וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק חדשות: החל שיווקה של מרצדס CLS, פורסטר ו-ראב 4 חדשים בדרך

18.3.2018 / 11:08

לקסוס NX המחודש בישראל; טויוטה ו-סובארו יציגו ראב 4 ופורסטר חדשים; אפוד רכיבה עם כרית אוויר גם לילדים עכשיו בארץ; האם אודי באמת תבטל את ה-R8? מרצדס CLS החדשה משווקת בישראל

אתר יצרן

(בסרטון: מרצדס CLS החדשה)

יבואנית לקסוס בארץ, לקסמוטורס משיקה בימים אלו בישראל את ה-NX המחודש, שמגיע בתום מקצה עדכונים כמעט זהה לדגם הסדאן IS300. במסגרת החידושים, זכה הקרוסאובר הפופולרי של לקסוס (מעל 30% ממכירות לקסוס באירופה) למתיחת פנים בחוץ, בפנים וכאמור - משווק עם בשורה משמעותית במערך הבטיחות שלו.

מבחינה חזותית מאמץ ה-NX מראה יותר יוקרתי בחזית עם שבכת 2018 מקומרת קלות, כלומר מותאמת לתאורה אדפטיבית עם אלמנטים קישוטיים מסביב לפנסים. מבפנים נעשה שינוי קצת משמעותי עם הגדלת הצג מ-7 אינטש ל-8 בדגם הלקשרי ול-10.3 אינטש בדגמים הבכירים ביותר.

גולת הכותרת ב-NX היא מערכות הבטיחות החכמות; זה מגיע כעת עם מערך ה-Lexus Safety System+, כאשר כבר בגרסת הבסיס מוצע עם בקרת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים ועוד.

בחרטום ממשיך ה-NX עם מנוע טורבו 2.0 ל' המפיק 238 כ"ס (0-100 ב-7.1 שניות), ולצידו מנוע ה-2.5 ל' ההיברידי המפיק 200 כ"ס.

המחירים יחלו ב-275 אלף שקלים לגרסת לקשרי ועד 335 אלף שקלים לדגם ה-F ספורט.

לקסוס NX. יצרן, אתר יצרן
לקסוס NX המחודש בארץ/אתר יצרן, יצרן

סובארו פורסטר וטויוטה ראב 4 החדשים יוצגו בניו יורק

שני קרוסאוברים חשובים לשוק האמריקני (וגם לישראל) עתידים להיחשף במסגרת תערוכת הרכב בניו-יורק ולהגיע לישראל בשנה הבאה; סובארו יציגו את פורסטר החדש ו-טויוטה את ראב 4 החדש. שניהם, כל אחד בדרכו, יציגו ככל הנראה פרשנות די שונה לעיצוב הנוכחי ל-SUV החשוב שלהם, אולם טויוטה נותנת לנו הצצה קצת יותר ברורה למתרחש.

עוד באותו נושא

מרחפת לפסגה: לקסוס LS החדשה במבחן דרכים

לכתבה המלאה
טויוטה ראב 4. יצרן, אתר יצרן
טויוטה ראב 4 החדש/אתר יצרן, יצרן

הראב 4 החדש ישאיר כמה מסימני ההיכר החיצוניים של הדור הקיים (מתוך החשש לפגוע במכירותיו בארה"ב - מעל 400 אלף יחידות בשנה - יותר מטויוטה קאמרי) וישלב גופי תאורה וזוויות שנלקחו חלקית מ-CH-R, כדי לשמור על זהות משפחתית אחידה. מהתמונה החשוכה על רקע השקיעה אפשר ללמוד על מבנה כתפיים גבוה יותר ושינוי בדלת תא המטען.

לא ידועים פרטים טכניים אודותיו, אולם הוא כנראה ימשיך לחלוק עם לקסוס NX את מערכת ההנעה ההיברידית, ויקבל גם הוא מערכות בטיחות חכמות. החשיפה הרשמית ב-28 במרץ בתערוכת ניו-יורק.

סובארו פורסטר. יצרן, אתר יצרן
סובארו פורסטר החדש/אתר יצרן, יצרן

כמו טויוטה ראב 4, הפורסטר הוא רכב גרעיני של סובארו, ולכן אי אפשר להמעיט בחשיבותו של הצגת דור חדש לרכב הכביש-שטח המיומן הזה. סובארו תחשוף אותו בתערוכת הרכב בניו-יורק בסוף החודש.

הפורסטר הנוכחי משרת את סובארו מ-2012, והוא אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר של המותג. יחד עם זאת, הוא מראה סימני דעיכה לאחר ירידה של 12% במכירותיו באמריקה, ועל כן מחליפו מגיע בדיוק בזמן הנכון. הדור הבא, החמישי במספר ישען על הפלטפורמה הגולבלית של סובארו עליה מבוססת גם האימפרזה החדשה. יהיו בו הרבה רכיבים משותפים - בפנים, בקבינה וכן בממשקים ובקרות הבטיחות.

תמונת הטיזר של סובארו מסגירה רק את הפנס האחורי, אולם גם מתוך כך אפשר להבחין בשינוי כיוון מסוים מהדור הרביעי ויישור קו עם ה-XV החדש וכן עם סובארו אסנט - רכב ה-7 מושבים הגדול של היצרן היפני. סימן שאלה עדיין מרחף לגבי מערכות ההינע, אם כי סובארו לא רמזו על שום דבר דרמטי ולכן סביר שימשיך עם הסגל הקיים.

אפוד רכיבה עם כרית אוויר מובנית גם לילדים

אפוד כרית אוויר הליט לילדים. יצרן, אתר יצרן
הליט, אפוד רכיבה עם כרית אוויר גם לילדים/אתר יצרן, יצרן

אחרי הצלחה גדולה בשיווקו של אפוד הרכיבה עם כרית האוויר המתנפחת של חברת הליט (HELITE) בישראל (מעל 600 יחידות נמכרו במספר חודשים קצרים), החלה היבואנית אדקיז טכנולוגיות בע"מ לשווק מעיל רכיבה עם הגנה גם בגדלים קטנים יותר לרוכבים צעירים או למורכבים.

האפוד מגביר בצורה דרמטית את ההגנה על גופם של הרוכבים במקרה התנגשות וכן מונע נזקים מפגיעות בסגנון 'צליפת שוט'. בצוואר. האפוד מחובר אל האופנוע על ידי בקר קליפס וחגורה ובמקרה של התנתקות בעוצמת מתיחה של 20-25 ק"ג, כרית האוויר נפתחת ועוטפת את פלג הגוף העליון של הרוכב. אין צורך לקנות אפוד חדש לאחר השימוש, שכן את הכרית ניתן להחליף בעלות של 230 שקלים בלבד, במידה והאפוד לא ניזוק בצורה משמעותית.

את האפוד אפשר לרכוש במספר גדלים: S למורכבים שגובהם בין 135 ל-145 ס"מ, מידה M לגבהים שבין 140-155 ס"מ ומידה L לגבהים שבין 145-165 ס"מ.

מחירו של האפוד עומד על 2,490 שקלים.

יופי לעשירים

מרצדס CLS. יצרן, אתר יצרן
מרצדס CLS החדשה/אתר יצרן, יצרן

קצת אחרי שנהגנו עליה באירופה הודיעה היום (ראשון) היבואנית כלמוביל על תחילת שיווקה של ה-CLS החדשה בישראל. הצפי הוא שהדגם ינחת רשמית באולמות במהלך הרבעון השני של שנת 2018.

ה-CLS החדשה (עליה תוכלו לקרוא בחלון בהרחבה), מוצעת בישראל עם צמד מנועים ומספר רמות אבזור מהודרות, כיאה למוצר שמחירו הבסיסי מתחיל ב-720 אלף שקלים. שני הדגמים היחידים שיימכרו משווקים עם מנוע 3.0 ל' טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות; הדגם הראשון מפיק 367 כוחות סוס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, בעוד הדגם החזק ביניהם מחלץ תפוקה מרבית של 435 כוחות סוס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.

הדור השלישי מקבל תמיכה רצינית ממערכות הבטיחות האקטיביות של ה-S קלאס וכן מציג תפישה קצת יותר אגרסיבית בעיצובו החיצוני. חלל הנוסעים שופע מערכות וצגים כולל שני מוניטורים בגודל 12.3 אינטש בקונסולה ובלוח המחוונים, עם תאימות מלאה לכל הטלפונים החכמים.

אודי R8 - האם זה באמת הסוף?

אודי R8 ספיידר 'פלוס'. אתר יצרן
אודי R8 פלוס/אתר יצרן

כפי שפרסמנו כאן לפני מספר חודשים, אודי נערכת לחתוך את ה-R8 מההיצע עד שנת 2020. כך גם עולה לאחרונה מדברים שנאמרו במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה על ידי ראש מחלקת ומחקר ופיתוח של המותג הגרמני, פטר מרטנס.

מרטנס אמר בראיון לכלי התקשורת שמחד אסור לומר "לעולם לא", אולם הוא מספר שלפחות כרגע פורטפוליו הדגמים של אודי אינו כולל מחליפה למכונית הקופה הספורטיבית שמיוצרת מאז שנת 2006. ה-R8 היא מכונית" אטרקטיבית שמייצגת את פני המותג, אך כפי שקורה עם כלי רכב מסוגה, לא מדובר במכונת הכנסות רווחית במיוחד; אודי מסרה בארה"ב בסביבות 722 יחידות שלה בכל שנת 2017 ובארץ היא נמכרת ביחידות בודדות.

אז מה צפוי בהמשך? "יהיו לנו כלי רכב ספורטיבים ברמה גבוהה מאוד עם מנועי בנזין קונבציונליים, רכבי ספורט על טהרת החשמל, ונקבל גם סיוע מהחברים שלנו בפורשה עם מכוניות ספורט פלאג-אין היברידיות - ככה שאיחוד הכוחות הזה הוא פנטסטי בפני עצמו".





,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully