וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו BRZ בסימן שאלה

סובארו עשויה להפרד מ-BRZ הספורטיבית בעקבות שיתוף הפעולה של טויוטה עם ב.מ.וו. "שום דבר לא חקוק באבן"

סובארו BRZ. אתר יצרן
סובארו BRZ הגיעה לקיצה?/אתר יצרן

לאחר שלוש שנים קצרות, סובארו עשויה לאבד את מכונית הספורט-קופה BRZ. כך לפחות מסתמן מאת כלי התקשורת באוסטרליה שפרסמו כי שיתוף הפעולה של טויוטה עם ב.מ.וו עשוי לסתום את הגולל על היפנית החביבה בעלת ההנעה האחורית.

אחרי שעבדה ממושכות עם סובארו על מיזם ה-BRZ והתאומה טויוטה GT86, טויוטה רוצה לפנות לב.מ.וו ולהפקיד אצלה חלק גדול מעיצוב ותכנון הדור הבא של מכוניות הספורט הקומפקטיות. היצרנית היפנית מנהלת עם הבווארים מערכת יחסים די טרייה, במסגרתה אף נשקלת מכונית על מתקדמת וכן העבירה לידי המטה הגרמני את עיבוד טויוטה סופרה החדשה, כפי שפרסמנו כאן לפני כמה חודשים.

עד כה, טויוטה טרם הגיבה לפרסומים השונים, אולם מנהל מחלקת הפיתוח בטויוטה טאטסויה טאדה, אמר למגזין הרכב האוסטרלי 'דרייב', כי "שום דבר לא חקוק באבן". כשנשאל האם סובארו תהיה בכלל מעורבת בדור הבא של ה-GT86, או בפרויקט שיחלץ מכונית ספורט אחרת, ענה באופן קצת מתחכם: "זה עדיין לא הוחלט סופית, אבל ב.מ.וו בהחלט בתמונה".

ה-BRZ, לה מנוע 2.0 ל' עם כ-200 כ"ס, לא סייעה לסובארו מבחינה כלכלית ונתח מכירותיה היה זעום. גם טויוטה לא הגדילה הכנסותיה משמעותית מה-GT86, (בארץ למשל נמסרו רק 22 עותקים, בעוד סובארו מסרה בישראל 26 מכוניות מסדרת BRZ), אבל מפאת קוטנה של סובארו בהשוואה לטויוטה, סביר שה-BRZ לא תוכל להתגלגל לקנדציה נוספת ללא הזנה חיצונית.

בסובארו לא יאבדו כנראה שעות שינה על לכתה בטרם עת של ה-BRZ, שכן ממילא נועדה למלא תפקיד תדמיתי בקו קדמי שכולו משפחתיות וקרוסאוברים מכוילים על הנעה קדמית או כפולה סימטרית מסורתית. במבט קדימה, לפחות תשארנה ה-STI החדשה ולצידה ה-WRX.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully