וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ספורטיבית - Z חדשה כמו שלא הכרתם

ניסאן רוצה לרענן את סדרת ה-Z הנוכחית ושוקלת לכווץ אותה ולשלב מנוע טורבו חזק. "מה שבטוח, העיצוב יהיה שונה מהדור הנוכחי"

ניסאן idx. אתר יצרן
ניסאן IDX קונספט. רעיון למכונית רטרו ספורטיבית/אתר יצרן

ניסאן רוצה לפנות לכוון חדש אחרי שה-370Z תסיים את הקנדציה הנוכחית שלה, כך לפחות טוען ראש מחלקת ניסאן אנדי פאלמר ומנכ"ל המותג היפני שירו נאקמורה. השנים מאשרים שתהיה מכונית Z חדשה, אך לא יכולים להסגיר מידע אם תהיה זו יורשת ישירה ל-300 או מכונית קומפקטית חדשה, שאליה אף עשויה להצטרף בעתיד רודסטר עממית.

לדברי נקמורה, מכונית הספורט החדשה תלבש מלתחה חדשה לחלוטין, שכן "איננו יכולים לעשות את אותו הדבר שלוש פעמים ברציפות", הוא מדגיש. פאלמר מצידו, שמנהל גם את חטיבת העיצוב, מאמין שהיא בכל מקרה תהיה חלק מהמשפחה. "Z נוספת תהיה גם תהיה - גם בגרסה רגילה וגם במהדורת NISMO".

ניסאן דנה לאחרונה באפשרות לייצר מכונית סדרתית מתוך רכב הראווה IDX קונספט, אב טיפוס שהוצג בתערוכת טוקיו אשתקד. הקהל הביע תמיכה בנוסח הרטרו-קלאסי של המכונית שנוצרה כמחווה לדגמי הקופה משנות ה-60 וה-70, אך בכירי המותג יאמצו תכנון קצת שונה, מודרני יותר ופחות שמרני מה-IDX שיוכל לפתות קליינטים צעירים. "אנחנו חייבים להדליק מחדש את הקהל הצעיר", אומר פאלמר. "ישנה בעיה: באירופה, יפן, ארה"ב ובכלל בעולם - נראה שחלה נסיגה בפופולריות של מכוניות, וזה מדאיג את החברה".

ה-Z החדשה, כשלעצמה, תהיה ככל הנראה קטנה וקלה מה-370Z, אבל אין זה שולל את האפשרות שניסאן עשויה לייצר מכונית קומפקטית יותר לצידה, מלבד הרודסטר שאוזכרה לפני מספר שנים. המנוע כבר לא יהיה V6 אגב, אלא 4 צילינדרים טורבו עם תיבות ידניות או אוטומטיות.

ומה בנוגע ל-GT-R החדשה? "היא תקבל עיצוב חיצוני ברוטאלי, ולראשונה בתולדותיה גם מנוע היברידי רב-עוצמה". כל המיזמים פורסמו בתכנית החומש של ניסאן, שהחלה ממש לאחרונה עם השקת הקשקאי החדש.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully