-86 אחוזים בהגנה על ילדים וציון דומה על אביזרי הבטיחות. במבחן החזית הציגה יונדאי i40 הגנה טובה על חלקי הגוף, אך הבוחנים העירו שמוט ההיגוי עלול להוות סכנה


במבחן הולכי רגל צברה יונדאי i40 רק 43 אחוזים. היא איבדה ניקוד במבחן פגיעות פגוש ברגליהם של הולכי רגל.

סיטרואן DS5 - חמישה כוכבים

המועמדת האחרונה של סיטרואן במסגרת המבחנים היא גם היוקרתית שבהן. ליין ה-DS צבר עד היום ציונים מרביים במבחני הריסוק, ונראה שהמכונית המפוארת ביותר בהיצע שומרת על המסורת. חמישה כוכבים גורפת ה-DS5, והיא גם המכונית שבה נרשם הציון הגבוה ביותר עבור בקרות אלקטרוניות – 97 אחוזים.

בשאר המבחנים הייתה בממוצע המרכזי של הנבחנות; בהגנה על מבוגרים קיבלה 89 אחוזים ועל ילדים 83 אחוזים. הערה חריפה נרשמה לסיטרואן היקורתית רק במבחן העמוד המחמיר, שם ציינו הבוחנים כי רמת הבטיחות הייתה מאכזבת וחלשה ודירגו את הפגיעה בחזה כמסוכנת. סיטרואן איבדה נקודות במבחן פגיעות הולכי רגל עם פגוש ומכסה המנוע ועל כן מקבל רק 40 אחוזים בסעיף זה.

פולקסווגן גולף קבריולה - חמישה כוכבים

מי שחסרה לו בחייו מכונית פתוחה של פולקסווגן, ובמחיר מוזל מזה של איוס, יוכל להתפנק בגולף קבריולה החדשה שמקבלת מ-Euro NCAP חתימה בטיחותית. אחרי למעלה מעשור שנעדרה מארסנל כלי הרכב של הקונצרן הגדול באירופה, השיבה אותה פולקסווגן לחיים חדשים ומספר חודשים לאחר השקתה היא יוצאת מסבב מבחני הריסוק עם ציון מלא של חמישה כוכבים.

גולף הפתוחה רשמה ציון גבוה מאוד, שני בטיבו רק ל-i40, בהגנה על מבוגרים עם 96 אחוזים. ילדים גם ירגישו מוגנים היטב בזכות 86 אחוזים בדירוג. הגנה על הולכי רגל הייתה ממוצעת עם 53 אחוזים ובקרות אלקטרוניות העניקו לה 71 אחוזים. ציונים הופחתו לגולף קבריולה עבור אינפורמציה חלקית ולא ברורה בנוגע למצב כרית האוויר, פגיעות קשות לחלקי הגוף התחתון של הולכי רגל ולראשים בעת פגישה מצערת עם פגוש או מכסה המנוע.

פולקסווגן ג'טה - חמישה כוכבים

ג'טה החדשה נמנית על עדר המכוניות היותר חשובות לארה"ב, אבל באירופה אנחנו עדיין מחכים להגעתה המאוחרת. בינתיים, יוצאת המשפחתית סדאן החדשה עם ציונים טובים מאוד ממבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. חמשת הכוכבים שלה משקפים את האחוזים שהיא צברה בכל אחד מהסעיפים – בהגנה על מבוגרים צברה 94 אחוזים ועל ילדים 86 אחוזים. ציון טוב, מהגבוהים ביותר בין עשר המדורגות בסבב הנוכחי, צוברת ג'טה במבחן ההגנה על הולכי רגל – 56 אחוזים. בקרות אלקטרוניות הניבו ציון ממוצע של 71 אחוזים.

במסגרת המבחן, מציינים הבוחנים תא נוסעים שנותר יציב בזמן תאונה חזיתית. במבחן העמוד המחמיר הופחתו מעט מאוד נקודות, אך הודגש כי ההגנה על איזור הצלעות הייתה גבולית. כך גם במבחן הגנה על ראשו של אדם מבוגר בזמן פגיעה מהפגוש.

קיה פיקנטו - ארבעה כוכבים

קיה פיקנטו רושמת לזכותה ארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק, כאשר הכוכב החמישי נבצר ממנה גם (ולא רק) בשל העובדה כי מערכת בקרת יציבות הינה אופציה ולא אביזר סטנדרטי, והיא נעדרה מהמכונית שנבחנה (כל דגמי פיקנטו המיובאים לישראל מצויידים בה). יחד עם זאת, היא צוברת 86 אחוזים מהציון הכללי בהגנה על מבוגרים כאשר הערות נרשמות לה בסעיפים שונים. בריסוק החזית נרשמו פגיעות קלות בשתי רגליו של הנהג ובחזהו, בעוד הנוסע נפגע קלות ברגליו בלבד. הריסוק הצידי רושם פגיעה קלה באיזור החזה, שהופכת למעט יותר קשה בפגישה עם עמוד.

בסעיפי ההגנה על ילדים מקבלת קיה פיקנטו ציון טוב של 83 אחוזים. במבחן צליפת השוט לא מצליח המושב לשמור על צווארו של הנהג שרושם פגיעות גבוליות. ציון נמוך של 43 אחוזים ניתן בסעיף מערכות הבטיחות, בעיקר בשל היעדרה של מערכת בקרת יציבות ברמות הבסיס, אולם ב-Euro NCAP מציינים כי בדגמים בהם היא נמצאת היא לא עומדת בסטנדרטים שלהם.

לעיצוב המודגש של הפגוש הקדמי בפיקנטו יש יתרון בטיחותי מסתבר, והוא מציג הגנה טובה על רגלי הולכי רגל בכל אזוריו. אלא ששאר חלקיו – קצהו הקדמי של מכסה המנוע, מכסה המנוע עצמו וחיבורו עם השמשה, נמצאו כמסכנים הולכי רגל ברמות שונות. בסעיף זה מסתפקת פיקנטו ב-47 אחוזים מהציון.

שברולט אורלנדו - חמישה כוכבים

המיניוואן שברולט אורלנדו עתיד להסיע משפחות, ועל כן חשוב היה ליצרנית להשיג ציון גבוה בסבב מבחני הריסוק שנקבעו לו. לאחר ההטחות בקירות המדמים תאונות דרכים, הוא מסיים עם ציון כללי גבוה של 95 אחוזים ועם מלוא חמשת הכוכבים. בריסוק החזית נרשמת פגיעה קלה בלבד באזור החזה של הנהג בעוד הנוסע נותר ללא כל פגע. ריסוק הצד אינו רושם כל פגיעה, אלא שריסוק העמוד רושם פגיעה מעט קשה יותר בפלג הגוף העליון.

בסעיפי ההגנה על ילדים מקבל שברולט אורלנדו ציון של 79 אחוזים. במבחן צליפת השוט שומר המושב היטב על ראשו וצווארו של הנהג. ציון בינוני של 71 אחוזים ניתן לו בסעיף מערכות הבטיחות כשעיקר הפסדו בהיעדר חיווי למצב חגירת הנוסעים מאחור, עניין חשוב ברכב שכזה.

עם 49 אחוזים בסעיף ההגנה על הולכי רגל, אורלנדו כלל לא מרשים. הפגוש מציג הגנה טובה לרגליים רק במרכזו, ושאר חלקיו מסכנים יותר ובעיקר קצהו הימני. גם קצהו הקדמי של מכסה המנוע מסוכן בפגיעה עם הולך רגל וכך גם חלקו האחורי שם עלול לפגוע ראשו של מבוגר. מכסה המנוע עצמו מציג הגנה טובה ברובו.

שברולט סוניק (אוואו) - חמישה כוכבים

הדור השני של מכונית הסופרמיני שברולט אוואו יכונה בישראל סוניק. את מבחני הריסוק היא עוברת בהצלחה עם מלוא חמשת הכוכבים וציון כללי גבוה של 95 אחוזים. בריסוק החזית נרשמות פגיעות קלות בירך רגל ימין ואיזור החזה של הנהג כשפגיעות דומות נרשמות אצל הנוסע (רגל שמאל). ריסוק הצד אינו רושם כל פגיעה ומעניק לה בסעיף זה ניקוד מלא, ובריסוק העמוד נרשמת פגיעה קלה בצידי פלג הגוף העליון תודות לכריות האוויר המגנות על הגוף והראש.

בסעיפי ההגנה על ילדים מציינים בוחני ה-Euro NCAP את סוניק לטובה ומעניקים של 87 אחוזים מהציון. במבחן צליפת השוט עומדת שברולט סוניק בהצלחה. ציון גבוה מאוד של 93 אחוזים ניתן לסוניק בסעיף מערכות הבטיחות.

עם 54 אחוזים בסעיף ההגנה על הולכי רגל, סוניק מרשימה חלקית. אמנם הפגוש מציג הגנה טובה לרגליים כמעט בכל אזוריו (קצות הפגוש מגנים פחות) וכך גם מכסה המנוע, אך החיבור בינו ובין הגריל נמצא מסוכן. עוד מסוכנים הם האזורים בהם עלול לפגוע ראשו של מבוגר בחיבור בין מכסה המנוע והשמשה.


עוד מבחני ריסוק בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully