וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויטה קורולה וראב4 החדשים נחשפו

16.11.2018 / 7:45

טויוטה חשפה הלילה בסין את גרסת הסדאן של הקורולה החדשה ואת הראב4. הנעות חלופיות, השקעה בבטיחות ואבזור עשיר. שני הדגמים צפויים להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019

טויוטה קורולה וראב4 החדשים. גדי סיארה,
טויוטה ראב4 החדש, בולט ועם המון נוכחות/גדי סיארה

שלושה נתונים בלטו בפתיח להודעה לעיתונות של יוניון מוטורס. הראשון - העלייה במספר המכוניות ההיברידיות שנמכרו בישראל בשנים האחרונות, השני - העלייה המתמשכת במכירות הג'יפונים והקרוסאוברים והשלישי - הירידה המתמשכת במכירות המשפחתיות המסורתיות.

הנתונים הוצגו במפגש ישראלי ראשון עם שני הדגמים באירוע מצומצם שערכה טויוטה לעיתונאים ומוזמנים נוספים, בו הציגה את שתי המכוניות לפני שאלו חזרו ליצרן.

לטויוטה יש סיבות טובות לשמוח בנוגע לשני הסעיפים הראשונים ודרך מעניינת להתמודד עם השלישי. איך ולמה? מיד נסביר.

טויוטה קורולה וראב4 החדשים. רונן טופלברג,
לטויוטה היצע רחב מאוד של מכוניות היברידיות לאורך שדרת הדגמים/רונן טופלברג

בסוף שנת 1997 מציגה טויוטה את הפריוס הראשונה בתחילה ליפן ומשנת 2000 בשווקים נוספים. מאז, הרחיבה החברה באופן עקבי את הפיתוח והיישום של מערכות הנעה היברידיות, קונה לה מוניטין, ידע ויכולת ליישם אותו באופן נרחב בקו הדגמים שלה. התהפוכות שעוברת תעשיית הרכב בחודשים האחרונים עם תקני זיהום האוויר וצריכת הדלק העדכניים, בעוד מרבית היצרניות שוברות את הראש, טויוטה נשענת אחורה בסיפוק ומחייכת - ההימור שלה היה משתלם מאוד. אמנם, בישראל החלק הארי של מכירות המכוניות ההיברידיות מגיע מיונדאי איוניק וקיה נירו, אבל ההיצע בטויוטה רחב יותר - בראיה קדימה - זה חשוב לא פחות.

עוד באותו נושא

טויוטה אייגו המחודשת: מבחן ראשון

לכתבה המלאה
טויוטה קורולה וראב4 החדשים. רונן טופלברג,
טויוטה ראב 4 החדש נכנס לשוק צפוף, איך הוא יתמודד שם?/רונן טופלברג

טויטה ראב4 - בפעם החמישית

מה לגבי מכירות ה-SUV? גם כאן, החלוציות של טויוטה משחקת תפקיד. בשנת 1994 היא מציגה את הראב4 הראשון. שהיה גם הראשון לשמו, אבל גם ראשון פחות או יותר, לשאת בתואר "ג'יפון", פותח בכך את מה שהפך בשנים האחרונות לנחשול עצום הסוחף את כל העומד בדרכו. נכון, הדור החמישי כבר מתחרה בקטגוריה צפופה כל כך שכל מתחרה חדש צריך להיאבק על מקומו - אבל לו יש הוותק והשם שהולך לפניו.

הדור החמישי של טויוטה ראב4 עושה שימוש בפלטפורמת ה-TNGA החדשה, עם אותן הבטחות לקשיחות מבנית והנאה מנהיגה. עם 460 ס"מ לאורך, 186 ס"מ לרוחב וגובה של 169 ס"מ הוא מפחית ס"מ בודד מהאורך ומוסיף ס"מ לגובה ולרוחב. בסיס הגלגלים הוא 269 ס"מ, שהם 3 ס"מ יותר מהדור היוצא. תא המטען בנפח 580 ליטרים.

טויוטה קורולה וראב4 החדשים. רונן טופלברג,
בתא הנוסעים של הראב4/רונן טופלברג

לראב4 שתי אפשרויות הנעה, בנזין וגרסה היברידית. לגרסה הרגילה מנוע בנזין 2.0 ליטרים ולגרסה ההיברידית מנוע 2.5 ליטרים. הוא יוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה, כאשר השוני הוא לא רק בהעברת הכוח, אלא גם בהספק המנוע. ראב4 ההיברידי יספק 218 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית ו-222 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה. שיפור לעומת 197 כ"ס של הדור היוצא. למרות נפחי המנוע הזהים לאלו של היום, מדובר במנועים חדשים לחלוטין. יחד עם זאת, הביצועים נותרים כמעט זהים לאלו של הדור הנוכחי, עם 8.4 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה הקדמית ו-8.1 שניות בגרסת ההנעה הכפולה. המהירות המירבית זהה - 180 קמ"ש.

בהתאם לרמת הגימור, יציע תא הנוסעים של ראב4 החדש משטח טעינה אלחוטי לנייד, חמישה שקעי USB, מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תמיכה בשפה העברית, בקרת אקלים מפוצלת עם מיזוג למושב האחורי ועוד. מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות, בטויוטה מצהירים כי ראב4 החדש יקבל את הדור השני של חבילת מערכות הבטיחות של טויוטה Toyota Safety Senseאך ללא פירוט למעט בלימה אוטומטית בין 10 ל-180 קמ"ש ו-10-80 קמ"ש במקרה של הולך רגל.

טויוטה קורולה וראב4 החדשים. רונן טופלברג,
קורולה, בפעם ה-12 יש שינוי באוויר?/רונן טופלברג

טויוטה קורולה - משפרת הצעה

מה קורה עם הצלע השלישית? זו של המשפחתיות שמוכרות פחות ופחות? עם זה הקורולה החדשה צריכה להתמודד. היא עושה את זה בשלושה אופנים: מערכות הנעה, בטיחות ואבזור.
כמו רוב דגמי טויוטה, גם הקורולה החדשה יושבת על נגזרת של פלטפורמת ה-TNGA, במקרה שלה בתצורת C. אם אפשר להסיק משהו מהעיצוב החיצוני - הרי שאפשר להתחיל לאפסן את כל בדיחות הקורולה - המכונית בדור הנוכחי נראית חדה ואגרסיבית מאשר בעבר. נראה שהימים בהם העיצוב החיצוני עשה הכל כדי לא הרגיז אף אחד - אלו חלפו.

מתחת למכסה המנוע, שתי אפשרויות. מנוע בנזין 1.6 ליטר עם 132 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה או מנוע 1.8 היברידי בהספק של 122 כ"ס גם הוא עם תיבת הילוכים רציפה. בהמשך השיווק יגיעו גם תצורות ההצ'בק והסדאן, לאלו תשודך רק מערכת ההנעה ההיברידית.

טויוטה קורולה וראב4 החדשים. רונן טופלברג,
תא הנוסעים של טויוטה קורולה, השקעה באבזור ובטיחות/רונן טופלברג

בהיעדר נתונים מדויקים על מידות הרכב בשלב זה, אנחנו נשארים רק עם אורך כללי של 463 ס"מ וכן בסיס הגלגלים, כאן למראה הפתעה הוא נותר זהה למספר בדור הקודם - 270 ס"מ.

בתא הנוסעים שהאלמנט הבולט ביותר בו הוא מסך המולטימדיה בגודל 9 אינץ', תהייה גם טעינה אלחוטית לנייד ותמיכה מלאה בעברית לתצוגה. מערכות הבטיחות המתקדמות, שהיבואנית "יוניון מוטורס" הציבה לעצמה כיעד להחדיר בכמה שיותר כלי רכב, תכלול כסטנדרט זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית בתאורה, מערכת למניעת סטייה מנתיב כולל שמירת מרכז נתיב (בניגוד לתיקון עם הגעת הרכב לקצה הנתיב), זיהוי תמרורים ועוד.

טויוטה ראב4 וטויוטה קורולה החדשות צפויים להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully