וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי חושפת מכונית ספורט חשמלית

ירון אדרי

20.11.2011 / 12:55

אינפיניטי חושפת תמונות ופרטים ראשונים על מכונית ספורט חשמלית ארבעה חודשים לפני הצגתה במסגרת תערוכת ז'נבה. מה הקשר שלה לשברולט וולט?

תערוכת ז'נבה תפתח רק בחודש מרץ, עוד ארבעה חודשים, אך אינפיניטי לא יכולה לחכות וכבר כעת שולחת רמזים ראשונים למכונית קונספט שתציג שם. התפישה אמנם לא חדשה ושוב מדובר על מכונית חשמלית, אך משהו בכל זאת שונה ביחס למכונית הקונספט EV שהוצגה בתערוכת פריס 2010. ואיך זה קשור להתקפלות של ניסאן?

אינפיניטי קונספט 2013. אתר יצרן
ניסאן צחקה על שברולט וולט ועכשיו גם היא משתמשת במנוע מאריך טווח? אינפיניטי ספורטס קונספט/אתר יצרן

אינפיניטי בהתאם לאסטרטגיה של אמא ניסאן, שואפת להציע כבר בעתיד הקרוב ליין אקולוגי מלא החל במנועי דיזל ידידותיים לסביבה, דרך מנועים היברידיים ועד יחידות חשמליות עם אפס פליטת מזהמים. אלה ישתלבו בכל הליין של היצרנית שגם ילך וייצמח. כמותג פרימיום ספורטיבי, היא גם שואפת להציע מכונית שבנוסף לדאגה לאטמוספירה תדאג גם לבלוטות האדרנלין והכל במעטה עיצובי מתאים.

הפרט החשוב ביותר במכונית הקונספט שתוצג על פי מקורות קרובים לחברה, הוא העובדה כי גם אינפיניטי בוחרת להתגבר על חסרונותיה הרבים של מערכת חשמלית ובעיקר טווח הנסיעה המוגבל שלה, באמצעות מנוע מאריך טווח. פרטים מדוייקים יותר נותרו חסויים בשלב זה, אך סביר מאוד להניח שמדובר בשיטה של שברולט וולט (וגם התאומה אופל אמפרה) שנעזרת במנוע בנזין לטעינת הסוללות. נזכיר כי ניסאן יצאה בקמפיין פרסומי כנגד הרעיון של שימוש במנוע בעירה במכונית חשמלית כחלק מקמפיין השיווק של ליף (קמפיין שהגיע גם אלינו אך שודך לרנו פלואנס ZE), ומה רבה הפליאה לראות שכעת גם היא עושה זאת.

אינפיניטי קונספט 2013. אתר יצרן
אינפיניטי קונספט 2013/אתר יצרן

כאמור, פרט לשתי תמונות טיזר אין שום מידע על המכונית והטכנולוגיה המתגבשות. אינפיניטי סיפרה בעבר כי תציע מכונית ספורטיבית חשמלית וכנראה שזה יקרה בתוך שנתיים-שלוש. עוד קודם תתחדש מכונית הסלון G וייתכן כי אלמנטים מעיצוב הקונספט הספורטיבית יגיעו אליה, או לפחות לגרסת הקופה. יש למה לחכות.


עוד על אינפיניטי בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully