וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפקטי בחוץ, גדול בפנים: 5 מכוניות קטנות עם תא מטען מרשים

10.8.2017 / 12:16

בערים הישראליות זורמות מכוניות קטנות מסוגים שונים, אבל רק מתי מעט מסוגלות לשאת על סיפונן הרבה יותר מכפי שחזותן הצנועה רומזת. הנה חמש כוכבות שימושיות, במחיר לא טוחן חסכונות

ילדה וכלב יושבים בתא המטען של מכונית. ShutterStock
ילדה וכלב יושבים בתא המטען של מכונית/ShutterStock

תא המטען, בעיני הלקוח הישראלי, הוא פרמטר חשוב בבחירת רכב חדש או משומש. כשתעברו דירה למשל, סביר שתנסו לדחוס בין 4 גלגלים את כל מה שלא ייקחו בהובלה וכשהמשפחה שלכם תצמיח ענפים, תעשו דוקטורט במשקלים וגבהים של עגלות תינוקות – כל סנטימטר חסר עשוי להיות "דיל ברייקר" מאכזב, בדיוק כשנדמה היה שמצאתם את הפרטנרית המושלמת.

לא פחות חשוב הוא קריטריון התקציב. כדי להימנע ממלכודות כלכליות, לפעמים אין מנוס מללכת על רכב חדש. הבעיה היא, שקנית רכב ארוז מהיבואן היא לא עסק זול – גם בתוכניות מימון אטרקטיביות; רכב עם תא מטען גדול עולה בסביבות 120 אלף שקל, ולא תמיד המבנה שלו בכלל מתאים לצרכים שלכם. הפתרון, הוא לרדת קומה לכיוון סופר מיני/מיני – מכוניות זולות (יחסית) עם חלל אחסון מפתיע במבנה הצ'בק (5 דלתות). אז הנה כמה דגמים, שכדאי לקחת בחשבון.

הכול נכנס - הונדה ג'אז

תאי מטען. יצרן, ניר בן טובים
תאי מטען/ניר בן טובים, יצרן

מזה כמעט שני עשורים שהונדה ג'אז הפכה למילה נרדפת לפרקטיות במחיר נגיש. לא רק שהיא מרווחת מלפנים ומציעה לנוסעיה תחושה אוורירית, אלא גם המושבים שלה מאחור פותחו בשיטה מודולארית; אפשר לקפל אותם בקליק קטן כמו מושבי קולנוע, ולהמיר את החלק האחורי ל"מסדרון" קצר שאפשר להעמיס עליו זוג אופניים, עוד מזוודה, עגלת תינוקות ומה לא. כל זה, מתווסף גם לתא המטען המצוין של הג'אז שמקביל לדגמים משפחתיים קומפקטיים – 354 ל' ללא קיפול המושבים ועד יותר מ-1,300 ל'. המבנה של תא המטען נוח, סף הטעינה לא גבוה וקל לשלוף משם חפצים.

מנוע: 1.3 ל' אטמוספרי, הספק מרבי 90 כ"ס
תיבה: רציפה
א-4.1 מ'
ר-1.69 מ'
ג-1.55 מ'
ב. גלגלים -2.53 מ'
מחיר: 106 אלף שקלים.

קרב יפני: הונדה ג'אז החדשה נגד טויוטה יאריס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שימו לכם פתק בצד – ניסאן נוט

תאי מטען. יצרן, ניר בן טובים
תאי מטען/ניר בן טובים, יצרן

גם ניסאן נוט היא מעין המצאה שנועדה לשרת את המשפחות הקטנות, וגם את הפנסיונרים באנגליה מסתבר. הנוט, בניגוד אולי להגדרות הקלאסיות של הג'אז בין כתלי קטגוריית הסופר מיני, מתוארת על ידי היצרן כמיני MPV, או מיקרוואן, בין אם בזכות הצורה שלה או מרחבי המחיה הפנימיים. היא בערך באורכה של הג'אז, פלוס סנטימטר-שניים ובספסל האחורי, שנע על מסילות, שפע מקום למבוגרים בזכות התקרה הגבוהה והמבנה הרבוע של השלד החיצוני. תא המטען? 325 ל' או יותר מ-400 ל' אם הזזתם את הספסל קדימה, די והותר לכל מה שצריך עבור המשפחה הצעירה.

מנוע: 1.2 ל', הספק 98 כ"ס
תיבה: רציפה
א-4.10 מ'
ר-1.70 מ'
ג-1.53 מ'
בסיס גלגלים -2.60 מ'
מחיר: 110 אלף שקלים.

קטנה אבל גדולה: ניסאן נוט במבחן דרכים

דאצ'יה סנדרו סטפווי – שינוע זול

תאי מטען. יצרן, ניר בן טובים
תאי מטען/ניר בן טובים, יצרן

הרחק מאיכויותיהן של היפניות המבוססות אבל עם מאגר הולך וגדל של הערכה בישראל, אפשר לרכוש את דאצ'יה סנדרו סטפווי החדש עם גיר רובוטי, חד מצמדי ב-78 אלף שקלים. בתמורה לכך, מקבלים תא מטען רחב בגודל 320 ל' במצב רגיל ועד 1,200 ל' בקיפול השורה השנייה. הסנדרו הוא רכב פשוט ותכליתי, מאותגר טכנולוגית שבעיקר נותן מענה ישיר לשיטוט בין היעדים. הוא נטול תחכום או יומרנות, אבל זו כל הפואנטה במותג הרומני של קבוצת רנו - לשלם מעט כסף ולקבל בתמורה כלי תחבורה שלוקח אתכם ממקום למקום על כל ציודכם. חוץ מזה, אפשר לטייל עימו בשבילים ולחזור עם כל החלקים הביתה בשלמותם.

מנוע: 900 סמ"ק טורבו, הספק מרבי 90 כ"ס
תיבה: רובוטית חד מצמדית
א-4.08 מ'
ר-1.73 מ'
ג-1.56 מ'
ב. גלגלים -2.59 מ'
מחיר: 78 אלף שקלים.

נהיגה ראשונה: דאצ'יה סנדרו סטפווי אוטומטי

לא רע, לג'יפון יפני עירוני – סוזוקי איגניס

תאי מטען. יצרן, ניר בן טובים
תאי מטען/ניר בן טובים, יצרן

סוזוקי איגניס נראה במציאות גדול הרבה יותר מהתמונות. יש לו זוויות מוזרות שקצת קשה לעכל ואזכורים נוסטלגיים מצועצעים (הקווים השקועים על קורות C הם מחווה לדגם משנות ה-80). אבל בפנים, תמצאו שטח המיטיב עם 4 נוסעים, מלפנים ומאחור. האיגניס הוא דוגמא מצוינת לניצול חכם של פלטפורמה חדשה (באלנו) לרווחתם של האנשים שמבלים בו חצי שעה או שעות ספורות; הוא גבוה, נוח, ותא המטען שלו מפתיע – 267 ל', כלומר קצת יותר קטן מזה שתמצאו בסופר מיני ממוצעת, כמו אופל קורסה (285 ל'). אם אתם מחפשים רכב צבעוני, גבוה בעל יכולות תמרון אקרובטיות בסמטאות וגם שימושיות, האיגניס הוא בחירה לא רעה בכלל.

מנוע: 1.2 ל', הספק מרבי 90 כ"ס
א-3.70 מ'
ר-1.69 מ'
ג-1.60 מ'
ב. גלגלים -2.44 מ'
מחיר: 85 אלף שקלים.

צעצוע עירוני: מבחן דרכים בסוזוקי איגניס החדש

אי של יציבות – יונדאי i10

תאי מטען. יצרן, ניר בן טובים
תאי מטען/ניר בן טובים, יצרן

קטגוריה אחת למטה, אבל לא רחוק מהמידות של האיגניס, נמצא את יונדאי i10 – רכב המיני מדרום קוריאה שנחשב לאחד מכלי הרכב הנינוחים ביותר בקבוצה שלו. ה-i10 מציע אווירה "אלגנטית" יותר על פני תאומו מהעבר השני של הכביש, קיה פיקנטו. הוא נעים לנסיעות קצרות או ארוכות, מרווח דיו בפנים לאכלס 4 אנשים ממוצעים בגודלם ותא המטען שלו, ביחס לפרופורציות של הסגמנט, אמור לספק לכם כושר הובלה מצוין עם 252 ל,' ועד יותר מ-1,000 ל' בקיפול שורה שתיים. חוץ מזה, גם האבזור שלו נדיב.

מנוע: 1.0-1.2 ל', 66-87 כ"ס
תיבה: אוטומטית 4 הילוכים
א-3.67 מ'
ר-1.66 מ'
ג-1.50 מ'
ב. גלגלים 2.39 מ'
מחיר: 70-83 אלף שקלים.

הקרב הגדול של המכוניות הקטנות: יונדאי i10 נגד המובילות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully