וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל שיווק יונדאי איוניק החשמלית

6.1.2019 / 12:03

מתקפת המכוניות הכל-חשמליות ממשיכה, הפעם עם איוניק. המשפחתית הקומפקטית שהפכה לרבת מכר מקומית מקבלת גרסה חשמלית לחלוטין. המחיר: 160 אלף שקלים

החל שיווק יונדאי איוניק חשמלי. יצרן, אתר יצרן
יונדאי איוניק חשמלית, טווח מוצהר של 280 ק"מ/אתר יצרן, יצרן

אחרי שהופיעו במכוניות יוקרה (יגואר i-PACE), סופר מיני עממיות (רנו זואי) או יוקרתיות (ב.מ.וו i3), מכוניות מיקרו עירוניות (ליצ'י A01) ואפילו מסחריות קלות - מגיעה הבשורה של מכונית חשמלית גם לסגמנט השני בגודלו בישראל - המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות.

הכירו את יונדאי איוניק, אבל לא זו שאתם נתקלים בה בכל מקום אחרי שהפכה לדגם הנמכר ביותר בישראל - אלא בגרסה חשמלית לגמרי שלה.

המימדים החיצוניים זהים לחלוטין לאיוניק ההיברידית, וכן בסיס הגלגלים. המשקל עולה ב-30 ק"ג ל-1,450 ק"ג. הנתון הבולט היחידי ששונה בין השתיים הוא נפח תא המטען שעומד על 350 ליטרים בלבד, לעומת 443 ליטרים באיוניק ההיברידית.

השינוי הבולט ביותר בעיצוב החיצוני הוא הגריל הקדמי שכעת אטום וכן שינויים בספויילר האחורי של המכונית לשיפור זרימת האוויר כמו כן מקבלת המכונית תאורת לד לפנסים הראשיים.

החל שיווק יונדאי איוניק חשמלי. יצרן, אתר יצרן
החל שיווק יונדאי איוניק חשמלי/אתר יצרן, יצרן

מתחת לעיצוב החיצוני, מערכת ההנעה החשמלית, שעושה שימוש בסוללת ליתיון-יון פולימר בקיבולת של 28 קילוואט. הספק המנוע החשמלי מקביל ל-120 כ"ס והמומנט ל-30 קג"מ זה האחרון גבוה משמעותית אפילו ממנועי הבנזין מוגדשי הטורבו המודרניים. הביצועים הם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ומהירות מירבית של 165 קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר של האיוניק החשמלית עומד על 280 ק"מ.

כמובן שכדי לנסוע צריך לטעון אותה, וזה יכול להיעשות במספר אופנים. טעינה משקע ביתי רגיל (MODE 2) בזרם של 16 אמפר אורכת 8 שעות. עמדת טעינה ביתית מנוהלת (MODE 3) בזרם של 32 אמפר זמן הטעינה יהיה בין 4 ל-4.5 שעות. עמדות אלו אינן מסופקות על ידי היבואנית ועלותן נעה בין 1,800 ל-2,500 שקלים.

אפשרות שלישית היא טעינה מעמדת טעינה מהירה בזרם ישיר (DC) שבהתאם לעוצמתה זמני הטעינה משתנים בהתאם. החל מ-23 דקות ל-80 אחוזי טעינה בעמדות של 100 קילוואט ו-30 דקות טעינה ל-80 אחוזים בעמדות של 50 קילוואט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
החל שיווק יונדאי איוניק חשמלי. יצרן, אתר יצרן
טעינה משקע רגיל, עמדה ביתית או עמדות טעינה מהירות/אתר יצרן, יצרן

מבחינת אבזור, יונדאי איוניק החשמלי מגיע ברמת הגימור דומה לזו של גרסת הפרימיום של איוניק ההיברידי. מה שאומר קיפול חשמלי למראות, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג למושב האחורי, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 16 אינץ', מושב נהג חשמלי, טעינה אלחוטית לנייד ומערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל הכוללת וויז, תחנות רדיו אינטרנטיות, אפליקציות חניה, קישוריות לאולמות תצוגה, מרכזי שירות וספר רכב מקוון.

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל, שמירה על הנתיב כולל תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה וחיישני רוורס ועוד.

מחיר האיוניק החשמלית עומד על 160 אלף שקלים. בחישוב גס של הוצאה שנתית על דלק העומדת בממוצע על עשרת אלפים שקלים למשפחתית, ועלות שנתית מוערכת של טעינה חשמלית של כ-1,000 שקלים (על פי נתוני אתר פלאגד-אין) העלות הגבוהה ההתחלתית מחזירה את עצמה בתוך כשלוש שנים. באם אתם עצמאיים, יש לקחת בחשבון גם תמריצים כלכליים נוספים כמו שיעור פחת של 25 אחוזים לעומת 15 אחוזים ברכב רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully