וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תחסכו בשנה אם תעברו להשתמש במכונית היברידית?

18.4.2018 / 10:29

העליה המטאורית במכירת כלי רכב היברידיים מגלמת בתוכה, אולי גם בשורה כלכלית למי שהנסועה שלו מחייבת לבצע קיצוצים בהוצאות השנתיות. אבל למי זה באמת משתלם?

יונדאי איוניק במבחן דרכים. ניר בן טובים
מנוע היברידי של יונדאי/ניר בן טובים

עד שהמהפכה החשמלית באמת תעלה הילוך, וזה ייקח יותר זמן מכפי שהתחזיות מרמזות, המכוניות ההיברידיות מאיצות קדימה במלוא המרץ. רק לאחרונה, פורסם בדוח איגוד יבואני הרכב בישראל כי המכונית הנמכרת ביותר בארץ היא יונדאי איוניק הייבריד, שהדיחה מהצמרת את קיה פיקנטו, יונדאי טוסון ואת קיה ספורטאז', בין היתר.

ביקשנו לבדוק באמצעות חברת "חשב רכב" האם האלטרנטיבה ההיברידית מתאימה לכל אחד, או שמא היא תלוית משתנים מורכבים, על פי מספר קריטריונים. לדברי החברה, החיסכון, באופן גס, עומד על כ- 5,000 שקלים בשנה, פחות או יותר. כך עולה מסקירתם המתבססת על השוואה שנעשתה בין ההוצאה השנתית הכוללת לרכב היברידי חדש עם מנוע כלאיים בנפח 1.6 ליטר, לבין רכב בנפח ובמודל זהה שמצויד במנוע בעירה קונבציונלי. לצורך החישוב, נקבע כי טווח הנסועה השנתית יעמוד על 15,000 קילומטרים, כאשר מחירו של הרכב ההיברידי עומד על 135,900 שקלים ואילו של מקבילו - 133,000 שקלים.

על פי נתוני החברה, גובה ירידת הערך (החזר הון) לרכב ההיברידי יעמוד על 15,152 שקלים כאשר מנגד, מכיסו של מקבילו יתפוגגו (באופן רעיוני) כ- 15,756 שקלים. מכך עולה כי גובה התשלום בגין רישיון הרכב זהה, וכך גם בגובה פרמיית ביטוח החובה. גם בביטוח המקיף לא נרשמו פערים משמעותיים, אך בסעיף התיקונים והחלפים, נרשם פער בגובה של 1,000 שקלים לחובת הרכב הרגיל. באשר לצמיגים, בעליו של ההיברידי ישלם 513 שקלים מידי שנה ואילו מקבילו סכום נמוך במקצת: 425 שקלים.

השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. יצרן, ניר בן טובים
טויוטה פריוס הייבריד/ניר בן טובים, יצרן

הסעיף המהותי ביותר שמשפיע על כדאיות אחזקת כלי הרכב הוא נתון צריכת הדלק; בהתאם לנתוני החברה, הסכום שישולם בשנה לרכישת דלק ברכב ההיברידי יעמוד על 5,691 שקלים. מנגד, מידי שנה יגוהץ כרטיס האשראי בסכום של 8,967 שקלים להנעת רכב הבנזין הטיפוסי. כאשר בוחנים את הכדאיות בממד של חיסכון חודשי, ההוצאה לאחזקת רכב היברידי מסתכמת ב 2,809 שקלים וברכב הבנזין הבסיסי - 3,218 שקלים.

עוד באותו נושא

השוואתי: יונדאי איוניק מול סקודה אוקטביה

לכתבה המלאה

מדוע חלה עליה כה משמעותית במכירת הרכבים ההיברידיים?

מלבד החיסכון הכלכלי השנתי שטמון באחזקת רכב היברידי, לצד המודעות הסביבתית שהולכת וגוברת להשלכות השימוש ברכב שמבוסס במלואו על מנוע בעירה ועליה במספר הדגמים המיובאים, אנו מזהים כי בשנתיים האחרונות עבר השוק " סדרת חינוך", כך אומר דגן רונן, מנכ"ל משותף במועדון הצרכנות הייטק זון.

"מספר הנחות יסוד מוטעות, ומיתוסים שרווחו בקרב הציבור באשר לרכבים היברידיים הופרכו והדבר תרם במידה בלתי מבוטלת לעליה בהיקף המכירות בשיעור של עשרות אחוזים אצלנו במועדון בשנים האחרונות. ראשית, ההנחה כי הביצועים של המכוניות ההיברידיות בהכרח נחותים יותר - הוכחה כלא מדויקת וכך גם הסברה שאורך חייה של הסוללה עומד רק על 5 שנים. בפועל, טווח השימוש יכול להגיע לתקופה ארוכה יותר, ותלוי במידה רבה גם בהיקף הנסועה. הייטקיסטים רבים חששו בעבר מהקרינה המסרטנת שנפלטת מהסוללה, אולם קביעת המשרד לאיכות הסביבה שלא ניתן לקבוע כי ליושבים ברכב היברידי נשקפת סכנה בריאותית כתוצאה מחשיפה לקרינה בלתי מייננת, הסירה את החשש", מסכם רונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully